dinsdag 27 augustus 2013

O wat wordt die Hayden toch alweer groot! Zo groot dat hij niet meer in zijn reiswieg past. Zijn hoofd raakt de bovenkant terwijl zijn teentjes bijna de onderkant raken. Hij kan er zijn kont niet meer in keren.

En dus hebben we van de week de kinderwagen anders in elkaar gezet. De reiswieg is opgeborgen. Ik wilde het al eerder doen vanwege zijn lengte, maar kreeg het advies om te wachten tot minimaal 4 maanden. Dat is ook wel een goed punt natuurlijk vanwege zijn rug. Nu is hij 4,5 maand oud.

We moesten wel eerst kijken of Hayden wel in de wandelwagen zou passen. Hij past er beter in dan gedacht. Mede dankzij het extra hoofdsteuntje. Ook kan het zitgedeelte bijna helemaal plat, waardoor hij gewoon ontspannen kan slapen en goed beschut ligt.

In zijn nieuwe wagen gingen we op weg naar de Praxis. Hij vond het prachtig. Helaas kon ik niet de hele tijd zijn gezichtje zien. Het is namelijk niet zo'n wagen dat je hem kan draaien, zodat hij met zijn gezicht naar mij toe zit. Bij het kopen van de wagen hebben we daar niet op gelet. Maar het geeft niet, het is verder wel een hele mooie en degelijke kinderwagen.

Toen ik eenmaal ging kijken hoe hij het vond, lag hij heerlijk diep te slapen. Van het hele uitje kreeg hij amper nog wat mee. Behalve van het feit dat hij in de auto weer in zijn maxi cosi (die tevens ook bijna te klein is) werd gelegd.

Ik had echt niet gedacht dat het allemaal zo snel zou gaan. Hij is ook zo groot voor zijn leeftijd. Hayley was een stukje ouder toen zij uit de reiswieg ging. Een lief teer en klein baby'tje is hij niet meer. Nu is hij een vrolijk (baby) knulletje die heel cool in de wagen zit, die lekker een beetje om zich heen kan kijken.

En niet alleen Hayden vond het leuk, Hayley ook. Zo kon zij ook eens kijken bij haar broertje. De kinderwagen met reiswieg was namelijk te hoog voor haar. Het maakte haar meteen een hele trotse grote zus, die gewoon gezellig bij haar broertje kan kijken als we erop uit gaan.

Categories:

5 opmerkingen:

  1. Stoer! Echt weer een 'ding' he - de reiswieg weg. Mijn dochtertje was 6mnd en vond het platliggen verschrikkelijk worden. Onze wagen rijdt idd ook van me af, dat vond ik best wel gek - wilde het ombouwen dus liever nog langer uitstellen haha.

    Met de maxicosi zou ik wel nog een hele tijd wachten als ik jou was. De beentjes mogen uitsteken tegen de stoel, alleen het hoofdje mag niet over de rand komen. Het achteruit vervoeren is echt het beste voor de baby qua opvangen vd schokken en er zijn nieuwe richtlijnen dat ze tot 15 maanden achteruit vervoerd moeten worden. Achteruit-stoeltjes zijn nog erg duur. Mijn dochtertje is nu ongeveer 75 cm en zit nog in de maxicosi (ze is bijna 11 maanden), dat gaat prima. Ik til dat ding niet meer uit de auto hoor, en hij staat iets rechterop, zodat ze meer kan zien. Maar voor de schokken is dit het veiligste vervoer.

    Maar goed, ik heb makkelijk praten over richtlijnen enzo - Olivia is niet zo groot als Hayden natuurlijk en jouw moedergevoel vertelt jou wat het beste is :))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een bink! Sam ging pas over met bijna 6 maanden. Werd toen krap maar hij wilde vooral niet meer plat liggen. Die maxi-cosi mag toch tot 13 kilo en tot het hoofd boven de rand gaat uitsteken? Volgens mij moeten ze toch wel echt goed zitten voordat je over kan in vorm met schokken enzo. Niet zozeer vanwege de grootte maar dat dan het nekje pas sterk genoeg is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ow ja weet ik! Hij blijft voorlopig nog in de maxi cosi. Zo bedoelde ik het niet.

      Verwijderen
  3. Tjonge wat gaat het snel zeg.... ons meisje werd pas met 7 maanden overgeheveld naar het zitje... wat een mijlpaal weer zeg;) en super leuk voor Hayley dat er op die manier ook meer interactie met haar broertje..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gaat dat snel hè?
    Onze knul ging er pas uit met bijna 11 maanden! Nou was hij ook wel erg klein hoor ;)
    Wij hebben de bugaboo. Daarin kan ik hem naar me toe draaien, maar ik kan hem ook makkelijk naar voren draaien. Erg handig! En ik kan de buggy idd ook nog kantelen zodat hij alsnog plat ligt.
    In ieder geval fijn dat je knul het zo goed doet!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!