zaterdag 12 oktober 2013

Een tijdje geleden begonnen we aan de gang. Die kreeg een flinke verbouwing. Dat was ook echt wel nodig. We hadden er eigenlijk niet veel aan gedaan op het moment dat we hier 2 jaar geleden kwamen te wonen. De gang is aardig opgeknapt.

Toen de gang werd opgeknapt, schilderde ik meteen de trap. Die wilde ik graag wit hebben. Bij de Action vond ik een pot witte verf, super goedkoop, dat moest ik eens uitproberen. De verf beviel erg goed. Hij blijft namelijk wit, echt wit- wit! En op al dat hout gaf dat een mooi effect. Ik schilderde de trap vol plezier een aantal keer opnieuw. Maar helaas had ik niet voldoende verf voor alles. Wel plakte Pablo alvast de traptegels erop. Zo was de trap gedeeltelijk klaar.

Omdat ik persé verder wilde met schilderen ging ik niet veel later naar de Action om de verf weer te halen. Die avond schilderde ik vrolijk de trap. Maar toen ik de volgende ochtend keek, was de trap niet meer wit- wit. Hij was een soort van geel geworden. Blijkbaar had ik de verkeerde pot meegenomen. Ik baalde dan ook als een stekker. Ik had namelijk al heel wat uren geschilderd.

Pablo stelde me gerust en besloot een pot verf mee te nemen van de bouwmarkt, gewoon goede witte verf. En een aantal weken later ging ik maar weer verfen. De trap was inmiddels helemaal mijn projectje geworden. Toen ik met de verf van de bouwmarkt ging schilderen, viel me al snel op dat hij glanzend was (vind ik niet mooi) en ook weer niet wit- wit! Ik werd er knettergek van. Die stomme verf! Al die verschillende soorten wit! Daar word je toch niet goed van.

Dan maar die trap bekleden en de verf van de Action halen. Ook werd ik gek van het stofzuigen van die witte trap. Elke dag lagen er opnieuw haren en stof op. Met een witte trap valt dat allemaal zo op.

Eind september zijn we dus vloerbedekking gaan bestellen voor de trap en afgelopen donderdag kwam er een stoffeerder. De dagen daarvoor ben ik natuurlijk als een gek de trap (behalve de treden) gaan schilderen. Met uiteraard de goede kleur verf van de Action. De trap is nu dus echt wit.

De stoffeerder was wel 6 uur lang bezig met de twee trappen, maar het was het wachten waard.

Eindelijk een nette trap. Geen gedoe meer met verf. En ook hoef ik niet meer elke dag de trap te zuigen. Tevens is het zo ook nog een stuk veiliger voor de kindjes. Al met al een geslaagd klusproject. Ondanks al het gedoe met de verf.
Categories:

9 opmerkingen:

  1. Wat een klus! Wij moeten ook nog steeds aan de slag met de trappen. Blijf het maar uitstellen omdat het zoveel werk is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad veel werk en aan de trap bekleden zitten ook flink wat kosten. Wij hebben er de tijd maar voor genomen en ik heb gespaard voor de vloerbedekking. Maar het is het allemaal waard. Ik loop iedere keer naar boven met een big smile :)

      Verwijderen
  2. Mooi geworden zeg! Zo grappig, wij hebben echt exact dezelfde trap in ons huis. Herkende 'm een tijdje terug op een foto van overloop - precies dat tussenhekje enzo. Alvast een tip als je traphekjes wilt gaan doen strakjes: op de onderste tree plaatsen, zowel beneden als op zolder (en dan bij de open tree van de trap naar zolder, die tree aan de onderkant dichtmaken) - als je hem voor de tree plaatst, moet je een extra zijstuk maken enzo - wij hebben van alles geprobeerd en dit is echt de mooiste oplossing :) Die van ons is trouwens geel-wit, maar goed - wel allebei dezelfde kleur, dus het valt mee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toevallig!! Het traphekje hebben we inderdaad op de onderste tree gezet. Kort geleden hebben we de hekjes weggehaald. Hayley heeft ze niet meer nodig. Zodra Hayden mobiel wordt zetten we ze weer terug. Het komende jaar even geen hekjes dus :)

      Verwijderen
  3. Wat een werk met al dat 'wit';)! Maar nu heb je ook wat waar je komende jaaaaaarrren plezier van hebt ... ziet er erg mooi uit....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa het moet wel heel wat jaren meegaan is de bedoeling!! :D

      Verwijderen
  4. Wat is het mooi geworden, daar doe je het dan uiteindelijk voor! Wij hebben ooit ook eens de trap geschilderd, nou nooit weer.. wat vangt een trap stof zeg pff.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is mooi geworden! Wel balen dat je in het begin een paar keer de verkeerde verf had, dat is nooit leuk.

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!