dinsdag 19 november 2013

Afgelopen zondag hadden we een gezellige dag. We gingen naar de verjaardag van mijn oma die inmiddels alweer 81 jaar is geworden. Hayley had er ook zin in. Ze voelde zich alweer een stuk beter. Hayden was alleen wat snotterig. Maar we konden best een middagje de deur uit.

Aan het einde van de middag gingen we weer naar huis. Hayden kon niet slapen door de drukte bij mijn oma en we besloten daarom weg te gaan. In de auto viel hij meteen in slaap. Hayley zag er ook moe uit. We aten thuis een soepje en brachten de kinderen op tijd naar bed. Hayley zou de volgende dag weer naar school gaan. Dat is gewoon iets waar we nu rekening mee moeten houden. Ik had tijdens het naar bed brengen weer een goed gesprek met haar gehad over school. Ze wilde namelijk weer niet. Maar het is gewoon goed dat ritme in te komen. Daar zijn we ook wel aan toe, tenminste ik. En wie weet zij straks ook. Ik hoopte dat de week nu minder stressvol zou verlopen. Nog niet wetende dat het niet zo zou zijn.

 Terwijl Pablo Hayden op bed legde, hoorde ik hem schreeuwen door de babyfoon. Snel rende ik naar boven en daar lag de kleine man: bedolven onder zijn eigen braaksel. O nee, niet weer een zieke! Dat arme koppie ook van hem. Alles zat onder de spuug. En de zaterdag ervoor had ik 5 wassen gedraaid om al het vorige bespuugde goed te wassen. En nu begon het dus allemaal weer overnieuw. Snel deed ik hem in bad en verschoonde we zijn bed. We hoopten dat het potje verkeerd was gevallen door de stress en drukte bij mijn oma en dat het niet kwam door een buikgriep. Hij sliep heel erg onrustig daarna. Om 23:00 uur gaven we hem weer zijn flesje. Maar toen Pablo hem in bed legde spuugde hij weer alles uit (en als de kinderen spugen, spugen ze altijd over Pablo heen, arme man). Daarna werd hij ontroostbaar. Hij kreeg koorts en huilde heel erg hard. Ik huilde met hem mee. Wat kun je je toch machteloos voelen als ouder. We besloten dan ook naar de spoedpost te gaan met hem.
 
In het ziekenhuis was hij alweer vrolijk en stuk voelde hij zich beter. De nacht heeft hij tussen ons in geslapen. En hij sliep als een roosje. Wij niet natuurlijk. Want als onze kindjes ziek zijn, zitten we er als waakhonden naast. Toen ik een beetje had geslapen werd ik wakker van een huilende Hayley. Ze had opeens hele erge keelpijn gekregen en ze is hartstikke verkouden. Ook dat nog. Die arme meid. In de ochtend moest ik dus alweer school afbellen. Blijft dit voorlopig zo doorgaan?
 
Het is stressvol moet ik zeggen 2 zieke kinderen. Je oudersschapsskills worden wel heel erg op de proef gesteld. Gistermiddag had ik het heel moeilijk. Hayley werd weer wakker van de keelpijn tijdens haar middag- ziek- zijn- slaapje. Ze begon hard te huilen, aanstekelijk hard. Hayden begon keihard met haar mee te huilen. Daar zat ik dan op bed met 2 hard huilende kinderen. Mijn moederhart brak in stukjes.
 
Gelukkig gaat het al iets beter. Hayden heeft niet meer gespuugd. Ik heb hem om de 2 uur kleine beetjes melk gegeven en de avond een klein beetje groenten. Hij heeft ook geen koorts meer. Hayley is op controle geweest bij de huisarts. Gelukkig valt de keelontsteking mee, alleen moet ze binnenkort een allergietest doen voor de zekerheid aangezien ze zo snel verkouden is steeds.
 
Nou goed. Na al die ellende kan ik wel wat vrolijkheid gebruiken. Ik ben wel toe aan de feestdagen. Vooral in Sinterklaasavond heb ik zin. Dat vond ik vroeger zelf ook altijd zo spannend. Door alle ziektekiemen hebben we nog niks gedaan aan Sinterklaas. Ik ben zelfs vergeten schoenkado's te kopen. Hopelijk krijg ik daar deze week nog de tijd voor. En ook de kerst lijkt me weer heerlijk. Het huis versieren en mooie kinderkleding kopen voor de kleintjes. Nu hopen dat de kindjes snel weer de oude zijn, we het nieuwe ritme nu echt kunnen oppakken en kunnen gaan genieten van de feestdagen.


6 opmerkingen:

  1. Voor jullie allen; BETERSCHAP!! en helaas klopt het echt...mama's mogen niet ziek zijn....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee echt he :(. Pablo is gisteravond ziek geworden en ik was overdag de hele dag ziek. Nu kan ik niet rustig uitzieken en moet ik weer vanalles doen :(. Mama's kunnen niet ziek zijn nee, gewoon geen tijd voor!!

      Verwijderen
  2. Hier ook 2 zieke kindjes. Beterschap daar!!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!