donderdag 22 augustus 2013

Wouw, wat een drukte hier. Sinds ik werk is ons leven zo ontzettend veranderd. Ik zit bijna geen moment meer stil. Constant ben ik druk bezig met de kindjes, probeer ik wat tijd voor mezelf te nemen en ren ik achter de feiten aan in het huishouden. Het schoonmaakrooster helpt ons wel een beetje. Het is meer een soort van reminder geworden van alle huishoudelijke taken.

Vandaag was het dan weer zo'n drukke dag voor mij. Ik kwam om 2 uur vannacht thuis van mijn werk, dook zo snel mogelijk mijn bed in en verplichtte mijzelf te gaan slapen, moest er om 07:00 uur uit voor een ochtendje flesje en mocht daarna nog eventjes doorslapen tot half 10. Daarna was het kindjes verzorgen en het huishouden doen. Aan veel huishouden kwam ik niet toe aangezien er 2 wassen gestreken moesten worden en daar zo'n 1,5 uur mee bezig ben geweest. Toen dat eenmaal klaar was moest ik fruit klaarmaken voor de kinderen en zorgen dat ik zelf zo snel mogelijk gedoucht en aangekleed zou zijn. Geen idee hoe want tijd kwam ik tekort! Ik moest namelijk (dacht ik) om half 3 bij de fysiotherapeut zijn.

Ik belde dus mijn moeder. Zij kwam vanuit haar werk, vlakbij mijn huis, mij helpen. Zo kon ik dus ook gerust naar de fysio, zonder dat Pablo daarvoor naar huis moest komen. Maar nee, ik had het verkeerde tijdstip in mijn hoofd en dus was ik al een uur te laat voor de fysio. O balen! Nieuwe afspraak gemaakt en maar even gezellig bijgekletst met mijn moeder. Ook nam ik maar even de gelegenheid rustig te douchen. Want dat kan ik ook bijna nooit.

En op zulke momenten vraag ik het mij dan af? Hoe doen sommige moeders dat toch? Werken, kindjes verzorgen, eten maken, jezelf verzorgen, het huishouden en ga zo maar door. Toen ik aan mijn baan begon had ik niet het idee dat het zo hectisch voor mij zou worden. Niet dat ik het erg vind, want ik vind het fijn dat ik zoveel om handen heb en ik heb daarnaast ook veel plezier in mijn werk. Het is gewoon een hoop plannen en puzzelen samen met Pablo. We proberen allebei voldoende uren te draaien en tijd te vinden voor elkaar, voor de kinderen en voor het huishouden. Dat is soms nog even knaplastig. We zullen er vast vanzelf wel onze draai in vinden, ik ga natuurlijk niet ons hele leven uitplannen in een schema!

Misschien gaat het bij die andere hardwerkende moeders ook wel zo chaotisch. Vast wel toch? Want hoe doen ze het? Vast net zo als ik, dat kan toch bijna niet anders?

7 opmerkingen:

  1. hahaha om je gerust te stellen... hier gaat het net zo. Gisteravond kwam ik er om 23 uur 's avonds achter dat ik al twee dagen niet meer gedouched had, er vanmorgen vóór mijn werk geen tijd voor zou hebben en dus stond ik om half twaalf savonds nog te douche, was vervolgens zo wakker dat ik tot half een wakker lag en vanmorgen vroeg stond C. al weer naast m'n bed. Klaarwakker te springen om ontbijt. Huishouden ligt hier weer eens op z'n gat, ik heb voor m'n gevoel veel te weinig tijd voor m'n twee mannen en aan hobby's of ontstpanning kom ik ook even niet toe. Story of the working mom. Denk ik... Of misschien zijn er moeders die het echt allemaal georganiseerd krijgen? Ik lees met aandacht mee in de hoop op tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel herkenbaar, soms zijn de dagen om voor je het door hebt.
    Of kan je net even zitten is er weer iemand anders die iets nodig heeft, zelf douchen gaat hier helaas ook in sneltreinvaart. Kan me niet herinneren qanneer ik voor het laatst lekker uitgebreid heb gedoucht.. en al heb ik daar tijd voor dan ben ik met mijn hoofd bij alles wat ik nog moet doen.
    Maar.. waarom strijk je je kleding? Is het anders echt zo kreukelig? Is dat nodig? Hier in huis heb ik niet eens een strijkplank! Strijken doe ik niet, vind ik onzin. En anders had je toch zo,n anderhalf uur over ! Die kan je beter besteden toch?

