zondag 27 november 2016

Een aantal weken geleden zag ik een hele leuke actie voorbij komen van Albert Heijn. Daar kon je een plastic zak ophalen: de goedzak, om te vullen met speelgoed dat je niet meer gebruikt. Dit speelgoed komt dan terecht bij lokale goede doelen, zij geven het speelgoed aan kinderen die wel wat extra's kunnen gebruiken. Echt een super initiatief!

Met de feestdagen op komst leek het mij een goed idee om hier aan mee te doen. De kinderen krijgen ontzettend veel, maar zij moeten ook leren geven. Ze moeten leren dat we helaas niet allemaal het zelfde te besteden hebben en dat er daarom kinderen zijn die heel weinig speelgoed hebben. Nadat ik de kinderen dit had uitgelegd waren ze allebei super enthousiast een zak te vullen voor de kinderen.

Ze begonnen alle bakken overhoop te halen en alles eruit te vissen wat naar andere kindjes mocht. Gelukkig haalden ze er leuke dingen uit die ook nog in prima staat waren en goed voor een volgende ronde.

Eenmaal de zakken gevuld, waren de kinderen hartstikke trots en ik ook natuurlijk. Speelgoed wegdoen kan weleens moeilijk zijn. Zelfs als ze ergens al jaren niet naar omkijken en het stuk speelgoed komt opeens weer boven water. Dan is het plots weer interessant en mag het niet weg. Maar na mijn verhaal en met het doel ging het de kinderen heel goed af. Zonder moeite werden er 2 tassen vol ingepakt. Ik denk dat als ik 4 tassen had, dat ze alle 4 vol waren gegaan.

Ook het inleveren ging super. Andere ouders keken met een glimlach toe hoe de kinderen de tassen legden op de enorme stapel die er al lag. Heel fijn dat er zoveel anderen ook meededen aan dit leuke initiatief. Want helaas is de goedzak actie al voorbij. Ik hoopte deze blog te plaatsen om nog meerdere papa's, mama's en kinderen te inspireren om mee te doen, maar ik zag net pas dat per vandaag de actie alweer is afgelopen. Maar wie weet komt de actie weer terug en daarnaast werkte Albert Heijn voor deze actie samen met Het Nationaal Fonds Kinderhulp. Hulp is natuurlijk het hele jaar door welkom.

Het leuke aan deze actie is dat het zo makkelijk was en toegankelijk. In de supermarkt komen we een aantal keer per week. De zak was daardoor snel gevuld en ook weer ingeleverd.


0 reacties:

Een reactie plaatsen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!