maandag 17 februari 2014

 
Zo had Hayley 1 tand bij haar eerste verjaardag, en zo komen ze bij Hayden opeens allemaal tegelijk door. Niet allemaal dan, maar wel meerdere tanden. Al weken had hij knal rood en dik tandvlees. De tandjes leken bijna door te komen, maar er gebeurde niks. Toch kreeg ik wel het idee dat zijn bovenste voortanden eerder door zouden komen dan zijn onderste snijtanden.

En ja hoor, vorige week kwam zijn eerste tandje dan echt door. En ik kan merken dat hij last heeft. Want toen het eerste tandje door was, begon de rest ook naar boven te kruipen. Zijn hele mond is rood en overal zie je tandjes die onderweg zijn. En ik heb met hem te doen, want het ziet er ook heel erg pijnlijk uit. Van de week keek ik naar zijn onderste snijtanden en die zag ik met grof geweld zijn tandvlees doorboren. Au!

Hayley was ouder dan 1 toen ze echt haar eerste doorbraak van tanden kreeg. Zij heeft er nooit veel last van gehad. Eigenlijk helemaal niet. Het was dan ook elke keer een verassing als we weer een nieuwe tand zagen in haar mond. En Hayden heeft duidelijk wel last van de doorkomende tanden. Bij elke tand heeft hij een dagje koorts en knalrode wangen. Tijdens zijn slaapjes wordt hij huilend wakker, hij wilt geen speen en zodra hij de kans krijgt, bijt hij in je arm of hand.


Arme man. Ook zaterdag toen we thuiskwamen van de Ijhallen legde ik hem in bed met 39 graden koorts. Tand nummer vier leek door te komen en inderdaad, de volgende ochtend was hij weer een tandje rijker. Van helemaal geen tanden, naar opeens 4 tanden tegelijk. Wie weet heeft hij op zijn verjaardag wel een hele prodent smile. Al vind ik het nu wel even genoeg geweest aangezien hij steeds zo'n last heeft.

Het staat hem wel heel schattig die tandjes. Vooral omdat 1 van de bovenste voortanden nu heel erg zichtbaar wordt als hij lacht. Dat is dan ook de enige tand die je echt goed ziet als hij lacht. Heel charmant!
Categories:

7 opmerkingen:

  1. Arme vent! Hier had O. ook dagen last van elk tandje, en ze zijn nog steeds erg klein, terwijl er bij D. steeds weinig aan de hand lijkt (behalve heel veel kwijl ;-) ) en die lijken al snel net zo groot als die van zijn 3 jaar oudere broer! Hij kreeg ze wel allemaal omstreeks dezelfde tijd als zijn broer. Grappig, die verschillen/overeenkomsten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 'Raar' he, opeens een babylach met tandjes, ik moest echt even wennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ellende he maar het staat zo schattig. Onze man is 8 maanden en heeft nu al 8 tanden! Hopelijk is het nu wel even klaar. Hij lijkt gelijk zo groot!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tandjes zijn inderdaad erg schattig. Hier een dochter die er ook vrij snel mee was, met drie maanden de eerste tandjes en met een jaar op de tweede set kiezen na compleet. Gelukkig is zoonlief iets langzamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach arm ding! Wat een ellende he! Kleine man hier heeft nu 8 tanden met zijn 8 maanden. Poeh.. maar het staat zo schattig. Helemaal baby af.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ochja, zo zielig inderdaad.. de helft van mijn meisjes babytijd heeft ze met knalrode wangetjes gelopen...en heeft een periode gekend met het doorkomen van 4!! kiezen tegelijkertijd...zo zielig!! ik zette mijn dochter wel eens wat vaker in haar kinderstoeltje met een tandenborstel waar ze dan heel gretig op aan het kauwen en bijten was;) ..

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!