donderdag 24 april 2014


Kleren shoppen voor de kindjes, ik vind het zo leuk! Ik verwen ze zo vaak mogelijk met nieuwe kleding. Als het kan natuurlijk, want met 2 kindjes is het winkelen een stuk duurder geworden. Toen Hayley nog enigst kind was, ging ik met een volle portemonnee alleen voor haar shoppen. Nu moet ik dat bedrag in tweeën splitsen en voor allebei de kindjes het nodige (en onnodige) kopen.

Maar winkelen voor Hayley wordt steeds duurder. Ze doet wel veel langer met de maat die ze moet hebben. Ik koop al bijna een jaar lang maat 116 en daar kan ze nog steeds in groeien, maar het zit ook wel goed. Hoe groter de kinderen worden, hoe langer ze met hun kleding kunnen doen. Tenminste, dat zou je denken. Want zodra ze op school zitten...

De afgelopen 1,5 maand zijn er wel 4 broeken gesneuveld. In alle 4 zit een knie- gat. Nu had ze sommige broeken al wel een tijdje, maar toch. In zo'n korte tijd, ging de 1 na de andere broek kapot. Ze hadden allemaal op dezelfde plek een gat. En als ik iets niet mooi vind zijn het gaten in broeken. Het is wel leuk bij van die broeken waarbij het hoort, maar van die slijtplekken vind ik echt niet mooi. Het staat gewoon zo armoedig. Ik wil niet dat Hayley met kapotte broeken rondloopt. En dus moest ik maar weer wat nieuwe broeken voor haar halen.

Ik besloot dan ook gister eens naar de Primark voor haar te gaan. Op zich ben ik geen groot fan van de winkel. De prijzen zijn dan misschien wel laag, maar de kwaliteit is ook niet echt wat het zijn moet. Maar goed, liever een gat in een broek van 5 euro dan in een broek van 25 euro.

Ik kocht voor haar een leuke tuinbroek voor €12,-, een tijger- harembroekje voor €5,- en een jeans- achtige- legging voor €5,-. Ik had ook nog een spijkerbroek gekocht, maar die is helaas te groot. Ik wilde hem terugbrengen, maar mijn man kwam met het idee de broek gewoon te bewaren totdat ze er wel in past. Een prima idee, want de broek was ook maar €10,-. De broek terugbrengen is dan eigenlijk de moeite niet waard.

De nieuwe broeken zijn dus weer ingeslagen. Ze heeft gelukkig nog een aantal hele spijkerbroeken liggen, maar daar zie ik de slijtplekken ook al op ontstaan. Eens zien hoelang het duurt totdat daar de gaten in komen.

Het is ook wel logisch dat ze zo snel kapot gaan. Op school speelt ze elke dag wel 2 keer buiten. En dan doen ze spelletjes, klimmen of zitten op de grond te stoepkrijten. Ze moet ook gewoon kunnen spelen en plezier hebben. Maar dat de broeken zo snel stuk gaan is natuurlijk niet zo leuk!

Ik kreeg vroeger een plakplaatje op mijn kapotte broek. Mijn moeder begon niet snel aan nieuwe broeken. Wat ik ook wel begrijp. Want ik word er nu al gek van. Ik heb de kapotte broeken ook bewaard. De broeken met een klein gat, mag ze gewoon aan naar school en de broeken met een groot gat zijn voor de momenten dat ze oude kleding nodig heeft.

Hayley is uiteraard heel erg blij met haar nieuwe kleding. Vooral het tuinpak valt goed in de smaak. Ze heeft hem vandaag aan naar school en ze heeft belooft niet op haar knieën te zitten. Ik duim heel hard dat hij lang heel blijft. En ach, anders heb ik weer een mooi excuus op te shoppen ;).
Categories:

8 opmerkingen:

  1. Erg herkenbaar! Dochter van 9 speelt ook de gaten in haar broeken. Maar geloof me.. op een gegeven moment gaat het zo hard en is kleding zo duur dat ik die gaten af en toe wel prima vind. En dan zijn de leggings van de zeeman ook goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier nog geen schoolgaand kind maar wel een enorme kledingsloper. Ik heb de afgelopen week drie shirts weg kunnen gooien! In een week!!! Grrr! Ik heb in zijn nieuwe broeken wel van dat strijkspul aan de binnenkant bij de knieën gestreken. Zie je niets van maar het slijt iets minder hard heb ik me laten vertellen. En heb ook van een aantal kapotte broeken, korte broeken gemaakt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbaar! Ik plak er dus plakplaatjes op:)...heel handig...laatst een hele stapel gekocht bij de Lidl en kruidvat....het zijn vooral de knien in broeken... en de plaatjes vallen goed in de smaak bij mijn dochter en de leggings die gooi ik wel gelijk weg (en yep, de Wibra is al getipt)...ook de shirtjes en truien die maak ik weer vlekvrij;) met flockfolie....daar kun je echt super leuke dingen mee doen:) en ik knip kapotte en of vlekkerige shirtjes regelmatig doormidden en naai er een stuk stof in zodat het weer een schoon en net jurkje wordt :)... maar het ergste vind ik toch wel de schoenen die zo verropt worden op school...ik shop nu wat regelmatiger voor leren schoentjes bij de scapino en bristol ipv de Ziengs...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Korte broek van maken? Rok van maken? Misschien een leuk nieuw project ;)
    En plakplaatjes hoeven niet per sé, je kunt er ook een (heel anders uitziende) stof erachter vastmaken, heel hip tegenwoordig.

    Laatste tip: mijn zus heeft pas al haar broeken weggebracht naar iemand die ze keurig gerepareerd heeft, zodat spijkerstof nog steeds spijkerstof is en je niet ziet dat er ooit een gat heeft gezeten. Kijk, zo handig ben ik zelf dan weer niet, maar als een ander het wel is... kost je ook E 5-10 maar dan kun je weer een poosje vooruit met een nette broek.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tegenwoordig ben je hip als je gaten in de broek hebt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig de tuinbroek! Echt mooi om te zien hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo herkenbaar! Mijn dochter komt ook geregeld met een kapotte broek thuis!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg herkenbaar, mijn zoon krijgt het ook voor mekaar om met kapotte kledij thuis te komen. Heb er van die leuke plaatjes voor wat ik erop kan plakken.

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!