woensdag 2 oktober 2013


Hetzelfde riep ik toen Hayley dezelfde leeftijd had als Hayden. Toen voelden we ons ook heel erg compleet. Ik had toen ook niet gedacht dat ik ooit nog een kindje zou krijgen, laat staan een jongetje. Maar dat tweede kindje is er nu toch echt. En dat voelt goed. Ik kan hem absoluut niet wegdenken. Als ik dan mijn twee kindjes op mijn schoot heb ben ik blij. Nu kan ik dan ook met 100% zekerheid zeggen dat ons gezinnetje compleet is.

Zwanger worden of zijn, ik moet er niet eens meer aan denken. Het is een proces waar je doorheen moet als je een kindje wilt van jezelf. Het kan bijzonder zijn, mooi zijn, maar ook kan het heel zwaar zijn. Zo was mijn eerste zwangerschap van Hayley heel leuk. Alles voelde ik voor het eerst, ik kon er intens van genieten. Ik was bijna nooit bang en onzeker. En die hele bevalling liet ik maar op me afkomen, ik kon toen toch niet weten hoeveel pijn dat zou gaan doen.

Mijn tweede zwangerschap was zwaar. Ik moest veel spugen, was erg ziek en emotioneel een wrak. Ik wist hoe pijnlijk een bevalling is, dus ik keek daar absoluut niet naar uit. Ik was ook reuze blij toen Hayden was geboren en ik dat zwanger zijn achter de rug had.

Maar dat is een klein gedeelte van het feit waarom ik verder geen kinderen meer wil. Want jeetje, wat kun je je handen vol hebben aan 2 kinderen, laat staan meer! Overdag ben ik volop bezig met Hayden. Hij is dol op aandacht en moet ook best vaak eten. En ook Hayley heeft haar aandacht en verzorging nodig. Ik eet altijd zelf snel wat tussendoor en ergens midden op de dag neem ik snel de gelegenheid om te douchen. Ik zorg voor ze met alle liefde en plezier, maar ik zou niet weten hoe ik voor 3 kinderen zou moeten zorgen, dat lijkt me heel erg zwaar.

Ik heb dan ook alle respect voor mama's die dat zo goed kunnen. Het zal vast iets zijn waar je helemaal in groeit. Misschien gaat het ook wel vanzelf. Hoe groot je gezin ook is, uiteindelijk zal er wel een goede draai te vinden zijn. Daar zorg je als mama natuurlijk gewoon voor. Maar toch, ik vind het heel knap.

Zo stonden wij het weekend op de kermis. Pablo zei zachtjes dat ik even naast me moest kijken. Naast ons stond een Chinees gezin met in totaal 6 kinderen. Vol bewondering keek ik naar het gezin. De kinderen liepen als kleine eendjes netjes achter hun moeder aan en de man liep vrolijk mee.
Ik kijk graag naar grote gezinnen. Ik vind het altijd bijzonder. Net als John en Kate plus eight van TLC. Een stel (dat inmiddels uit elkaar is) met een tweeling en een zesling. Wouw, kun je het je voorstellen? Ik niet. Daarom kijk ik het programma ook zo graag.

Een groot gezin is niet voor mij weggelegd. Ik ben bang niet genoeg tijd te hebben voor Pablo of voor mezelf. Ook financieel kan het een uitdaging zijn om veel kinderen te onderhouden tenzij je er natuurlijk goed voor staat. Vroeger riep ik altijd dat ik 3 kinderen wilde. 2 Van ongeveer dezelfde leeftijd en 1 nakomeling. Maar dat zit er niet meer in. Aangezien Pablo richting de 40 gaat is het goed zo. We hebben ook nog 3 viervoeters in huis en dat is ook erg gezellig. Dit is ons gezin. Geen zwangerschappen meer, het is goed zo. Ik heb 2 prachtige kinderen, wij zijn compleet.

Categories:

4 opmerkingen:

  1. Heerlijk gevoel he!! Je compleet te voelen!!...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super! Jullie hebben het ook prima voor elkaar met zulke schatjes!
    Wij zijn er nog niet uit, maar zijn er nu ook niet mee bezig. We zien wel of t weer gaat kriebelen. Zwanger zijn is ook niet mijn hobby. Wat een ellende was dat. Maar net als met een bevalling, ben je dat spontaan vergeten als je op een bepaald moment besluit je gezin graag te willen uitbreiden. Ik heb in t begin van mijn 2e zwangerschap weer tegen mijn man gezegd: help me eraan herinneren dat ik dit niet meer wil, als ik ooit over een 3e begin. ;-)
    Aan mezelf en mijn partner kom ik ook maar weinig toe met alle drukte, maar ik weet zeker dat dat vanzelf weer meer wordt als ze weer wat ouder zijn. Het ís druk met 2 kids, ik denk alleen niet dat een 3e of 4e daarin nog wat uitmaakt. Met onze 1e hadden we het het drukst. ;-) En nog steeds trouwens, de jongste draait gewoon met alles mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Ze zijn bij elkaar ook zo geweldig lief, ik kan het me wel voorstellen hoor! Ik ben er wel eentje van drie, maar mijn moeder wilde er altijd vier ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi dat je dat zo duidelijk voelt zeg! Ik vond zwanger zijn heerlijk, stiekem heb ik het idee dat ik eraan verslaafd ben haha - dus wie weet worden het er 8 hier. Nee hoor, 3 lijkt me leuk - maar eerst dochterliefs eerste verjaardag maar vieren :)

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!