woensdag 4 mei 2016

De volgende dag waren we al vroeg wakker. Tussen 07:30 uur en 10:00 uur kun je ontbijten in het hostel en om 09:00 uur zaten wij al aangekleed en wel croissantjes en jus naar binnen te werken. Het ontbijt is de vorm van een buffet en je kunt dus kiezen wat je wilt eten.

Er was keuze uit zoet en hartig beleg, eieren, diverse broodjes, verschillende soorten cornflakes en muesli, melk, yoghurt, fruit etc. We konden de dag dus beginnen met een goed gevulde maag en ook nog met een prachtig uitzicht.

Het zonnetje scheen al lekker en om 09:45 uur stonden we al in de speeltuin bij het hostel. Daar staat een glijbaan met klimrek/net, een zandbak, schommels en een schommelband. De kinderen speelden een uurtje in de zon en wij bedachten we de dag zouden gaan doen. Onze planning was eerst om de dag naar het strand te gaan. Maar het was helaas niet warm genoeg om daar 6 uur lang te zitten en dus moesten we nog wat anders gaan bedenken.

Ik ben even gaan kijken tussen de flyers over alles wat er te doen is in de omgeving van het hostel. Ik vond Vlindorado. Een grote vlindertuin waar je verschillende vlinders en vogels kunt bewonderen. Het was maar 25 minuten rijden ongeveer met de auto vanuit het hostel.

Terwijl mijn man en Hayden gingen douchen, speelden Hayley en ik nog even in de speeltuin en deden daarna weer Wie Is Het? in de ontvangstruimte/huiskamer van het hostel. Daar stond ook op een groot krijtbord aangegeven dat er om 19:00 uur kinderbingo zou zijn in 1 van de zalen. Daar moesten we natuurlijk bij zijn.

Toen iedereen was aangekleed reden we richting Vlindorado. Het was iets kleiner dan we hadden verwacht, maar we hebben er op ons gemakje ongeveer 2 uur rondgelopen. De kinderen hebben schildpadden gevoerd en we deden alsof we in de echte jungle waren. Ook waren en natuurlijk heel veel vlinders te bewonderen.

Na ons bezoek aan de vlindertuin reden we weer richting het strand van Egmond. Dat was voor mij iedere keer een hoogtepunt. Hier waar wij wonen zie ik niks anders dan bouwverkeer, huizen, auto's en propvolle bussen. Daar is het de zee en het strand. En meer dan een emmer en een schep heb je niet nodig om te genieten. Het uitzicht, de zeewind en de geur van zee zorgden voor mij dat ik even echt tot rust kwam. En de kinderen genoten, net als ik, met volle teugen van het strand. Het weer was ook een stuk aangenamer dan de dag ervoor.

Na het strand aten we bij hetzelfde restaurant als de dag ervoor. Dat beviel zo goed en was dus voor herhaling vatbaar. Rond 18:00 uur reden we weer terug naar het hostel om even te kunnen ontspannen op onze kamer. De kamer was misschien niet heel groot, maar we konden ons er even terugtrekken en dat was wel fijn. Hayley speelde rustig op haar Nintendo boven op het stapelbed en Hayden speelde met zijn meegenomen auto's. Zo konden we allemaal ons eigen ding doen voordat we naar de bingo gingen met de kinderen om 19:00 uur.

Leuk dat ze dat hadden georganiseerd. De opkomst was klein, maar dat mocht de pret niet drukken. Voor alle kinderen was er een prijs. En de kinderen hadden voor het eerst kennis gemaakt met het bingo spel. Gelukkig waren er geen verliezers en liep iedereen met een kado'tje naar buiten.

Na de bingo gingen Hayley en ik een stukje wandelen in de omgeving van het hostel. Zo kon mijn man Hayden rustig naar bed brengen. En dat ging gelukkig al een stuk beter dan de avond ervoor.

Naast het hostel van Stayokay liggen verschillende bloemenvelden en boerderijen. Wij hebben genoten van het landschap om ons heen. Overal zagen we bloemen, boerderijen en ook heel veel paarden. Ik leerde Hayley meteen hoe ze foto's moest maken en dat gaat haar best goed af. Ze maakte deze foto van het landschap en ook maakte ze een foto van mij (ik moest staan als Elsa).

Eenmaal terug in het hostel bracht ik Hayley naar bed en niet veel later kropen mijn man en ik ook onder de wol. We waren moe van de lange dag en alle dingen die we hadden ondernomen met de kinderen. De volgende ochtend moesten we ook al om 10:00 uur uitchecken. Maar de vakantie zou er dan nog niet op zitten. We hadden nog een dag vol pret in de planning staan.

Verder deze week komt #3 van ons weekendje weg online!