vrijdag 21 februari 2014


Vandaag is het carnaval op school. En de school van Hayley haalt dan dus alles uit de kast. Er werd muziek gedraaid en alle juffen en meesters zijn ook verkleed. Hayley is als poes verkleed. Ik vond een leuk setje van oren, een belletje en een staart in een winkeltje. De staart heb ik vastgemaakt aan haar rokje en daarbij heeft ze haar poezen shirt aan. Om het helemaal af te maken heeft ze at schmink op haar gezicht. Super schattig.

Van de week had ik even geoefend met het schminken. Hayley was toen helemaal enthousiast. Maar vanmorgen toen het zover was, zat ze helemaal stil en stijf. Er kwam geen lachje vanaf. Ik vroeg me af of ze misschien wat ziekig was. "Nee hoor," meer kreeg ik niet te horen.

Maar toen we eenmaal op school aankwamen was het al duidelijk. Hayley was gewoon ontzettend nerveus. De hele week praten ze al op school over het feest en ze hebben gisteren ook de polonaise geleerd. Ze keken er met de hele klas erg naar uit.

Alle kindjes waren verkleed uit de klas van Hayley en ook de juf had zich flink uitgeleefd. De kinderen huppelden druk en lachend heen en weer. Ze bewonderde elkaar en zichzelf. En alle ouders liepen er met camera's omheen. Ik natuurlijk ook!



Wat een feest en een beleving voor die kleintjes. Echt super leuk. Ik had soms zo mijn twijfels bij de school, maar nu ik zie hoe erg ze hun best doen voor kindjes is dat echt helemaal weg. En ook Hayley heeft haar plekje helemaal gevonden. Ze heeft wat vriendinnen in de klas en ook nog echt verkering.

Ik ben heel benieuwd hoe ze het heeft gehad! En als ze straks uit school is, gaat de voorjaarsvakantie van start.

Alaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf! (Dat zeggen ze toch?)
Categories:

6 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Hahaha jij hebt toch een hekel aan carnaval? :P

      Verwijderen
  2. Wat ontzettend leuk! Normaal gesproken doen ze het hier in het dorp ook en komt de carnavalsvereniging langs op school. Helaas doet Ella haar school daar dus dit jaar niet aan mee. Jammer, maar we gaan volgende week wel naar de kindercarnaval.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn hoor, kan niet wachten tot dreumes ook op school carnavalfeestjes heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had begrepen dat ze het niet op elke school vieren. Op de openbare school in de buurt bij ons, werd het niet gevierd. Hayley zit op een katholieke school. Geen idee of het iets ermee te maken heeft? Wel apart. Het is toch gewoon een leuk feest net als Sinterklaas!

      Verwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!