woensdag 26 maart 2014

Vorige week voelde ik me niet zo lekker op de maandag. Ik had een stijve nek en pijn aan mijn rug. De dagen ervoor had ik hard gewerkt en dacht dat de pijn daardoor zou komen. De volgende dag voelde ik me best beroerd, al helemaal nadat ik Hayley van school had gehaald. Ik had het opeens ijskoud. Ik rilde van top tot teen. En dus deed ik maar een muts en sjaal om in huis. En nog steeds had ik het zo koud. Waarschijnlijk was er een griepje op komst. Al was ik bang voor de waterpokken, er zat namelijk een gek 'pukkeltje' op mijn borst.

En inderdaad, ik kreeg de waterpokken. Mijn ouders twijfelde iedere keer als ik vroeg of ik de waterpokken had gehad. Niemand kon het zich herinneren. Mijn zus wist zeker van niet. Dus toen ik al zwanger was van Hayden was ik op mijn hoede. Het is dan ook 1 van de redenen geweest waarom ik Hayley van de peuterzaal heb gehaald. Want zwanger zijn en waterpokken krijgen is levensgevaarlijk. En nu blijkt maar weer dat ik een verdomd goede keuze heb gemaakt toen.

Die woensdag ontdekte ik meerdere blaasjes en werd ik heel erg ziek. De hele dag door had ik flinke verhoging en de nachten koorts. Het voelde alsof elke klier in mijn lichaam opzette tot een druif. Ik had pijn en voelde mij vreselijk. Overal kreeg ik ze, verschrikkelijk.

Inmiddels zijn we een week verder en begint alles weer langzaam te verdwijnen. Langzaam ja. Het zal dus nog wel eventjes duren totdat ik weer de oude ben. De maand april blijf ik sowieso thuis van mijn werk. Zo heb ik genoeg tijd om te herstellen.

Ik ben blij dat ik toen de keuze heb gemaakt om Hayley van de speelzaal af te halen. Want god mag weten wat er was gebeurd als dit was gebeurd tijdens mijn zwangerschap van Hayden. Voor nu was het niet zo erg. Al was er kans op flinke complicaties. Een volwassene is er gewoon erger ziek van dan kinderen. Dus wil je mijn advies? Zodra je je kindje kan laten besmetten door pokken, do it! Want geloof me, dit wil je niet op latere leeftijd. En ik kan het nu weten.

Dit is dus de reden waarom ik even niet heb geschreven op mijn site. Ik doe nog steeds erg rustig aan.

4 opmerkingen:

  1. Ai, dat klinkt heel naar. Ik heb het gelukkig als kind gehad dus ben ik safe. Tenminste, dat hoop ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe pokhopping.. Maar helaas die van mij krijgt het niet! Beterschap

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi pokhopping. Misschien is hij imuum. Ik las dat hij wel oorontsteking heeft. Dat kun je ook krijgen van het virus (heb ik begrepen).

      Verwijderen
  3. Pfff... wat een narigheid...beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!