vrijdag 8 juli 2016


Het afgelopen schooljaar ben ik aan het werk geweest als klassenmoeder in de klas van Hayley. Het begon met 30 feestmutsen maken aan het begin van het schooljaar. En gedurende het jaar heb ik geholpen bij verschillende activiteiten in de klas, zoals het kerstdiner. Maar ook hebben mijn man en ik een Koek en Zopie gemaakt van hout voor in de klas. En ben ik meegegaan op schoolreisje. Verder heb ik nog heel veel andere dingen gedaan voor de klas. Kortom ik heb me zoveel mogelijk ingezet en gedaan van de lijst die ik begin dit jaar kreeg met alle taken erop beschreven.

En het was hartstikke leuk om te doen. Op die manier ben je als ouder nog net even wat meer betrokken bij de school van je kind. En Hayley was ook iedere keer hartstikke trots als ik weer op een stoeltje zat te knutselen in de klas met de kinderen of een verhaal voorlas.

Vandaag was dan mijn allerlaatste taak als klassenmoeder dit jaar: het verzorgen van de juffendag. Tenminste daar was ik een aantal weken geleden al mee begonnen qua voorbereiding. Ik had een doos in de klas gezet om geld in te zamelen voor een kado voor de juf. Ook had ik alle ouders gevraagd een gekleurd papiertje van de stapel mee te nemen naast de doos. Ze moesten dan de linkerhand van hun kind omtrekken en uitknippen. Vervolgens de naam op het handje schrijven en in de doos stoppen. Zo kon ik er weer een knutselwerk van maken.

De krans op foto's is uiteindelijk het knutselwerk geworden voor de juf. Dat ziet er leuk en kleurig uit toch? Het is een krans van alle handen van de kinderen uit de klas!

Wat heb je nodig om deze krans te maken?

* Een piepschuimkrans
* Gekleurd papier
* Steeknaalden
* Verf

Hoe maak je hem dan?

Stap 1: Verzamel alle handjes. Probeer de kleuren divers te houden. Zo wordt het een hele kleurrijke krans.
Stap 2: Schilder de piepschuim krans in een kleur naar keuze. Die van ons is geel.
Stap 3: Bevestig de handjes doormiddel van steeknaalden. Ik had naalden van 18mm en dat was een prima formaat.

En voilĂ ! de juf is een prachtig persoonlijk knutselwerk rijker :).

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!