zaterdag 14 juni 2014


Ja we klussen weer wat af dit voorjaar. Heerlijk hoor. Ik kan daar echt van genieten. De tuin ziet er al een stuk netter uit met het kunstgras en ook zijn we weer aan de klus in de woonkamer.

Ik wilde ontzettend graag een tv die hangt. We hadden namelijk een televisiekast met hele scherpe punten. Ik vond het hartstikke eng met die waggelende Hayden. Hij gaat vaak bij het raam staan en daar op de ramen meppen. Dan valt hij van alle gekkigheid meestal op zijn kont. Ik zag het dan ook al helemaal gebeuren dat hij een keer zou vallen tegen de punt van de televisiekast. Daarom stond ik er altijd bij als hij rommelde bij de ramen.

En zo nu en dan liep hij dan ook nog door naar de televisie. Dan probeerde hij daar net zo op te rammen als de ramen. Ik was bang dat de televisie op hem zou vallen als het zou doorgaan op deze manier. Dat kastje moest nodig weg en de televisie moest worden opgehangen. Eind deze maand zouden we dat gaan doen, maar gisteren kwam mijn man thuis met een verassing. De ene man komt thuis met een bosje bloemen en de ander met een beugel voor de televisie. Ik ben er in ieder geval ontzettend blij mee. Want hij hing hem meteen op.

Terwijl bijna het hele land met voetbal bezig was, hebben wij geklust in huis. Die hangende televisie ziet er super stoer uit. En het is zoveel veiliger voor de kindjes. Ze kunnen niet meer aan de televisie zitten met hun handen en ook kan niemand zich meer stoten aan dat kastje met die scherpe punten. De snoeren zijn helemaal weggewerkt, dus dat ook dat is zoveel veiliger. En omdat de kast en televisie niet meer voor het raam staat, kunnen we genieten van een stuk meer licht in ons huis.
 
Wat voor maatregelen heb jij onder andere genomen voor een kindvriendelijker/veiliger huis?
Categories: ,

5 opmerkingen:

  1. Wij hebben de salontafel weg gedaan. Wij hebben niet een heel groot huis en die staat vreseljjk in de weg. Ik zou de tv ook graag ophangen maar geen idee waar wij dan de dvdspeler etc. moeten zetten. Zonder salontafel is het een stuk leger.. en tja.. hij valt zo nu en dan. Ik vind ook dat hij moet leren omgaan met zijn omgeving, maar het bezorgt vast veel rust nu! Dat is ook wat waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Persoonlijk vind ik hem hoog hangen, maar veiligheid is belangrijker. Gelukkig bleef Olivia van de televisie af, maar ik heb ook echt vaak mijn hart vastgehouden met scherpe hoekjes enzo. Wij hebben een traphekje en dingen in het stopcontact en haakjes op de keukenkastjes (want de keuken is open). That's it!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn! Scheelt ook de moeite met het schoonmaken achter en onder het kastje. Wij hebben ook de meeste scherpe hoeken weggewerkt en van die dingen in het stopcontact.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Traphekje voor de woonkamerdeur en traphekje bij de trap die waren als eerste geïnstalleerd.....en onze houtkachel die kreeg ook een mooi op maat gemaakt hekje.... en de stopcontacten werden voorzien met van die veiligheidsplaatjes.... en alle giftige en kindonvriendelijke schoonnmaakdingen en scherpe voorwerpen werden standaard boven op kastjes neergezet waar ze niet bij kon..... en de waterkoker kreeg ook een ander plekje (en daar staat ie nog steeds).....maar meer eigenlijk niet..

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!