dinsdag 27 mei 2014

 
Vandaag heb ik weer een tag voor jullie. Zoals ik al eerder aangaf was ik niet zo van het taggen, maar ook deze is wel erg leuk. Ik heb hem wederom overgenomen Shirley. De tag gaat over de mooie mama-dingen. Leuk om over te schrijven, want het moederschap is gewoon heel mooi. Naast de zware dingen zoals de chaos in huis of het slaapgebrek, zijn er heel veel momenten onbetaalbaar.

Het eerste wat je dacht toen je je kindje voor het eerst vasthield
Eerlijk gezegd kan ik mij dat niet meer goed herinneren. Bij Hayley is dat eerste moment alweer 4,5 jaar geleden en bij Hayden iets meer dan een jaar. Ik kan me bij beide kinderen nog wel het gevoel herinneren. Ik was heel blij dat mijn bevalling achter de rug was en ik mijn kindje vast had. Het is een geweldig gevoel je kindje voor het eerst te zien.

Het mooiste eerste moment samen
Met Hayley was dat het moment dat mijn man haar voor het eerst vast had. Ik lag tevreden en voldaan in het ziekenhuisbed en keek toe hoe mijn man zijn dochtertje vasthield. Dat voelde zo geweldig. Ik voelde mij toen voor het eerst een moeder. En bij Hayden was dat onze nacht samen in het ziekenhuis. De eerste 24 uur was ik bang van hem te houden, bang hem te verliezen. Maar die nacht met z'n twee├źn deed mij goed. Voor het eerst voelde ik die verliefdheid naar hem toe. Dat was een geweldig gevoel.

Het eerste moment als ouders
Dat was bij ons toch wel het moment toen de kraamhulp vertrok bij Hayley. Die eerste week kregen we zoveel hulp. En toen zij wegging besefte ik dat ik het zelf moest gaan doen met mijn man. De spoedcursus babyverzorging zat erop. De rest van ons leven moesten we het zelf gaan doen.

De mooie dagelijkse dingen
Daarvan zijn er zoveel. En de mooiste dingen zijn vaak het meest onverwacht. Zo zette Hayden vorige week zijn eerste 5 stappen achter elkaar waar Hayley bij was. Zij sprong een gat in de lucht van enthousiasme en ook Hayden was dolblij dat het hem lukte. Dat was zo'n mooi moment. Gewoon onbetaalbaar hoe blij ze allebei waren. En wat ik ook heel mooi vind, is als ze samen spelen en lachen. Of een knuffel momentje met de kinderen.

 
Het mooiste om te doen samen
Ik vind de dagjes weg altijd fijn om te doen samen. Samen dingen doen, samen beleven en genieten. Ik zie dan dat beide kinderen hun ogen uitkijken. En of dat nou een dagje zee of een dagje pretpark is. Het is altijd genieten. Het liefst ga ik elke week wel een dagje weg.
 
Onze mooiste vakantie als gezin
Die moet nog komen!
 
Ik vind mijn kindjes op hun mooist als zij..
lachen en plezier hebben. Zo zat Hayden met het dagje Oud Valkeveen in de schommel. Hij vond het zo geweldig en lachte zich rot. Ik kan daar zo van genieten. Die glimlach dan. Het intense geluk dat ze soms zo kunnen uitstralen als ze genieten. En hetzelfde bij Hayley. Ik vind haar ook het allermooiste als ze lacht. Hun geluk is mijn geluk.
 
 
Dit had ik voor geen goud willen missen
Het hele moederschap had ik voor geen goud willen missen. Het geeft mij een geweldig en voldaan gevoel. Ik sta elke dag op voor hen, zij slepen mij door de moeilijke momenten heen en laten mij nog meer genieten van alle mooie dingen in het leven.

De mooie momenten waar ik me op verheug
Ik verheug mij heel erg op onze eerste vakantie. Dat lijkt mij zo heerlijk. Een weekje weg met z'n vieren. Ook verheug ik mij op het moment dat Hayden wat groter is. Dat ze wat beter kunnen spelen met elkaar en communiceren. En Hayley slaapt vaak begin van de avond in ons bed. Ze vraagt weleens of ze samen met Hayden mag slapen in het grote bed. Maar Hayden is daar natuurlijk nog te klein voor. Ik verheug mij op het moment dat ze lekker samen kunnen keten en slapen in ons bed. Dat lijkt me zo een mooi gezicht. En verder verheug ik mij op al het moois. Ik laat me elke dag gewoon verrassen.
Categories:

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuke tag! Ik ga het binnenkort ook even invullen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blijft een mooie tag. Ik heb hem al een keer ingevuld. Leuk om jouw antwoorden te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond het zo idioot, vroeg de kraamhulp op dag 1: wat zullen we haar aantrekken? Moest ik ineens beslissen over de kleertjes van dat kind. Mijn kind. Jeetje, daar ben ik dus verantwoordelijk voor, ze vragen aan mij (!) wat er met haar moet worden gedaan. Eyeopener.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vind dit zo,n leuke tag! En wat zeg je dat mooi, hun geluk is mijn geluk.

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!