zondag 21 september 2014


Rommel hebben we hier genoeg. En met 'rommel' bedoel ik spullen die we niet meer gebruiken. Denk daarbij aan te kleine kleding en schoenen of speelgoed waar de kinderen te groot voor zijn. En het liefst verkopen we deze oude spullen. Ik heb al vele verschillende manieren gebruikt om van mijn rommel af te komen. Zo verkocht ik een tijd lang kinderkleding op marktplaats en heb ik samen met mijn man een dag in de Ijhallen gestaan. Vandaag deden we weer een poging: de rommelroute in Almere Poort.

Hayley zag het helemaal zitten. Zij mocht de spullen gaan verkopen. We hadden alles uitgestald in de tuin op 2 tafels. De rommelroute zou een hele organisatie zijn. We hoopten op een flinke opkomst en wat gezelligheid. De radio stond aan en het zonnetje scheen. Hayley zat klaar in haar stoel en vroeg of ik op straat wilde gaan staan om mensen te roepen.

Ik had mij een aantal weken geleden aangemeld voor de zogenaamde rommelroute hier in de buurt. De dag voor de rommelroute had ik er een hard hoofd in. Zou er wel iemand komen naar zo'n 'garagesale' ? Mijn man wilde het toch wel doorzetten. De buurvrouw deed ook mee. We hoopte gewoon op een gezellige middag. En zo kon Hayley haar verkoopskills eens testen.

 
Helaas was deze verkooppoging de minst geslaagde. Er kwam eigenlijk niemand langs. Behalve 1 vrouw die vluchtig een praatje maakte en naar binnen keek. Alles was uitgestald voor niks. En Hayley bleef bijna de hele middag op haar stoel zitten. Ze wilde niet boven spelen, voor het geval dat er 'een klant' zou komen. Ze was dan ook teleurgesteld toen we besloten alle spullen op te ruimen en we niks hadden verkocht.
 
We hebben wel veel plezier gehad de hele middag in de tuin met z'n allen. En ook heeft mijn man een hoop onderhoud gedaan in de tuin en heb ik de ramen gelapt. Zo bleven we lekker bezig. En ook op het moment dat we de laatste doos in de schuur zette, begon het heel hard te regenen. Hadden wij even geluk. Wat dat betreft dan. Geen  geluk met de verkoop. Maar we kijken samen met Hayley uit naar Koningsdag. Dan mag ze de hele dag gaan verkopen. Och, ze heeft er nu al zin in.

4 opmerkingen:

  1. Ach wel sneu voor hayley, wat leuk dat ze het zo leuk vind om te verkopen. Hoplijk hebben jullie met koningsdag meer geluk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer dat er zo weinig animo voor was! Wel heel lief dat Hayley zo graag helpt. Hopelijk hebben jullie met Koningsdag meer geluk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach jeetje dat is wel sneu voor hayley dat er niemand kwam..... Koningsdag volgend jaar zal zeker leuker zijn voor haar.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ahhh wel knap hoe lang ze daar dan kon zitten. Maar wat een geluk dat het daarna begon te storten. Volgende keer de kleedjesmarkt maar. Wij moeten ook.... is tijd voor de grote schoonmaak.

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!