zaterdag 7 mei 2016


Afgelopen dinsdag ben ik voor het eerst naar een perspresentatie geweest. Ik ben voor mijn blog ontzettend vaak uitgenodigd voor dit soort momenten, maar wegens mijn drukke baan en een dagtaak aan twee kinderen kom ik daar gewoon niet aan toe. Maar afgelopen dinsdag had ik gelukkig een keertje tijd. De kinderen hebben nog vakantie en ik hoefde die avond pas weer te werken. Yes!

Deze perspresentatie was in Oud Valkeveen en dat is maar 15 minuten bij ons vandaan met de auto. Oud Valkeveen is namelijk een samenwerking aangegaan met Playmobil. En daarom werd de presspreview van de nieuwe lijn van Playmobil in het park gehouden.

Om uiterlijk 09:15 uur moesten wij ons melden bij de ingang. Daar werden we ontvangen door de helden van de Super 4 serie van Playmobil op Telekids. En nu Hayley haar poppenangst heeft overwonnen, durfde ze eindelijk met de poppen op de foto! Wel wilde ze alleen met Super 4 Twinkle op de foto en toen werd Super 4 Gene een beetje jaloers ;).

Daarna liepen we verder naar het gebouw waar de perspresentatie werd gehouden. We werden feestelijk ontvangen met prachtige kleurrijke ballonnen, heerlijke Playmobil cakejes en het allerbelangrijkste, heel veel Playmobil om mee te spelen!

Er waren nanny's aanwezig om samen met de kinderen te spelen en op ze te letten tijdens de presentatie. De kinderen kregen daarom allemaal een speciale button met hun naam erop. Ik denk trouwens niet dat ik de button ooit nog van Hayden's jas mag halen, hij is er nogal aangehecht sinds die dag.

Hayley en Hayden keken hun ogen uit. In vitrines stonden nieuwe producten van Playmobil gepresenteerd. Waaronder een heel gaaf piratenschip die nu al op het verlanglijstje staat van Hayden. En ook waren er diverse speeltafels waar de kinderen ook daadwerkelijk met het speelgoed konden spelen. We hebben heel veel leuke dingen gezien, waaronder ook de nieuwe sets van Playmobil 123 en de nieuwe lijn van de Playmobil politie reeks.



Rond 10:00 uur begon de perspresentatie. Deze werd gehouden door Leen van Reeth, consumer marketing manager in de Benelux van Playmobil. Zij vertelde onder andere over de geschiedenis van Playmobil, het speelconcept, de doelgroep, design en ontwikkeling en over de toekomst.

Hierbij een aantal leuke en interessante feitjes over Playmobil op een rij:

- Playmobil bestaat al meer dan 40 jaar.
- De eerste figuurtjes werden uit hout gesneden.
- Er zijn al 2,9 biljoen Playmobil figuren gefabriceerd sinds 1974.
- Het basisfiguur is 7,5 cm groot en past perfect in een kinderhand.
- Het team van Playmobil bestaat ongeveer uit 80 designers.
- Playmobil haalt inspiratie uit de verzoeken van kinderen.

Na de presspreview gaf Marianne de Valck, een deskundige op het gebied van spelen en speelgoed, een presentatie over de ontwikkeling van spelen. Het meest wat mij is bijgebleven zijn de zinnen: "Men zegt vaak: samen spelen, samen delen. Dat hoeft niet altijd. Een kind hoeft niet altijd samen te spelen en te delen. Een kind mag ook alleen spelen en hoeft niet altijd te delen." Dat was een dingetje waar ik thuis ook weleens aan dacht. Verder vertelde ze nog een hoop andere dingen over de ontwikkeling van spelen. Het was een interessant verhaal wat erg boeiend en met een tikkeltje humor werd gebracht. Een goede afsluiting van de presentatie.

Na de perspresentatie doken we met z'n vieren Oud Valkveen in. Voor ons geen onbekend terrein, want we komen er meerdere keren per jaar. Maar de kinderen kunnen er geen genoeg van krijgen. Het viel ons op dat er een hoop onderhoud is gedaan aan het park. En in het park staan er diverse grote Playmobil poppen, hartstikke leuk om mee op de foto te gaan natuurlijk.



We hebben een ochtend en middag gespeeld en helaas was het om 14:00 uur alweer tijd om te gaan, want ik moest naar mijn werk. Maar we vertrokken niet met lege handen, want van Playmobil kregen we nog een tas gevuld met Paymobil. Jeej! Al had Hayden liever het piratenschip meegenomen ;).

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!