maandag 7 december 2015


Inmiddels zit de eerste week BSO en KDV erop voor beide kinderen. Vooral voor Hayden was het een hele drukke week. Maandag ging hij voor de tweede keer 6 uur lang wennen. Woensdag ging hij officieel voor het eerst, donderdag was er een uurtje Sinterklaasfeest en vrijdag ging hij weer van 13:00 uur tot 18:00 uur. Het was een hele vermoeiende week voor hem, met heel veel indrukken, activiteiten en net wat te weinig rust voor hem.

Maar ik kan niet anders zeggen dat hij het heel goed heeft gedaan. De juffen zijn gek op hem en hij lijkt zich voorbeeldig te gedragen. Dat las ik ook in de app. Tegenwoordig is een schriftje digitaal en daarin stond een lief stukje tekst:

Dag lieve Hayden!

Welkom op de Wolken groep! Wij hopen dat je hier een gezellige tijd zult beleven, maar dat zal vast wel goed komen?? Vandaag kwam jij voor de tweede keer wennen en wat een leuk en makkelijk mannetje ben jij zeg! Net of jij al heeeeel lang hier bij ons zit, zo een plezier heb jij. Vandaag heb je veel met Jamie-Li en Aaban gespeeld. Met de grote auto's en samen onder de tafel doorkruipen, wat een pret! Ook heb jij nog een mooie pietenmuts gemaakt, voor het Sinterklaas feest a.s. donderdag. Jij was zelfs boos op de juf toen wij gingen stoppen met knutselen, hihi! Onder de box ging jij zitten met je handen voor je ogen? Jij hebt heerlijk gegeten, wij aten wortels en aardappelen en een gehakt balletje mmmm! Papa en mama kwamen jou alweer vroeg halen samen met je grote zus! Tot de volgende keer lieve Hayden.

Echt leuk om te lezen! Opeens zijn er zoveel meer mensen die een mening hebben over de kinderen en helpen bij het 'opvoeden'. Dat is aan de ene kant heel leuk en ook weleens leerzaam, maar aan de andere kant erg wennen.

Hayley ging woensdag voor het eerst naar de BSO. Ze was ontzettend nerveus, maar had er wel heel veel zin in. Omdat het de eerste keer was, moesten we erbij zijn met het ophalen van school. We keken dus toe hoe alles verliep en liepen met een grote groep kinderen mee naar de opvang. Eenmaal daar aangekomen sprak ik met één van de leidsters af dat ik Hayley gewoon om 18:00 uur kwam halen. We hadden eigenlijk 16:00 uur afgesproken vanwege het 'wennen'. Maar er waren genoeg buurtkinderen en schoolvrienden bij de opvang. Ik wist zeker dat het wel goed zou komen.

En het is echt goed gegaan. "Alsof ze hier al jaren zit" kreeg ik te horen van de begeleiders. Fijn om te horen natuurlijk.

Ik ben heel blij dat de kinderen meteen zo goed mee komen en zich aanpassen aan de nieuwe situatie. Alleen is Hayden wel heel erg moe van alle indrukken en in de avond wilt hij niet alleen in slaap vallen. En Hayley ziet de BSO nog als één groot feestje. Ik hoop natuurlijk dat het zo blijft, maar ik verwacht dat er dagen zullen komen dat toch liever naar huis gaat dan dat ze naar de opvang gaat.

Maar wat een verandering. Van altijd maar thuis naar opeens twee keer per week een halve dag naar de opvang. Opeens minder thuis, zoveel nieuwe mensen en een hele nieuwe plek in hun leven. Ik vind het knap dat ze er allebei zo makkelijk mee omgaan. Ik ben mega trots. Ze mochten dan ook allebei een kado uitzoeken op Bol.com. Ik vond hier een kortingscode en vervolgens bestelde ik voor beide kindjes een presentje. Dat hadden ze echt wel verdiend. En stiekem ben ik ook wel trots op mezelf hoor. Want deze verandering is voor mij ook een hele overwinning.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!