zaterdag 7 september 2013

Toen ik voor het eerst zwanger was en tijdens de pret echo kreeg te horen dat er een klein meisje in mijn buik zat, was ik blij. Het belangrijkste is natuurlijk dat het kindje gezond en wel ter wereld komt. Maar toch had ik meer voorkeur voor een meisje (Pablo ook). Dus stiekem was ik heel blij daarmee.

Wat was ik op dat moment in de wolken. Ik zag het al helemaal voor me. Talloze roze kleertjes, kopjes thee drinken, samen met de poppen spelen, een roze kamer, haren in staartjes, een lief meisjes stemmetje en ga zo maar door. Ik kon eindeloos wegdromen in die gedachte. En natuurlijk was ik ook heel benieuwd naar de kleinere versie van mezelf.

Ik weet nog heel goed toen ik voor het eerst echt ging babyshoppen voor Hayley. Ongeveer een week na de echo ging ik samen met mijn zus winkelen in Utrecht. Voor het eerst stond ik in een winkel met het idee welke kant ik op kon gaan. Ik liep meteen richting de roze meiden babykleding en greep alle Hello Kitty dingen die ik tegenkwam (toen begon de Hello Kitty gekte). Ineens stroomden de tranen over mijn wangen. Mijn zus pakte mij vast en samen genoten we van het moment. Een klein meisje wat bijzonder en al die roze spulletjes, zo fijn!
 
Dat kleine meisje is nu al bijna 4 jaar. De afgelopen jaren hebben we eindeloos met poppen gespeeld, kopjes thee gedronken en heel veel andere meisjes dingen gedaan. Haar kamer op zolder is knalroze en ze draagt nog steeds veel kleding van Hello Kitty.
 
Toen ik nog niet zwanger was van Hayden, zag ik het allemaal niet anders voor me. Ik had nooit gedacht dat ik een zoon zou krijgen. "Ik ben een meisjes-mama", dacht ik. Geen auto's, geen stoere lego, nee, geen jongensspullen in mijn huis. Ik dacht nog wel een meisje te krijgen in de toekomst. Dan zou ik met 2 meisjes kopjes thee gaan drinken en make-up op doen.
 
Maar nee. Ik dacht een meisje te krijgen, maar toen ik eenmaal zwanger was voelde het in de eerste weken meteen als een jongen. Geen idee waarom. Ik riep het de hele tijd. Toch hadden we bij de echo verwacht een meisje te zien. Maar dus toch een jongen. Ik was best in shock op dat moment. Iedere man zou trots roepen dat hij een zoon zou krijgen, maar Pablo was net zo in shock als ik: een jongen, wouw wat een gek idee!
 
Nu voelt het allemaal niet meer gek. Sinds Hayden er is ben ik net zo goed een meisjes-mama als jongens-mama. Ik ben gewoon mama! Met veel plezier loop ik naar de jongens afdeling in de speelgoedwinkels en kledingwinkels. Ik kijk uit naar de momenten dat we samen zullen voetballen en kunnen bouwen met technisch lego.
 
Ik kan het dus allebei. Al had ik dat een aantal jaren geleden niet gedacht. Ik leef op een roze wolk, met een prachtig blauw randje.
 
 

Categories: ,

3 opmerkingen:

  1. Mooi blogje meid. Ik heb alleen een zoon en kan me mezelf niet voorstellen als meisjesmama. Toch ben ik ervan overtuigd dat ik dat wel kan zijn, mocht ik ooit een meisje krijgen. Maar het lijkt me wel gek ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi dat het allemaal zo natuurlijk gaat... in mijn zwangerschap had ik stiekem gehoopt op een jongetje...ik ben zelf namelijk niet zo girly.... maar mijn meisje is een stoere meid die niet zo van de poppen is, meer van het bouwen...maar wel veel van rose houdt... ben dol op d'r.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi geschreven weer en wat kan je dan ineens veranderen he....

    Moet eerlijk zeggen dat ik me echt een meisje mama voel hihi met 2 dochters en krijg helaas geregeld de vraag "goh had je geen zoon gewild" of "komt zeker nog wel eentje bij, dan ga je voor een jochie"

    Nee ik ben super blij met mijn meiden en voel en ben echt een meisjes mama hihi (als ik jongens had gekregen was het andersom hahaha)

    Tijdens de 1ste zwangerschap ging ik er vanuit dat ik een zoon kreeg, dus na de bevalling toen ze me vertelden dat het een meisje was heb ik heel wat tranen gelaten omdat ik het niet kon geloven hahah... bij de 2de zwangerschap had ik gelijk het gevoel "dit is een meisje" Heb me altijd gezien met 2 meisje (stom hoe een toekomstbeeld waar kan worden he)

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!