maandag 5 augustus 2013

De laatste jaren ben ik best veranderd. Een aantal jaren geleden was ik wat meer timide en teruggetrokken. Ik kwam weinig voor mezelf op. En dat ging dan ook vaak ten koste van mezelf. Ik werd best onzeker. Ik bouwde mijn frustraties altijd langzaam op en als de emmer overliep ontplofde ik. Niet goed natuurlijk, want een mens moet voor zichzelf opkomen, tegenwoordig al helemaal. Ik ben een stuk pittiger dan een paar jaar geleden. Ik denk dat het moeder zijn mij vooral daarin heeft veranderd.

Zo waren wij gisteren in de Action in Almere Buiten. We moesten naar de Ranzijn voor Scarlett en naar de Prenetal voor Hayden. Dus brachten we ook een bezoekje aan de Action in de buurt. We vonden daar allemaal goedkope kattenspeeltjes. Eenmaal in de rij ging het fout. We wilden cash betalen, maar stonden in een pin-rij (zo irritant!). We excuseerden ons voor het niet opletten en verplaatsten ons naar een nieuwe rij.

Terwijl ik met mijn kinderwagen achteruit wilde lopen, propte een andere dame zich meteen erdoor. Ze wilde blijkbaar dolgraag afrekenen. Ik kreeg de kans niet om weg te lopen en haar rugzak ramde op een haar na het gezicht van Hayden. De leeuwin in mij kwam los. Zodra iemand zich zo gedraagt, word ik boos. Al helemaal als ik 2 keer vriendelijk heb gevraagd of ik er even langs mag en gewoon word genegeerd. Dan maar met de wagen over haar hielen rijden en triomfantelijk met woorden naar haar uithalen. Als je je zo asociaal gedraagt krijg je van mij de wind van voren. De vrouw zelf keek me alleen boos aan en deed verder niks. Maar twee dames daarachter moesten zich er zo nodig mee bemoeien. Ik was de boosdoener. Toen ik zei dat ik mijn kindje moet beschermen en dat soort gedrag niet accepteer werden ze bozer (?). Pablo heeft ze vriendelijk verzocht hun monden te houden en dat deden ze dan ook maar snel.

Maar daar liepen we dan de winkel uit. Pablo en ik allemaal agressief en boos en Hayley vragend wat "die stomme mevrouw" nou deed. Ja en dat moest dan een gezellig winkel uitje worden. Het was een belachelijke vertoning. Ik kom graag voor mezelf op nu en al helemaal voor mijn kinderen. Ik laat mij niet zomaar omver lopen door een arrogant mokkel dat niet op haar medemens let, zo gek is dat toch niet? Maar blijkbaar kwam ik over als de boosdoener alleen omdat ik voor mijzelf en mijn kindje opkwam. Moeten we dan maar alles pikken? Ik doe dat niet, ongeacht wat een ander ervan denkt.

Wat kunnen sommige mensen toch asociaal zijn. Eenmaal buiten hoopten we vrolijk verder te winkelen en af te koelen. Maar nee, op het zebrapad werden we bijna aangereden door een scheurende auto. Terwijl wij overstaken gaf hij gas bij en wuifde dat we aan de kant moesten. Daar liepen we dan met 2 kinderen. Ik hield hem staande en terwijl hij zijn raam open draaide kreeg ook hij de wind van voren. Ik was nog in het boos-zijn-ritme, dus dit kon er ook nog wel bij. Pfff. Misschien was het gewoon mijn dag niet?

11 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar! Al hou ik meestal mn mond....maar knap (en logisch) dat je voor jezelf en je kindjes opkomt! Jammer dat mensen soms zo aso moeten reageren of zich overal mee moeten bemoeien...:-(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Go girl!
    Ik ben ook een stuk mondiger wanneer het om mijn kindjes gaat. En dat begint vaak al heel vroeg in de zwangerschap, haha. (al zijn dat meer de hormonen dan ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed hoor! Kom maar voor je kindjes op!

    Ben hier ook feller als het om de kindjes gaat. Als we op een voetgangers gedeelte wandelen en een fietser zegt mijn kinderen dat ze aan de kant moeten kan ook de wind van voren krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je moet nog uitkijken ook tegenwoordig..voor hetzelfde geld krijg je een klap....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja haha dat zou wat zijn, gelukkig had ik een grote vent naast me ;)

      Verwijderen
  5. Oh, wat een nare en vervelende situatie op jullie vrije dag... en ja, herkenbaar dat een aantal mensen heel erg onverschillig zijn als je met de wagen erop uit bent..zo viel iemand bij ons op een haartje na, toen ze achteruit liep bij mijn dochter in de kinderwagen... en vorige week toen mijn dochter fijn vooruit aan het huppelen was op het voetpad schreeuwde een studente al FIETSEND op het 'voetpad' dat 'mijn dochter' moest oppassen dat ze eraan kwam! Ik scheeuwde haar na 'wie moet hier nu oppassen dan'...dus de leeuwin is herkenbaar;)...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed dat je voor jezelf opkomt en zeker voor je kinderen. Mensen hebben een beetje op te letten als het om kleine kinderen gaat.

    Maar wat ik niet begrijp is waarom mensen niet willen pinnen in een winkel? Is toch alleen maar handig als er een pinkassa is? Is een stuk veiliger voor het personeel en een stuk sneller voor de klant(tenzij er mensen in de rij gaan staan die niet willen pinnen, dat geeft oponthoud en, sorry, voor mij weer irritatie... ;-)) Niet persoonlijk hoor, maar ik snap niet waarom je dan niet wilt pinnen, is toch net zo makkelijk?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja als je geen pas mee hebt en cash op zak hebt. Dan is er geen andere optie toch.

      Verwijderen
    2. Hihi dat snapte ik ook al niet eerlijk gezegd. Kan me in deze tijd amper voorstellen dat je geen pas bij je hebt en alleen maar cash...Komt bij mij eigenlijk zelden voor, pinnen is makkelijk en snel :-)

      Verwijderen
  7. Ik krijg ook steeds meer het idee dat mensen alleen maar aan zichzelf denken. Ikke, ikke en de rest kan .... Jammer dat het tegenwoordig allemaal zo moet. Maar goed van jezelf om voor jezelf op te komen.

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!