maandag 8 juli 2013

Dik ben ik nooit geweest, altijd eerder te dun. Ik kon altijd eten wat ik wilde, aankomen deed ik eigenlijk amper. Dat was weleens frustrerend, vooral in de puberteit. Ik kreeg vaak opmerkingen over mijn postuur. Dan riep ik maar trots dat modellen altijd dun zijn. Diep van binnen wilde ik wel wat meer vet, maar dat was gewoon niet mijn bouw.

Met mijn eerste zwangerschap kwam ik 20 kilo aan. Vooral mijn gezicht, bovenarmen en heupen waren enorm groot voor mij. Ik vond het prachtig mijzelf eens vol te zien met grote borsten. Dat mocht wel zo blijven van mij. Maar al snel na de bevalling begon ik af te vallen. Wat ik ook at, binnen een paar maanden had ik weer mijn oude postuur. Er bleef 2 kilo hangen, dat was het. Ik voelde mijzelf wel weer de oude en dat was ook wel weer fijn. Ik paste ook al mijn kleren weer en dat was natuurlijk helemaal super.

Bij mijn tweede zwangerschap kwam ik een stuk minder snel aan. De eerste weken was ik zelfs afgevallen vanwege het vele spugen. Toen ik eenmaal begon aan te komen ging het niet zo heel snel. Mijn gezicht werd niet boller, alleen mijn bovenarmen en benen. Ik dacht het allemaal wel weer kwijt te raken in een korte tijd, zo ging het ook bij Hayley. Maar nee, deze keer val ik niet af, nee ik ben zelfs na mijn bevalling 6 kilo aangekomen!

Nu gaat het niet zozeer om mijn gewicht. Voor mijn lengte is mijn gewicht prima. Ik ben gaan letten op mijn eet gedrag. Ik kom toch niet zomaar aan? Ik kwam nooit aan! Ik eet veels te veel vet en veels te ongezond. De hele dag door kan ik koekjes, snoep en chips eten en dan als lunch nog eens broodjes met worst. We eten ook vaak pizza en patatjes, dat is zo lekker makkelijk op onze vrije zondag.

Ik loop dus nog steeds in mijn zwangerschapskleding. Daar baal ik ontzettend van. Ik wil zó graag weer in mijn goede broeken. Ik heb wat grotere maten liggen, maar zelfs daar pas ik niet in. Ik het probeer het weleens, maar krijg de broek dan tot mijn knieën. Wat een frustratie, ik wil die positiekleding niet meer aan. Ik ben 3 maanden geleden bevallen!

Tijd voor een gezonde levensstijl. Geen pannenkoeken meer als ontbijt en geen ongezonde tussendoortjes meer. Ik noem het geen dieet. Ik moet gewoon weer in vorm komen, vooral rondom mijn buik. En ik wil niet nog meer aankomen. Ik ga dus meer op mijn eten letten. Niet teveel ongezond snacken en niet meer zoveel vettig avondeten. Gezond eten kan ook heel lekker zijn!
Categories:

12 opmerkingen:

  1. Ik doe met je mee!! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah wat een goed en gezond voornemen! Niet alleen voor je uiterlijk, maar vooral ook voor je gezondheid, en je zult merken dat je je fitter gaat voelen als je minder suikers en vetten binnenkrijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja dat moet ik ook gaan doen! Ik doe ook met je mee... Hopen dat ik het volhoud haha ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben 2 weken geleden bevallen en waar ik na de geboorte van mijn dochter gelijk alweer in mijn kleren paste zit er nu nog 5 kilo teveel aan. Vanaf dat ik bevallen ben eet ik super gezond en heb ik snoepen afgezworen. Ook drink ik liters water. Maar afvallen ho maar.. nu heeft mn lichaam de tijd nodig om ook vocht etc kwijt te raken, het is pas 2 weken geleden! Maar ik vond het mijn hele zwangerschap al verschrikkelijk om mijn eigen kleren niet te passen, en nu pas ik ze ook niet. Ik ben ook niet zichtbaar dikker, alles zat bij mn buik maar mijn broeken gaan ook echt niet over benen en kont! Zo frustrerend.. vooral omdat ik mn best doe en ik zo graag mn eigen lichaam terugwil.. al maanden! Zucht...

    Groetjes Mer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mer, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!!

      Dan gaan we samen heel hard ons best doen, dan vliegen die kilo's er straks vanaf. Die muffintop mag bij mij wel weg!

      Verwijderen
  5. Ik moet ook nog steeds wat kilo's kwijt. Jammer genoeg mag ik niet lijnen omdat ik nog steeds borstvoeding geef. Ik baal er ook van want Sam wordt volgende maand al een jaar. Hier is ook werk aan de winkel want ik ben die extra rondingen behoorlijk zat al vind mijn vriend het prachtig. Ik ben er wel klaar mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik had precies hetzelfde..de kilo's vlogen er aan 'na' de bevalling.. 2 weken na de bevalling zat ik, op 2 kilo na, weer op mijn oude gewicht... een jaar 'na' mijn bevalling woog ik hetzelfde als aan het 'einde van mijn zwangerschap' echt verschrikkelijk.. het lag niet aan de koekjes, snoepjes, vet eten etc. want dat deed ik niet, ik at gezond dit ook ivm borstvoeding ... Ik sportte 3x in de week tot ongeveer 7 maanden zwangerschap (dat deed ik al 10 jaar)... na de bevalling kon ik het sporten qua energie niet meer opbrengen... toen ik weer de energie vond om te sporten zijn die kilo's er weer afgegaan..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gezond eten kan zeker heel lekker zijn. Gaat vast helemaal goed komen. Ga je ons tzt een update geven?

    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ga maar lekker genieten van gezonder eten want zeker dat kan heerlijk zijn. Hoop voor je dat je snel je gewone kleding weer aan kan.
    Suc6

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!