dinsdag 17 september 2013

Eigenlijk wilde ik pas weer een update schrijven over Hayden als hij 6 maanden zou zijn, maar toch een blogje over hem. Hij is nu alweer 5 maanden oud. En wat een heerlijk stevige jongen is hij geworden.

Pablo en ik hadden het er deze week over hoe snel het allemaal gaat voor ons gevoel. Hij is al zo groot, zwaar en eet al een potje fruit en groenten op een dag. Hoe kan het toch allemaal zo snel gaan? Met Hayley ging alles een stuk langzamer voor mijn gevoel. Ik volgde haar ontwikkeling op de voet, maakte constant foto's en volgde haar als paparazzi met mijn videocamera.
Maar nu ben ik daar minder mee bezig. Ik heb namelijk zo ontzettend veel foto's van Hayley. Nu doe ik het wat rustiger aan. Een paar keer per maand maak ik foto's of bij een speciaal momentje.

Bij Hayley hield ik ook ieder moment bij. Wanneer ze voor het eerst doorsliep, lachte of omrolde. Bij Hayden ben ik gewoon enthousiast. Ik kijk niet naar de dag, ik geniet gewoon van het moment. Hij slaapt namelijk al heel lang door (Hayley pas bij 5 maanden), hij lacht de hele dag en omrollen heeft hij ongeveer 2 weken terug een keer gedaan.

Ik heb geen idee waarom ik alles zo minder intens volg. Alles gaat gewoon zo vanzelf denk ik. Ik weet gewoon hoe ik hem moet verzorgen en in plaats van het 'moeten' genieten of bang te zijn dat ik iets mis, geniet ik gewoon.

Het gaat ook erg goed met hem. Hij heeft een heel vast ritme en eet prima. Wel slaapt hij heel weinig op een dag. Bij elkaar maar 3 uur denk ik. Vanaf 8 uur is hij wakker tot ongeveer 13:00 uur. Dan slaapt hij maar 1,5 uur in bed. Hier en daar doet hij nog een hazenslaapje, maar verder is hij de hele dag klaarwakker! Hij slaapt dan best weinig voor een baby van 5 maanden denk ik zo?

Volgende maand dus alweer 6 maanden. Dan is de bevalling alweer een half jaar geleden. Jeetje. Had ik al gezegd dat het zo snel gaat? ;)

Categories:

3 opmerkingen:

  1. Ahhh wat een leukerds Hayley en Hayden te samen op die onderste foto!! Ik vind Hayley daar trouwens heel erg op jou lijken!

    Mooi dat Hayden het zo goed doet zeg!
    Wel grappig idd dat verschil tussen Hayden en Hayley. Ach, elk kindje is ook anders en dat maakt het juist zo leuk!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hazeslaapjes deed onze oudste ook, heb tijdenlang bijgehouden hoeveel hij sliep en kwam in het begin nog niet eens aan 11uur in 24 uur! Wat doet hij als hij niet slaapt? Hij ligt in zijn bed, en dan? Huilen, spelen? Valt hij meteen in slaap en wordt weer snel wakker? En wat doet hij dan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als hij niet slaapt, ligt hij lekker in zijn box met een speentje. Of we knuffelen op de bank. Ik sjouw veel met hem en hij speelt ook in zijn stoeltje. Tussendoor valt hij dan soms in slaap. Dan wordt hij na minder dan een uur wakker en is hij weer vrolijk. Ook krijgt hij 6 keer per dag te eten. Dus ik ben veel met hem bezig haha.

      Verwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!