zondag 8 september 2013


Hayley kan nog niet fietsen. Ze heeft er nooit echt interesse in gehad. We hebben een tijdje geleden haar peuterfietsje verkocht en daarna geen grotere fiets meer gekocht.

Nu ze bijna naar school gaat vonden we het wel tijd dat ze leert fietsen. De afgelopen weken hebben we veel rondgekeken. Bij de Praxis staan bijvoorbeeld fietsen en daar hebben we haar weleens op gezet. Maar de 16 inch fietsen zijn nog wat te groot, al helemaal voor mevrouw de beginneling. Ook zijn nieuwe fietsen best prijzig. Tussen de 120 en 200 euro heb je een nieuwe fiets.

Een nieuwe fiets kopen vond ik dan ook geen goede optie. Ze moet het nog echt leren. Ik heb van de week dan ook een oproepje geplaatst op Facebook of iemand nog een oude 12 inch fiets had staan. Een goede kennis van mij had er nog 1 staan. Ik mocht hem voor niks hebben van haar en ze heeft hem op mijn werk neergezet. Super lief.

Er mankeerde wel het 1 en ander aan de fiets. Zo was 1 van de trappers stuk, zat er veel roest en hier en daar was de fiets beschadigd. Maar dat hinderde niet. Pablo en ik zagen er wel potentie in. We zijn vandaag naar de Halfords en Action gegaan. Bij de Halfords hebben we nieuwe zijwieltjes, handvaten en trappers gekocht. En bij de Action zwarte-, roze-, blanke lak, primer en een bel.

 
Eenmaal thuis zijn we flink aan de gang gegaan. In totaal zijn we 3 uur bezig geweest. Het was best een hoop werk. De fiets moest namelijk eerst uit elkaar gehaald worden. Daarna hebben we alles schoongemaakt en geschuurd. Toen dat was gedaan kon Pablo alles spuiten. En toen alles droog was moest de fiets in elkaar en hebben we de banden goed opgepompt. Maar na zoveel werk heb je ook wat. Want hij ziet eruit als nieuw. En dat voor een totaal bedrag van €45,-! Dank je wel Maaike voor de fiets!
 
 
 
En nu nog leren fietsen. Maar dat is weer een ander verhaal.

8 opmerkingen:

  1. Mijn dochter wilde ook nooit echt fietsen. Het kwam vooral van ons dat
    ze zonder zijwieltjes moest leren. Maar wij hebben nooit geoefend met haar,
    ze was er niet aan toe. En op een dag wilde ze de zijwieltjes eraf en fietste
    ze zo weg! Huh!!? Dus niks erachter aanrennen, ze voelde zelf wanneer
    ze eraan toe was. Scheelt een hoop gedoe!
    Precies een zelfde fietsje als die van Hayley! Al ziet jouw versie er beter uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hayley vindt het ook erg lastig. Ze wilt het wel heel graag leren. Maar ik merk dat ze best een co├Ârdinatieprobleem heeft (net als ik). Alle verschillende handelingen maken het haar moeilijk. Trappen, kijken, sturen en blijven zitten. Ik vind het dan ook knap als kindjes al op een jonge leeftijd goed kunnen fietsen. Maar ze komt er wel. Ik heb haar in bed verteld dat alle kindjes geheime superkrachten hebben. Die moeten ze gebruiken in het leren fietsen. Dat vond ze wel heel stoer klinken, morgen proberen we het weer. En zo blijven we gewoon oefenen. We hebben nu in ieder geval een fiets voor haar.

      Verwijderen
  2. Wat een stoere fietst zeg, heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha.. wat een leuk opgepimpt fietsje zeg! lijkt net of ik mijn dochters verhaal lees;)... hadden ooit een 'nieuw' 12 inch fietsje... amper 3x op gefietst.. ze had er geen zin in, en toen ze eenmaal wel wilde fietsen wat het fietsje echt al veel te klein...dus weer verkocht en een 16 inch weer gekocht voor 50 op marktplaats en het klopt die is echt nog wat te groot, nu bijna 5 jaar hebben we een maand geleden haar zijwieltjes eraf gehaald...maar nee hoor, dat lukt bij lange na nog niet...balen..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stoere fiets zeg, superleuk om dit zo te doen (note to self: ONTHOUDEN!) Komt vast goed met dat fietsen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supergaaf fietsje zo geworden. Mooi opgeknapt!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!