dinsdag 17 maart 2015


Sinds ik zo druk ben met mijn nieuwe baan is er 1 ding dat het er meest bij inschiet: het huishouden.
Ook al werk ik papier maar 25 uur in de week, ik heb het drukker dan mijn vorige baan, waar ik 32 uur in de week werkte. Ik werkte toen 3 dagen van 12 uur lang ongeveer. En bij mijn huidige werk wisselt de drukte nogal. De ene week werk ik 55 uur en de andere week 15.

Ongeveer 1,5 week terug had ik een hele drukke week. Het huis was een zooitje. Ik had geen puf voor het huishouden. Tijd had ik wel. Maar met Hayden om mee heen, heb ik overdag ook niet echt de gelegenheid om volop te poetsen. Die week zat ik er ook wel doorheen wat betreft het huishouden. Hoe moest dit nou verder? Afgelopen jaren heb ik zoveel verschillende 'huishoud- methodes' geprobeerd, waaronder een huishoudschema en de methode: een kastje per dag.
Maar het huis was zo een chaos dat geen 1 methode mij meer hielp. Ook mijn man is heel druk qua werk. Er zat maar 1 ding op: hulp in het huishouden.

Via Helpling.nl boekte ik voor vandaag 3 uur schoonmaakhulp. Die gedachte vond ik al heerlijk. Een hele ochtend qualitytime met Hayden en toch een schoon huis! Om 10:00 uur kwam de dame. We hielden even een kort praatje. Ze vroeg of ik met haar een rondje door het huis wilde lopen en haar mijn wensen wilde vertellen. Ik vertelde dat ik graag alles gestofzuigd en gedweild wilde hebben (3 verdiepingen) en ook de badkamer en de wc's weer helemaal fris. Dat ging haar wel lukken vertelde ze, alleen zou ze de badkamer extra grondig doen als ze tijd over zou hebben.

Zij ging aan de slag en ik heb de hele ochtend rustig gezeten en gespeeld met Hayden. Hij begreep maar niet wie er nou de hele tijd aan het stofzuigen was boven. Dat doet mama toch altijd? Of papa. Maar hij genoot van de volle aandacht. En ik van de frisse geur en de schone kamers.

Na 3 uur poetsen zat het erop. Tussendoor werd er nog gevraagd of alles dat ze tot dat moment had gedaan goed was. Dat was het zeker. Een groot deel van het huis was schoongemaakt: de vloeren, de meubels, de wc's, de badkamer, de trap en de ramen op onze slaapkamer aan de binnenkant. Deze hulp kon ik echt goed gebruiken. De basis is weer schoon en nu kan ik het zelf weer even makkelijk bijhouden. En zodra ik weer tijd en energie tekort kom, schakel ik haar weer in. Ik had er een goed gevoel bij en zou er zelfs een volgende keer op vertrouwen zelf even de deur uit te gaan en haar alleen haar gang te laten gaan. Ons huisje is dankzij Helpling weer helemaal fris.



Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Helpling.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!