woensdag 17 juli 2013

Voor mijn man en mij was het inmiddels de achtste keer dat we gingen, maar voor onze prinses Mik de allereerste keer: naar Disneyland Parijs!
Enkele weken voordat we vertrokken hebben we een aftelkalender gemaakt voor Mik, want een driejarige snapt nu eenmaal niet wat het betekent als je zegt: ”Over drie weken gaan we naar Disney”. Dus Mik kon nu iedere avond voor ze naar bed ging een kruis zetten door de dag die we hadden gehad. En nog steeds iedere dag vroeg ze: ”Gaan we nú naar Disneyland?”

Uiteindelijk was het dan zo ver, we vertrokken naar Disneyland, samen met mijn beste vriend en zijn vriendin. De reis ging prima en daar aangekomen gingen we eerst naar ons leuke hotel om daar alle spullen naar toe te brengen. Daarna konden we eindelijk naar het Park. Mik keek haar ogen uit bij het zien van alle lichtjes, mooie gebouwen en de liedjes die ze hoorde.

Helaas zijn we in een vrij drukke periode gegaan, waardoor we veel moesten wachten. Mik is dan wel sinds enkele maanden zindelijk, toch in het spannend om met een driejarige in de rij te staan, want het is telkens hopen dat je dat uur wachten voorbij komt zonder dat Mik aan het einde van de rij zegt: “Mama ik moet plassen!” Want als een peuter moet plassen, dan moet je ook niet te lang wachten. Je snapt natuurlijk dat het enkele keren is voorgekomen dat we uit de rij moesten stappen om te gaan plassen.

We zijn met Mik in redelijk wat attracties geweest. Zo hebben we Jasmine en Aladdin gered, we hebben Peter Pan gered, Buslaitje (Buzz Lightyear) hebben we ook gered en oh niet te vergeten sneeuwwitje en de zeven dwergen. Want ja dat was blijkbaar Mik’s missie deze reis: iedereen redden! Ze vond het geweldig!

De veel-te-snel-ronddraaiende theekopjes vond ze ook super leuk, net als die attractie met dat liedje dat je de rest van de dag niet meer uit je hoofd krijgt “It’s a small world”. Enkele attracties waren voor ons meisje nog wel wat te eng, zoals de Pirates of the Caribbean. Dan kroop ze tegen me aan en deed haar ogen en oren dicht. Goh, wat voel je je dan een slechte moeder, omdat je je kind meeneemt in zo’n enge attractie.

Vroeger, de eerste keren dat ik ging (dat was nog in de vorige eeuw), kwam je geregeld prinsessen tegen in het park, of andere leuke Disney-figuren, maar helaas wordt er blijkbaar ook bezuinigd bij Disney, want je komt ze nauwelijks nog tegen. Gelukkig wordt een peuter ook blij van Mary Poppins en Esmeralda (je weet wel, van die gebochelde).

’s Avonds zijn we naar de grote vuurwerkshow gaan kijken. Zoals jullie weten hebben wij een
drukke, actieve, praatgrage, veel rondrennende peuter, maar ze hebben gelijk dat “dreams come true”, onze dochter heeft twintig minuten lang aan een stuk door naar de show gekeken. Ze was zó ontzettend onder de indruk, mijn moederhart smolt enorm (lees: ik gedroeg me als een mietje en heb gewoon zitten janken). De dag erna zijn we dus nog een keer gaan kijken en ook tijdens die show heeft ze twintig minuten lang genoten.

In totaal zijn we drie dagen in Disneyland geweest. Dit was lang, misschien wel iets té lang voor een peuter. De derde dag, wij waren ondertussen ook wel al moe, het was vreselijk druk en het regende, was niets meer goed voor ons meisje. Ze huilde veel, werd snel boos en we zijn ook bijna nergens meer in geweest. Tijd om naar huis te gaan dus. Moe, maar zeer voldaan, voorzien van een Disneyknuffel lag Mik lekker te slapen op de terugweg. Wij gaan snel weer eens terug!


Categories:

10 opmerkingen:

  1. Wat een superverhaal weer meis!!!

    Ik kan niet wacht en om met onze meiden heen te gaan en hoe ze het gaan vinden.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Jij gaat ook bijna he, gaaf!

      Verwijderen
  2. Oww heerlijk verhaal :) dat plassen in de rij lijkt mij ook een grote uitdaging hoor! Wij willen ook ooit naar Disney. Maar we wachten tot Hayley 6 is en Hayden 3. Dan hebben ze er allebei wat aan. Ik ben er zelf ook nog nooit geweest, dus voor mij zal er ook een hele wereld open gaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Ja, jij gaat het zeker ook leuk hebben. Ik vind het nog steeds geweldig!

      Verwijderen
  3. wat leuk die verhalen van je. Ff terugkomend op de enge attracties. Het feit dat mik tegen je aankruipt is juist het bewijs dat je een supermoeder bent. Ze vertrouwt je volledig en soms moeten ze een beetje uitgedaagd worden in nieuwe spannende dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een super lieve reactie zeg!! Dank je wel :)

      Verwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!