dinsdag 25 oktober 2016


Afgelopen zaterdag zijn we met het hele gezin voor de derde keer naar Lego World gegaan. En het was weer een fantastische ochtend en middag. Lego World bezoeken is inmiddels hier een traditie geworden. En elk jaar kijken we weer onze ogen uit en worden we verrast door alle nieuwe dingen die Lego heeft te bieden.

Lego Friends

Hayley heeft thuis een behoorlijke verzameling Lego Friends. Vorig jaar werd er fanatiek de hele poppensterren-lijn verzameld en dit jaar is er weer een hele nieuw kermis-lijn uitgekomen, met achtbaan en al! Echt zo leuk. De kinderen waren dus super enthousiast bij het zien van al die nieuwe Lego items van Lego Friends. En in deze hoek kon je uiteraard veel bouwen, op de foto met grote Lego Friends poppen, een dansworkshop volgen, aan wedstrijden mee doen, laten schminken en zelfs in een echte attractie. Stiekem wordt Lego World elk jaar een stukje beter en uitgebreider!

Lego City
 
In het Lego City gedeelte was een mega grote stad gebouwd. Dat was zo ontzettend gaaf en er was zoveel te zien! Ik ben altijd stiekem een beetje hebberig als ik zo'n mega stad zie staan bij Lego World. Dat zou ik ook wel heel graag willen hebben thuis. Het ziet er gewoon zo ongelooflijk gaaf uit. Al die kleuren en al die huizen, boten en auto's. Ik denk dat de meeste ouders er ook wel zo over denken. Lego is gewoon cool!
 


Ook kon je bij het Lego City gedeelte helpen met een mega grote Lego brandweerauto die werd gemaakt. Hayden wilde maar al te graag helpen en 1 van de mannen die erbij stond, gaf Hayden de instructie met wat hij moest bouwen. IJverig gingen Hayley en Hayden samen aan de slag. Ik zie Hayden niet zo vaak gefocust, nou dat was hij op dat moment zeker! Hij had een aandeel in de brandweerauto. Hij kreeg van die meneer een high- five. Ik denk dat Hayden de rest van zijn leven er trots op is!

Lego Duplo

Er waren 2 grote plekken met Lego Duplo en op beide plekken hebben de kinderen gespeeld en gebouwd. Helaas moest mijn man halverwege de dag al naar zijn werk en bleef ik met de kinderen nog bij Lego World. De meeste tijd hebben we vanaf dat moment ook doorgebracht in de Lego Duplo hoeken. Zo kon ik ze rustig in de gaten houden en hoefden de kinderen zich absoluut niet te vervelen. Ze konden letterlijk zwemmen in de Lego Duplo.

po
Lego Star Wars

Aan dit gedeelte was mega veel aandacht besteed. Helemaal te gek. Ik vond het een stuk beter dan vorig jaar. Toen was het Star Wars gedeelte heel donker gemaakt en nu was alles ruimer en overzichtelijker. En ook hier was weer veel te doen, zoals een bouwwedstijd, vele verschillende Lego poppetjes, spellen en nog veel meer!

Hayley met haar vroegere poppen-angst durfde zelfs met 2 stormtroopers op de foto.


En er was zoveel meer te doen en zoveel meer Lego gedeeltes, aan elk soort Lego wordt er gedacht bij dit evenement. Van Lego Duplo tot Lego Creator. Wat je allemaal precies kon doen en waar je dan moest zijn, was te zien op de mega grote plattegronden die stonden in elke hal. Ook kon je deze aan de entree pakken in het klein. Handig dus als je niks wilt missen!

Helaas lukte het ons niet om alles te bekijken en te doen. Maar we hebben een topdag gehad. De kinderen mochten ook nog allebei een cadeau uitkiezen in de Lego shop. In de winkel kreeg je 10% beurskorting op alle producten en ook kregen de kinderen nog een extra klein cadeautje van de winkel zelf. Aankomende week komt er nog een video online over Lego World op het kanaal van Hayley en Hayden: Broer en Zus TV.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!