dinsdag 14 april 2015


Vandaag is Hayden 2 jaar oud geworden. En wat ik zie is een jongetje die momenteel sprongen vooruit maakt. En dat heeft hij absoluut te danken aan zijn grote zus, die hem ontzettend goed begeleid in 'het- kind- zijn'. Een baby is hij al een jaar niet meer, maar vandaag is hij ook nog eens gepromoveerd van dreumes naar peuter,

Afgelopen zondag hebben we zijn verjaardag gevierd. Voorgaande jaren had ik alle tijd om de verjaardagen te plannen en tot in de puntjes uit te werken met perfecte versiering en taart. Nu lukt mij dat gewoon niet meer. Ik heb de kado's een aantal weken van te voren besteld, de boodschappen kwamen met de post en de versiering haalde ik een paar dagen voor het feest in de stad. De dag voor een kinderverjaardag nam ik 'vroeger' dan altijd vrij om alles klaar te maken, maar afgelopen zaterdag moest ik gewoon werken. Vroeg in de ochtend kwamen de boodschappen en daarna ben ik gaan versieren. In de middag moest ik werken tot laat in de avond en zondagochtend werden we vroeg gewekt door Hayley. Ondanks de drukte en weinig slaapuren hadden we alles nog prima geregeld. Ik moest alles gewoon goed plannen.



Eenmaal beneden zondagmorgen was Hayden helemaal verbijsterd. "Wouw, doos!" riep hij. Hayley hielp hem met uitpakken van de grote pakketjes die voor hem klaarstonden. Hij kreeg van ons een hele gave racebaan van Fisher Price (deze zal ik binnenkort reviewen), een trein van Vtech en een pakketje Duplo van Cars.

Hij was helemaal hyper van alle aandacht en de mooie pakketjes en zo bleef hij de hele dag. Ook toen de visite kwam in de middag had hij geen idee wat hij er nou mee aan moest. Hij bleef druk rondrennen in de tuin en scheurde hier en daar een pakketje open. Ondanks het feit dat hij veel plezier had, had ik toch wel met hem te doen. Alle aandacht en indrukken werden hem soms toch wat te veel.
Gelukkig was het mooi weer en kon hij de hele dag zijn ei kwijt in de tuin. Wat ook eindigde met een ei op zijn hoofd (au!).

Maar het was een gezellig feestje. De kinderen hadden het leuk en vermaakte zich vooral met het springkussen in de tuin en al het rondslingerend speelgoed. Aan het einde van de middag waren we alle 4 hartstikke moe. Maar we konden tevreden terugkijken. Vooral Hayden, wat is hij verwend!

Vandaag op zijn echte verjaardag hebben we een normale dag gehad. Mijn man was gewoon werken en Hayley naar school. Toen Hayley eenmaal thuis was, heb ik de kinderen gewoon veel laten spelen binnen en buiten. Voor ons was zijn feestje gewoon zondag, maar vandaag was hij dan stiekem echt jarig. Dat snapt hij toch nog niet. Dacht ik dan tenminste, want vanmiddag vroeg hij opeens uit het niets om taart! Misschien begreep hij dan toch dat het vandaag feest was ;).

Categories:

1 opmerking:

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!