zondag 28 juli 2013

Het was allemaal niet niks voor Hayley toen Hayden net was geboren. We waren altijd zo close met z'n drietjes en toen opeens kwam er een mensje bij. Daar had Hayley het nogal moeilijk mee de eerste weken. Ze was vaak boos op de baby die zoveel herrie maakte. Ze deed dwars, onaardig en die baby vond ze maar niks.

Gelukkig veranderde dat snel. Al werd het wel weer moeilijk toen Hayden erg veel begon te huilen. Hayley sloeg vaak haar handen over haar oren of begon met hem mee te janken. Maar sinds ongeveer 2,5 week is Hayden een hele gelukkige baby. En nu zie ik die gelukkige grote zus uit haar schulp kruipen. Die baby is helemaal niet meer zo stom. Hij is leuk! Hij wilt spelen, erbij horen en vooral heel veel kijken naar die mooie grote zus.

Hayden speelt de laatste veel. Zijn speelkleden en knuffels zijn leuk om vast te houden en richting zijn mondje te brengen. Hij kan ook minuten naar zijn vuistje kijken, super schattig! Maar die Hayley is toch wel erg interessant. En dat probeer ik te stimuleren. Ik probeer ze dichter bij elkaar te brengen door ze samen te laten spelen. Elke dag zorg ik dat ze eventjes met elkaar spelen. Als Hayley niet wilt hoeft het niet, maar gelukkig heeft ze nog nooit geweigerd.
Hayden ligt dan op het kleedje of in zijn wippertje. Hayley vermaakt hem met knuffeltjes, muziekspeeltjes of gekke bekken. En hij vindt het prachtig. Dan begint hij zelfs te lachen en zodra dat gebeurd zie ik Hayley stralen. Nog iemand die van haar houdt en haar leuk vindt, dat kan toch niet stom zijn?!

Nu we het al eventjes zo doen, zie ik ze beide groeien. Hayden kan gefascineerd kijken hoe Hayley haar tandjes poetst en Hayley lacht hard als Hayden een boertje laat. Hayley is een trotse grote zus. Ze knuffelt Hayden vaak, vindt hem lief en speelt ontzettend graag met hem. Ik ben daar heel blij mee en blijf de band zo stimuleren. Ik vind het belangrijk dat ze een goede band hebben nu en later. We zijn een gezin en ik zou het vreselijk vinden als ze op jonge leeftijd of op latere leeftijd erge ruzie met elkaar zouden hebben. Ik spreek uit ervaring dat dat helemaal niet leuk is. Nu is dit natuurlijk geen garantie voor de toekomst. Er zullen vast periodes komen dat ze elkaar de ogen willen uit krabben. Maar goed dit is hopelijk het begin van een bijzondere band. Want of ze elkaar haten of niet, ze blijven broer en zus, voor altijd.
Categories: ,

5 opmerkingen:

  1. Hier heeft femke er ook moeite mee gehad toen sven geboren was. Alleen zij had het naar mij toe. Ik was ineens niet leuk meer, papa moest alles doen en zelfs een knuffel kreeg ik niet meer. Daar heb ik het heel moeilijk mee gehad. Maar na 1 week sloeg het om en had ik mijn kleine meisje weer terug. En nu vinden ze elkaar heel leuk, maar beginnen ze ook al met ruzie maken ;-) Femke gedraagt zich als moesertje en daar is sven het niet altijd mee eens. Maar heerlijk om te zien hoe leuk ze ook met elkaar kunnen spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat het nu beter gaat en ze samen "spelen". :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat het nu goed gaat, het is een lief stel zo samen op de foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat schattig en goed dat je het zo stimuleert! Ik en mijn broertje schelen 4 jaar en vroeger waren we ontzettend goed in ruziemaken. Nu zijn we echt heel close, maar ach.. die pubertijd he ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!