woensdag 25 december 2013

Die box, moest hij nou blijven staan of niet? Ja daar hebben we even over nagedacht. Op dat moment besloten we hem toch nog even te laten staan. Maar toen we in 2,5 week tijd de box geen 1 keer hadden gebruikt, moest dat ding maar uit de woonkamer. De box; die periode moest worden afgesloten. Hayden wilt er gewoon niet in.

Hayden kan namelijk opeens van het één op het andere moment echt buikschuiven. Dat vindt hij zo ontzettend cool dat de box voor hem geen plek is. Hij rolt dan om en stoot zich aan alle kanten. Hij kan geen kant op als hij in de box ligt en dat maakt hem boos. Hayden wilt alleen op de grond spelen. En zodra ik ga rommelen in huis, leg ik hem in zijn bedje met de babyfoon aan. Dat vindt hij wel goed en vaak valt hij dan nog in slaap. Zijn bedje is een teken van rust, de woonkamer is een plek voor plezier en avontuur.

Vandaag zijn we wezen rommelen in huis. Pablo heeft wat kleine klusjes gedaan, zoals een nieuwe mat gemaakt in de gang van stof dat over was van de trap. Staat helemaal super. En wat andere kleine klusjes. Zodra hij een paar daagjes thuis is, gaat hij altijd klusjes doen. Ik vind het allemaal prima. Want het zijn dingen die gedaan moeten worden en waar normaal weinig tijd voor is. Dus dan hoor je mij niet klagen natuurlijk! Met kerstmis zijn we toch niet echt de types die uitgebreid gaan feestvieren. Dat kan in de toekomst wel komen, maar met twee kleine kindjes is dat gewoon niet te doen. Wij vermaken ons gewoon thuis met de kerst. En ook vanwege de blijvende virussen natuurlijk deze keer.

We haalden in de ochtend de box uit elkaar. Die hebben we op marktplaats gezet en ach wie weet krijgen we er nog wat voor. In de lege hoek hebben we een speelplek gemaakt voor de kindjes.

Tenminste nu kan Hayley er alleen spelen, Hayden is er nog wat te klein voor. Hij buikschuift er wel gewoon vrolijk om heen. Het hoekje waar de bijna ongebruikte box stond, is nu een leuke en kleurige speelhoek geworden. Een goede keus denk ik zo.

Deze speelhoek heb ik ook geplaatst op pinterest. Als je het leuk vindt om mij daar te volgen, kan dat via hier.
Categories: , ,

3 opmerkingen:

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!