vrijdag 25 oktober 2013

 
Zoals ik laatst al vertelde, heeft Hayden ongeveer 2 weken geleden een echo gehad voor zijn nierbekken. We moesten 2 weken wachten voordat we de uitslag zouden krijgen.

Gisteren werd ik gebeld door de kinderarts. Helaas en voicemailbericht dat ik terug moest bellen. Mijn telefoon was uitgevallen en dus kon ze mij niet bereiken. Ik baalde als een stekker. Ik keek zo uit naar de uitslag. Ik dacht dat het allemaal wel goed zou zijn en wachtte alleen nog met een knoop in mijn maag op haar bevestiging.

In de ochtend en middag belde ik verschillende keren, maar tevergeefs. Halverwege de middag belde ze eindelijk terug met de verlossende uitslag. Geen slecht nieuws, maar ook geen goed nieuws. Hayden zijn linker nierbek is verwijd, het is erger geworden in plaats van beter. Dit had ik niet helemaal zien aankomen. Het gaat zo goed met hem. Hij groeit goed, eet goed, drinkt goed.
Maar ze vertelde al dat je zo'n 'afwijking' niet merkt. Pas in de kinderjaren worden ze ziek van nierfalen.

Ja wat nu? De kinderarts wilt gewoon regelmatig controleren. "We weten niet wat er gebeurd als we er niet naar kijken. Ik maak me nu geen zorgen, maar we moeten het wel in de gaten houden" waren haar woorden. Wie weet is een operatie in de toekomst dus toch nodig. Maar we moeten zien wat er gebeurd. En dat betekend onder controle blijven van de kinderarts.

Halverwege november moeten we weer een echo laten maken, ook van zijn nier om te zien of de nier last heeft van de verwijding. De verwijding is namelijk ook een moment opname. Het ligt er weer aan hoeveel urine er op dat moment zit. Het is dus een hoop controlewerk, maar goed te wijd is te wijd.

Hoe ik me eronder voel? Ja vreselijk. Maak me hartstikke zorgen. Het kan een storm in een glas water zijn, maar het kan ook serieus zijn. Ik weet het even niet. Ik heb behoorlijk wat tranen gelaten na het telefoontje. Ik wil dat alles goed is met mijn kindjes en dit is dan niet fijn. Het doet pijn aan mijn moederhart. Wel ben ik heel blij dat hij goed in de gaten wordt gehouden. En na de volgende  echo krijgen we een gesprek met de kinderarts.

Ik hoop gewoon met heel mijn hart dat alles goed komt en dat het die storm in een glas water is. Mijn lieve kleine mannetje, ik houd zoveel van hem. Heel hard duimen dat alles goed komt.
Categories:

14 opmerkingen:

  1. Wat een schrik,hopelijk valt het mee
    Sterkte met afwachten...
    Groetjes,Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen leuk nieuws! Kan me goed voorstellen hoe dat moet voelen. Je kindjes zijn je alles. Het komt vast wel goed! Hij wordt goed in de gaten gehouden en hij is verder blij en groeit goed. Maar ik wens je sterkte toe lieve meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He jeetje, narigheid! Dit wil je niet! Gelukkig is de arts vrij positief. Toch niet leuk als je je zorgen maakt om je kindje. Hopelijk valt het allemaal mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schrik... en wat een rotnieuws...sterkte nog even om deze hele toestand samen met pablo een plekje te geven (en hayley, voor zover ze er weet van heeft?)...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hoorden het tijdens de geslachtsbepaling al dat hij de verwijding heeft bij de nieren. Dus we weten het al heel lang. Na zijn geboorte was de kinderarts heel positief, dus dit kwam toch wel weer als een behoorlijke domper. Hayley weet van niks. Moeilijk om uit te leggen aan haar. We gaan gewoon soms naar het ziekenhuis met Hayden.

      Verwijderen
  5. Oh nee, dat is niet het nieuws wat je wilt horen. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ah bah heftig.. Nou hopelijk trekt het toch bij in de loop van de jaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is schrikken! Logisch dat je veel tranen laat, je wilt geen ziekenhuiscontroles voor je kindje. Ik weet nog goed dat wij hoorden dat Olivia (lichte) heupdusplasie had, mijn wereld stortte in. Gelukkig was dit na 4 maanden behandeling weer in orde - ik hoop dat Hayden's nierbekken ook weer wat minder wijd is de volgende keer, maar sowieso: Pablo, Hayley, Hayden en jij kunnen dit makkelijk handelen - weet ik zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ieder kindje heeft wel iets er zijn erger dingen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op zulke reacties zit je niet te wachten als je net zulk nieuws hebt gekregen.

      Sterkte Elise, hopelijk komt alles goed met Hayden!



      Verwijderen
    2. Dank je wel Desiree. Ach iedereen denkt daar anders over. Ik zou nooit zo nuchter zijn wat betreft mijn kinderen. Absoluut zijn er ergere dingen, maar dat maakt dit voor mij niet minder erg.

      Verwijderen
  9. Ik kan me voorstellen dat je met een knoop in je maag zit en dat de onzekerheid naar de toekomst soms frustrerend is. Ik ga duimen voor jullie omdat een zo normaal mogelijk leven haalbaar mag zijn, en op een oplossing. Ze kunnen heel veel, neemt niet weg dat je er nu mee zit natuurlijk. Liefs
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat naar, meis, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, je wilt niet die onzekerheid en het belangrijkste is idd als je kindje helemaal gezond is. Hoop ook voor jullie dat alles goed komt, dikke knuff en sterkte

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!