dinsdag 10 november 2015



Het jaar is omgevlogen voor mijn gevoel. Hayley is vandaag 6 jaar oud geworden. Jeetje wat wordt ze groot! Het is alweer een jaar geleden dat we uitgebreid haar 5e verjaardag vierden. En nu is haar zesde verjaardagsfeest alweer achter de rug. De laatste verjaardag die ze in de kleuterklas viert. Afgelopen zondag hebben we dat gezellig gevierd, samen met een hoop kindjes.

Vorig jaar gaf ik een feest voor grote mensen en een feest voor kindjes in een indoor speelparadijs. Dit jaar besloot ik het even anders te doen. Vanwege de drukte en een hoop gedoe, besloten we alleen een kinderfeestje thuis te geven met een select aantal volwassenen erbij. Zo werd het even niet teveel en had Hayley toch nog voldoende gezelligheid. Ik leek mezelf wel gek te vinden met het idee om zoveel kinderen thuis te laten komen. Maar ach, we zouden wel zien hoe het zou gaan. Wie weet zou het wel een succes worden.

Zondagochtend op de feestdag kreeg ze traditiegetrouw haar kado's van ons beneden en daarna werd iedereen en het huis klaargemaakt voor het feestje. Ze kreeg een Skylander spel, Nintendo spel, een doosje Lego en ik scoorde via Marktplaats poppetjes en een speelset van Littlest Petshop.



Tegenwoordig worden veel kinderfeestjes buiten de deur gegeven. Een indoor speelparadijs is de ideale locatie. Een feestje thuis is bijna niet meer van deze tijd. Maar de hedendaagse moeder wordt creatief. Ik zie dat feestjes ook weer thuis worden gevierd en dan met name met een thema. Zo zag ik deze week op Facebook een heel leuk superheldenfeestje voorbij komen. Dus ik waagde mezelf er ook aan. Wie weet zou mijn huis wel een grote chaos worden en werd het een drama met zoveel kindjes op een hoop, maar misschien ook niet!

Pas om half 3 kwamen de kinderen. En ze bleven tot 18:00 uur. Een dikke 3,5 uur moesten we de kinderen dus zien te vermaken. En het is gelukt. We hadden een springkussen gehuurd voor in de tuin, de kinderen hebben voor de deur in de speeltuin gespeeld, we deden blik gooien, aten taart, maakten gekke foto's, aten snoep, deden de stopdans, maakten nog meer gekke foto's en sprongen vooral heel veel op dat springkussen.





Misschien hadden we gewoon heel veel geluk met zoveel lieve kinderen. Maar ik kan niet anders zeggen dat het feestje een succes was. Niemand is gewond geraakt (ook belangrijk), niemand had extreme ruzie, iedereen luisterde goed en elk kindje vermaakte zich op zijn/haar manier. En wat ik vooral heel erg leuk vond aan een feestje thuis was dat de kinderen constant met elkaar speelde. Er waren geen aparte groepjes, zoals vorig jaar in het speelparadijs. Het was niet zo, dat ieder zijn eigen weg ging. Nee, ze waren de hele dag samen als groep en deden de hele dag leuke dingen als groep. En ik kan dan ook alleen maar trots zijn dat het zo goed is gegaan. En hoe gek het ook klinkt, dit was minder vermoeiend dan een huiskamer vol met grote mensen en een apart kinderfeest. Ik ben blij.



En Hayley is ook blij. Ik heb haar de hele dag zien stralen en blij zien spelen. Wat wil je nog meer voor een jarige jet?!

1 opmerking:

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!