woensdag 4 december 2013


Inmiddels heeft Hayley alweer wat schooldagen achter de rug. En ik moet zeggen, ze begint uit dat zwarte gat te kruipen. Langzaam aan gaat het beter, ze krijgt er steeds meer plezier in.

Vandaag was het knutselochtend. Eens in de zoveel tijd mogen ouders een ochtend helpen knutselen. Vorige keer maakten ze een lampion en deze ochtend was de pietenmuts aan de beurt. Het leek mij wel leuk om daar als ouder bij te zijn en dus ging ik vanmorgen een uurtje in de ochtend mee naar school. Hayley was daar reuze enthousiast over. Mama deed namelijk haar jas uit en ging op een stoel bij haar aan tafel zitten. Dat is natuurlijk best wel cool. En als ik haar naar school breng, vindt ze het afscheid nog steeds best moeilijk. Ze huilt niet meer zo heel hard, maar de tranen prikkelen in haar ogen op dat moment. Vanmorgen namen we dus geen afscheid en dat vond ze erg fijn.

Het was leuk even een kijkje te nemen in de klas. Ze zongen een goedemorgen liedje en daarna mocht het knutselen beginnen. Ik had een heel groepje kinderen om mij heen. Er waren maar een paar ouders en dus hielp ik niet alleen mijn eigen kind. Ik probeerde hier en daar wat te helpen. Zo'n een klas vol met kinderen, het is ook heel wat. Ik heb sinds deze ochtend veel meer respect gekregen voor de juf. Je moet het maar kunnen. Ik houd van mijn kinderen, alle 2, maar 25 om mij heen tegelijk?

We hebben een uur lang druk geknutseld en toen moesten we de chaos nog opruimen. Alle kinderen liepen ondertussen trots rond met hun zelfgemaakte muts. Hayley deed hem eventjes op. Zij hoeft hem niet de hele tijd op haar hoofd.

Ik merkte aan haar dat ze al een beetje haar draai heeft gevonden in de klas. Haar maatje vertelde nog dat Hayley vaak zegt dat ze een kindje niet lief vindt. Als Hayley je niet aardig vindt zal ze je dat ook zeggen. Haar maatje vond dat wel grappig. Want Hayley had wel gelijk, die kindjes zijn ook niet zo lief zei ze.
Verder zeiden nog wat kindjes tegen mij dat Hayley zoveel huilt. Ja, dat gaat vast wel weer over. Ze heeft goede dagen en slechte dagen. Maar er is vooruitgang. Ze zei laatst zelfs dat ze een leuke dag had gehad op school en de volgende dag graag weer wilde gaan. Daar werd ik blij van!

Ik merk nu wel dat ze heel erg moe is. Morgen is ze eerder uit vanwege Sinterklaas en vrijdag is ze lekker vrij. Daar is ze ook wel aan toe. Dat naar school gaan is ook ontzettend vermoeiend. Maar het wordt wel steeds leuker. Dat geeft mij ook rust. Dan heeft ze toch sneller dan gedacht haar draai een beetje gevonden. Gelukkig maar.

Categories:

4 opmerkingen:

  1. Fijn om te lezen dat Hayley haar draai begint te vinden na een (kleine) dramaweek!!!... straks hoort ook Hayley bij een groepje vriendinnetjes en/of heeft ze een beste vriendinnetje op school... wordt er na schooltijd afgesproken:).... en is ze lang niet meer zo moe als nu;)... en ook als 'hulp' moeder wordt je aardig populair onder de kindjes... laatst werd ik door 26 kindjes heel hartelijk uitgezwaaid en bij mijn eigen naam geroepen toen ik mijn dochter terug kwam brengen op school na een bezoekje aan de tandarts..hahahahahaha....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat fijn voor jullie dat het beter gaat

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat het nu zoveel beter gaat! En leuk dat je even in de klas hebt mogen zitten.
    Onno is ook erg moe. Vanmorgen voordat ik hem weg bracht, vroeg hij of het al bijna avond was want hij wilde slapen. Ojee, en dan is nu de Sint op school... Ik denk dat ik vanmiddag na school maar bij hoge uitzondering een filmpje aanzet. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn om te lezen zeg! Geeft een moeder veel goede moed :)

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!