vrijdag 17 januari 2014

Een tijdje geleden begon ik kleding van Hayley te verkopen via marktplaats. Het was een hele onderneming, maar wel leuk om te doen. Van het verdiende geld kocht ik dan weer nieuwe kleding voor haar.

Na een tijdje ben ik ermee gestopt en begon ik met het ruilen van spullen. Dat was een grappige bezigheid. Voor een tafel kreeg ik 2 pakken nutrilon en voor een oude vaas een mooi boek van Woezel en Pip. Eigenlijk was dat leuker dan verkopen. Maar momenteel doe ik dat niet meer. Alleen heb ik kort geleden een te grote nieuwe spijkerbroek geruild met mijn buurvrouw voor speelgoed voor Hayden.

Nu ik niet meer verkoop of ruil, beginnen de spullen zich op te stapelen. Ik heb ontzettend veel positiekleding, te kleine kleding, te grote kleding, speelgoed, babyspullen, babykleding, meidenkleding en allerlei andere spullen die ik niet meer gebruik. Wat moest ik daar nou allemaal mee doen? Ik ging dan ook op zoek naar rommelmarkten in de buurt, maar kon niet echt wat vinden. Heel toevallig vertelde een bekende van ons aan Pablo dat zijn vrouw spullen had verkocht in de Ijhallen. Ik nam meteen contact met haar op via Facebook en vroeg hoe dat in zijn werk ging. Ze vertelde dat het erg leuk is en ze een aantal keer wel een paar honderd euro heeft verdient.

Dat is het! Wij gaan naar de ijhallen met onze stapels spullen. Vandaag heb ik meteen een kraam geboekt voor februari. We nemen een kraam van 4 meter lang, dat is denk ik wel nodig voor de hoeveelheid spullen die we hebben liggen. En de komende maand ga ik druk aan de slag met het wassen, strijken en sorteren van alle kleding.

Ik heb er zin in. Pablo en ik maken er meteen samen een gezellig dagje van. Want de kindjes gaan naar mijn ouders. De hal schijnt niet erg warm te zijn en dus is het niet verstandig de kinderen mee te nemen. Pas als ze wat ouder zijn is het vast leuk om te mee te nemen. Daar kunnen ze nog wat van leren. Waarschijnlijk blijven ze allebei logeren bij mijn ouders aangezien we voor 09:00 uur de stand al gebouwd moeten hebben.

Ik heb nog nooit op een rommelmarkt gestaan. Behalve Koninginnedag toen ik klein was. Daarom ben ik reuze benieuwd of het bevalt. Laten we hopen dat we met een lege auto en volle zakken terugrijden. Mocht het echt een succes zijn, dan maken we er zeker een jaarlijkse traditie van.

11 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Heel veel plezier alvast en dat je maar goed mag verkopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog een tip neem een stoel mee is echt lang zo heel de dag staan een een kleed of laken voor over de tafel. Is erg leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik neem plastic tafelkleden mee om de kraam een beetje leuk en netjes te maken. De spullen zitten in kratten dus daar kunnen we eventueel op zitten :). Ik ga morgen beginnen met de voorbereidingen.

      Verwijderen
  3. Leuk! Met kleine kinderen op de rommelmarkt is inderdaad niet handig, ze gaan zich heel snel vervelen. Heel veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies. Voor Hayden is het helemaal niks en te koud. En als Hayley even wat ouder is kan ze helpen met verkopen. Leuk en leerzaam denk ik zo.

      Verwijderen
  4. Je schrijft dat je hoopt met volle zakken terug te rijden... hihi...
    Ik heb ook nog nooit zelf op zo'n markt gestaan. Lijkt me wel gezellig.
    Succes alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja volle broekzakken met geld :)

      Verwijderen
    2. ahh zo.. haha die uitdrukking ken ik niet op die manier. ( brabant)

      Verwijderen
  5. Leuk! Toen ik een jaar of 15 was heb ik het ook eens gedaan met mijn zus en vriendinnen..dikke lol hadden we..... met de verdiende centjes zijn we uiteten geweest...leuk om te doen! ben benieuwd hoe de verkoop gaat...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook heel benieuwd. :) Ik vraag niet de hoofdprijs voor de spullen, dus verwacht wel veel te verkopen. Maargoed je weet het nooit he.

      Verwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!