dinsdag 14 januari 2014


Wat een heerlijke vrolijke vent is het ook die Hayden. Hij is een baby die volop van het leven geniet. Nu alweer 9 maanden lang. Nog maar 3 maanden en dan is hij jarig. De tijd vliegt. Ik kan bijna niet met mijn ogen knipperen, bang om iets te missen. Hayden gaat elke dag op avontuur en elke dag een stukje verder.

Misschien ben je wel benieuwd hoe het slapen gaat. Nou sinds mijn blog erover gaat het opeens super. Geen idee hoe het komt, maar hij slaapt elke nacht als een roosje. We hebben zijn bedje weer verplaatst naar zijn eigen kamer. Ook geef ik hem overdag meer tussendoortjes, water en een heel broodje in plaats van een halve. Voor het slapen gaan krijgt hij ook een bodje pap (wat hij smerig vindt).
Sindsdien slaapt hij heerlijk. Soms wordt hij alleen midden in de nacht huilend wakker, maar valt na een speentje in slaap. En elke avond breng ik de kinderen rond 19:00 uur allebei naar bed. Dat betekend dat ik sinds een aantal dagen elke avond om 20:00 uur op de bank zit met een kop thee. Heerlijk!

Ik merk ook dat hij de afgelopen maand erg vooruit is gegaan. Hij kan bijna zitten en trekt zich aan van alles omhoog. Ook kruipt hij de hele kamer door. Zodra hij beneden speelt, moet ik constant achter hem aanlopen. Heel schattig, maar ook weleens vermoeiend. Want vaak wordt hij boos als ik hem weghaal op een plek waar hij niet mag komen. Hayden kan temperament vol zijn. Anders dan zijn grote zus, Hayley was heel rustig als baby. Ze werd rond de 10 maanden alleen een drama queen. Maar Hayden wordt woedend als hem iets niet bevalt. Hij gooit zijn hoofd dan naar achter als hij bijvoorbeeld in de stoel zit, of gaat tegen mij schreeuwen. Het klinkt heel heftig, maar voor een kleine baby is het niet zo indrukwekkend. Toch schrik ik er wel van. Het belooft  wat voor de toekomst.

Wat ik zo geweldig vind, is dat Hayden dol is op Hayley. Hij moet altijd even wennen als hij beneden komt en Hayley is op school. Dan kijkt hij vragend naar mij en om zich heen en zegt: "Hayney." Ook Hayley is ook gek op hem. Gisteren keek ze een film en Hayden zat erbij in zijn stoel. Er kwam een spannend stukje en snel pakte ze zijn hand. Met de hoofden tegen elkaar keek Hayden verliefd naar haar en zij naar de film. Ik smolt. Op dat soort momenten vind ik het leven zo mooi!

Volgende maand moeten we weer naar het consultatie bureau voor de keuring. Hij weegt nu ongeveer 10 kilo denk ik en hij is ook al best wel groot. Ik ben heel benieuwd hoe hij de komende maand weer gaat ontwikkelen. Ik denk dat hij dan wel kan zitten en wie weet staan tegen de bank. Ik laat mij weer verassen en houd mijn ogen goed open bij deze kleine ondernemende man.
Categories:

3 opmerkingen:

  1. Heerlijk! Dat zijn de goede berichten!
    Zo, 10 kilo al denk je? Kan me voorstellen dat hij dan wel meer wil eten overdag. D gaat richting 18mnd en redt dat net. :-) (En die eet 4 boterhammen op een dag (!) ) Maar ik heb dan ook echt twee minimannetjes. ;-)
    Merk hier ook dat O steeds meer geniet van spelen met zijn kleine broertje, die hem natuurlijk helemaal geweldig vindt en in alles nadoet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het gaat hard he! En als hij eenmaal 1 is, nog harder hihi. Maar goed, dat weet je natuurlijk ook van Hayley. Wat ontzettend lief als ze hem zo 'troost' bij een film! Ik zou ook echt smelten hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pittig ding die Hayden... mopperen als ze de zin niet krijgen herken ik wel.. Ik probeer er niet zoveel aandacht aan te geven, straks denken ze nog dat het indruk op me maakt ;)
    Lief die broer/zus relatie... geniet ervan maar blijf wel knipperen he ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!