donderdag 17 september 2015


1,5 Jaar geleden gingen beide kindjes voor het eerst naar de kapper. Hayley was toen 4,5 jaar oud en Hayden bijna 1 jaar. Hayley heeft prachtige krullen en knippen was echt niet nodig tot die leeftijd. Zij is nu pas 2 keer naar de kapper geweest, maar Hayden al heel wat vaker. Zijn haar groeit zo snel en ik zie hem liever met korte haren dan lange. Maar vaak naar de kapper kost ook geld, dus ik besloot het heft in eigen handen te nemen.

Een aantal maanden geleden kocht ik een tondeuse en een kappersschaar. Na het bekijken van wat filmpjes op youtube zette ik de schaar in het haar van Hayden. Dat was wel even spannend, want hij kan nog niet zo goed stilzitten. Knippen bleek niet echt een groot succes te zijn. De keren erop heb ik alleen gebruik gemaakt van de tondeuse en gewoon een paar verschillende standen gebruikt. Dat lukte prima. En hoe vaker ik het nu bij hem doe, hoe minder eng ik het vind. En hij vindt het ook steeds minder eng en raar. Zo'n tondeuse maakt natuurlijk niet een ontspannen geluid.

En het is echt ideaal! Want zodra ik zijn haar te lang vind, hoef ik alleen maar even dat ding te pakken uit de kast. Geen afspraken meer en geen kapperskosten meer. Een stuk makkelijker en die tondeuse heb ik inmiddels zeker 2 keer terug verdient.

En nee, perfect is het nog niet. Maar ik heb nog 1,5 jaar voordat hij naar school toe gaat en ik hoop dat ik tegen die tijd genoeg skills heb ontwikkeld om hem een mooi en net kapsel te geven.
Maar voor nu is het goed genoeg. En Hayden is niet de enige man waarvan ik het haar doe, ook mijn man knip/scheer ik nu. Dat is een stuk makkelijker en gaat dus ook prima. Zo ontwikkel je jezelf nog eens als moeder ;).

Hayley heb  ik nog nooit geknipt. Haar ga ik binnenkort voor het eerst knippen. Dat lukt me hopelijk wel. En als ik het toch niet durf ga ik gewoon met haar naar de kapper. Ze heeft zulke mooie krullen, dat wil ik niet verpesten. Maar ik denk met wat Youtube erbij en uiterste concentratie dat het ook wel gaat lukken.

Genoeg voordelen dus om thuis zelf kappertje te spelen. En daarnaast vind ik het ook leuk om te doen. Het is weer eens wat anders.

En wat doe jij? Knip je zelf de haren van je kindjes of ga je toch liever naar de kapper toe?

6 opmerkingen:

  1. Ik zie de jongens ook het liefst met kort haar. Tondeuse heb ik nu 2 keer heel kort gedaan bij ze, aan het begin van de zomervakantie. Oudste laatst na de vakantie wel naar de kapper geweest omdat hij naar een nieuwe school ging. Verder durf ik het niet zo erg, ik ben er niet zo´n ster in. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ik ook niet. Maar oefening baart kunst :)

      Verwijderen
  2. M'n moeder heeft een keer de tondeuse in onze Hayden z'n haar gezet. Haar verpest, Hayden een trauma en ik ook. Als ik foto's van toen terug zie krijg ik de kriebels. Hij heeft zulke mooie krullen als het bovenop wat langer is... Zijkanten houden we wel kort. Hayden gaat dus gewoon naar de kapper en af en toe knip ik t een beetje bij met een kapperschaar of soms knipt de vriendin van m'n broertje 'm, kapper in opleiding. Skyler hoeft voorlopig nog niet naar de kapper.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier knip ik ook alle kinderen zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor mijn zoon heb ik ook een tondeuse gekocht, met mijn dochter ga ik wel gewoon naar de kapper toe. Het scheelt wel wat geld ja maar moet eerlijk zeggen dat mijn kapper niet duur is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn zoontje is van december 1 jaar geworden
    Zen haartjes zijn echt heel lang en hij heeft er wel last van . Maar een dondeuse bij een kind van 1 jaar is dat wel verstandig en veilig ??

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!