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja waarom inderdaad, strijken is niet leuk. Maar ik vind het wel nodig. Vooral Hayley haar kleding kreukt ontzettend. En ik vind het wel belangrijk dat het allemaal goed en ongekreukt zit. Liefs

      Verwijderen
  3. Same here! En dan heb je ook nog het (on)geluk dat je een vrouw bent - je doet nu eenmaal meer in huis, meer met de kindjes. Simpelweg omdat je meer ZIET. Niks aan te doen, geef je eraan over. Ik heb niet voor niks als Day Zero Project doel om alle huishoudelijke taken in een Excelletje te zetten en dan de frequentie erbij (wekelijks, tweewekelijks, maandelijks, 4x per jaar, elk half jaar). Dan heb ik tenministe inzicht in wat er te doen is - ipv dat er van alles voor mijn hoofd schiet en ik nog tig dingen vergeet. Maar tijd voor jezelf? Dat vind je soms, even een halfuurtje 's avonds - als je eigenlijk doodmoe bent en nr bedje wilt - zo gaat dat bij mij althans! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik probeer het huishouden te doen als mijn zoontje slaapt. Het enige dat ik doe als hij wakker is, is stofzuigen, koken (waarvan ik ook nog eens alles voorbereid als hij slaapt), rommel opruimen en soms de keuken in orde brengen nadat we gegeten hebben (ook niet altijd als hij wakker is). Al de rest doe ik tijdens zijn middagdutje of ´s avonds als hij in bed ligt. Douchen doen we nog (meestal) samen en als ik mezelf klaarmaak zit hij meestal in zijn speelkamer te spelen of zit hij me voor de voeten te lopen in de badamer haha :p
    Ik ben ook niet zo delicaat wat huishouden betreft, kan het makkelijk loslaten als alles eens niet superordelijk ofzo is. Ik werk part time en ben dus vaak thuis, ik ben dan ook echt het meest van die tijd bezig met mijn zoontje. Heerlijk vind ik dat, zoveel tijd met hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vond de combi; werken/huishouden/kindjes/man vooral heel heftig in de eerste 2 jaar. Zo'n kleintje is nog zo afhankelijk, terwijl kindjes van hayley haar leeftijd al best heel wat dingetjes zelf kan.. en ik vind het heel moeilijk om iets op te schrijven wat 'jou' kan helpen, aangezien jouw werktijden echt heel anders zijn dan die van mij...het douchen/aankleden/make up doe ik altijd vroeg in de morgen wanneer mijn man nog thuis is en gaan mijn dochter en man gezellig samen ontbijten dat is ook hun moment van de dag en is een soort van ritueeltje geworden (dat deed mijn man al vanaf haar geboorte).. en dat is tevens ook echt even 'mijn' momentje van de dag... en het lieve is dat ze al een jaar of 2 samen ook 'mijn' ontbijtje regelen... zo schattig:).. Wij ruimen 1x (qua speelgoed)alles op (na het naar bed brengen) en ik poets 2x per dag de keuken (voor het koken en na het avondeten).. de bordjes/glazen overdag zetten we gewoon op het aanrecht..ik was standaard 1was per dag (in de ochtend direct na het douchen start ik de wasmachine, en vouw ik de was van de vorige dag op.. (halverwege de dag gaat de was in de droger)... boodschappen doe ik om de 2 dagen tussendoor (en soms als ik wat grotere boodschappen moet doen doe ik dat op een avond,wanneer man thuis is en kind op bed, heerlijk rustig in de winkels:), maar nooit op een zaterdag of zondag)... en zo kan ik nog wel ff doorgaan;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb het strijken ook afgezworen. Werd er altijd zo chagrijnig van als er weer een berg op me lag te wachten. Altijd zo frustrerend dat zodra je iets aantrekt het toch weer kreukt, gewoon zonde van de tijd. Kreeg de tip om elk kledingstuk flink hard uit te schudden als je t uit de machine haalt, en dan netjes recht ophangen, je haalt het de volgende dag ongekreukeld van het rek. Kinderkleren heb ik al helemaal nooit van mijn leven gestreken (oké, die ene keer de allerkleinste minikleertjes vóór de geboorte dan ;-) ). Gelukkig draagt mijn man geen overhemden, want die moeten natuurlijk wel gestreken.

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!