dinsdag 10 juni 2014

 
..draait alles om auto's, voetballen en streken. En dat is helemaal waar. Hayden is echt een jongetje. Poppen worden triomfantelijk aan de kant gegooid. Hayden wilt alleen maar spelen met echt 'mannenspul'. En die hele jongenswereld is nog best wel nieuw voor mij. Maar ik vind het heel leuk!

Ookal speelt Hayley niet met poppen, verder is ze echt wel meisje-meisje. Ze houdt van jurken en rokjes. En ook van echte meidendingen zoals prinsessen en paarden. Hayden is veel stoerder. Hij begint nu ook echt een voorkeur te ontwikkelen voor 'jongensdingen'.

Wij wonen in Almere Poort en boven ons vliegen vaak vliegtuigen langs. Sommigen heel hoog, maar anderen best wel laag (ik schrik er soms van). En dat maakt weleens herrie. Hayden had de vliegtuigen een tijdje geleden ontdekt. Zodra hij er heen hoort, wijst hij meteen naar de lucht. En als je een middagje in de tuin zit, wijst hij wel 100 keer neer boven. Hij mist geen 1 vliegtuig. Ik denk dat hij het geweldig vindt om een keer naar schiphol te gaan en vliegtuigen te kijken. Waarom hij het leuk vindt? Geen idee, het is alsof moeder natuur het gewoon zo heeft bepaald.

In onze wijk wordt nog heel veel gebouwd en regelmatig rijden en tractors langs of staat er ergens een hoge hijskraan. Je raad het al, hij vindt dat ook fantastisch. We moeten altijd even stilstaan als we er langslopen.

Een echte jongen dus die Hayden. Die ook graag meisjes begint te plagen. Zo was mijn kleine nichtje van bijna 1 op bezoek en hij begon haar al flink uit te dagen. Hij pakte steeds speelgoed van haar af waar zij mee wilde spelen, maar van hem was. Echt een deugniet! En ook plaatste ik een badje in de tuin zodat ze even konden afkoelen en spelen met water. Hayden begon als een gek te roeren in het water en maakte alles en iedereen nat. Alles wat hij doet moet wild en gek. Hij is nergens bang voor.

Ook vindt hij een grote bal geweldig. Vandaag kreeg hij zijn eerste voetbal. We waren in de ochtend naar het ziekenhuis geweest voor de uitslag van zijn nieren. En we kregen goed nieuws. Volgens onze kinderarts ziet het er goed uit. Amper verwijding en zijn nieren zijn goed gegroeid. Over een jaar gaan we nog een keer op controle en dat is waarschijnlijk de laatste keer. Als cadeau kreeg Hayden een echte oranje WK voetbal en o, blij dat hij is!

Ik vind het wel leuk hoor al die jongensdingen. Grote auto's en stoere streken. Ik kan mij verdiepen in de meisjeswereld en de wereld van een kleine jongen. Dat is toch hartstikke mooi?
Categories:

1 opmerking:

  1. Fijn, dat goeie nieuws! En heerlijk idd, dat je allebei de werelden leert kennen zo. :-)
    Nu is het natuurlijk wel zo dat we veel 'jongensdingen' eerder aan jongens opdringen dan aan meiden. Een meisje kan ook erg blij zijn met een bal. Voor een meisje ga je misschien niet elke bus, trein en tractor aanwijzen. Aan de andere kant kan het ook goed dat dat jongens gewoon veel langer boeit. Alles moet hard, in de zin van snel en van veel lawaai. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!