vrijdag 12 april 2013


Van de week zag ik deze pop voorbij komen op mijn TL op facebook. Ik dacht een geintje. Maar toen ik even verder ging kijken, zag ik tot mijn grote verbazing, dat de pop echt te bestellen is.
Een borstvoedingspop, een pop voor je dochter (of zoon) om aan haar 'tietje' te leggen zodat deze eraan gaat 'zuigen'.

Ik ben een pro-borstvoeding mama. Ik vind het geweldig als mama's het lang volhouden hun kindje op die manier te voeden. Zelf wil ik de kleine man ook borstvoeding geven. Maar om Hayley dan zo'n pop kado te doen? Zij begon hard te lachen bij het idee. "Dat kan toch niet mama?"
Ja want mama heeft melk in de tiet, Hayley niet.

Wat vind jij? Kan dit?

19 opmerkingen:

  1. Ik vind het te ver gaan. Borstvoeding ben ik een voorstander van maar ik vind wel dat ergens ene grens moet zijn. Een kind weet zelf ook dat ze nog geen melk heeft, dan kan je het nog beter in je eigen kind zijn of haar fantasie laten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eerlijk gezegd vind ik het een beetje shocking, zo'n pop. Keukentjes, strijkplankjes, poppenwagentjes, heel leuk en prima om mama mee te imiteren, maar dit vind ik bizar. We zijn een beetje aan het doordraven in deze wereld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier gaf ik de jongste borstvoeding, enne de oudste pakte haar flessenpop en deed mij na, maar om nu een pop te kopen met een hesje voor je dochter dat de pop dus smakgeluiden gaat maken als het bij de borsten komt....

    Euhh nee ik zou er echt geen pop voor schaffen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Absoluut niet !
    Je laat je kind toch ook geen string aantrekken omdat mama dat ook heeft. Het is logisch dat kinderen borstvoeding simuleren met hun pop, maar uiteindelijk ligt het aan jezelf en aan de leeftijd van je kind hoe je daar mee om gaat.
    Zelf ben ik totaal niet van borstvoeding, maar dat is een persoonlijke keuze.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whaha een string. Dat is wel een leuke :D nee inderdaad, daar heb je zeker een punt! Kinderen imiteren heel graag, logisch, maar waar is de grens?!

      Verwijderen
  5. Ik vind het wel leuk. Mijn nichtje krijgt nog steeds borstvoeing en loopt zelf altijd met een pop die "aan het drinken is". Want zoals ze zelf zegt: Popje moet even drinken. Ze snapt heel goed dat ze geen melk heeft maar dat maakt haar ook nisk uit. Gaat om het idee. Zij zou zo een pop helemaal geweldig vinden denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja.. en dan speelt een klein kind met een pop die zogenaamd aan haar "borsten" zuigt, met bijbehorende smakgeluidjes. Ik vind het heel ongezond als je dat je kind aanbiedt.
      Het hoort gewoon niet, belachelijk en schokkend.

      Verwijderen
  6. Nee zou m niet kopen..hier heeft ze baby annabel, die maakt ook drinkgeluidjes en beweegt haar mond, kan uit een flesje drinken..je kunt ook mama na doen en bv geven..maar nee geen hesje met een neptepel of hoe dan ook..dat gaat mij te ver.
    Ben toch ook meer van het verschil tussen de bv mama die grote tietjes heeft voor de baby..en zij niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou hem niet kopen denk ik. Goed dat er wordt stilgestaan bij borstvoeding hoor, maar als een ander (papa, oma, de oppas) je baby drinken geeft komt dat toch ook uit een flesje (ook als het gekolfde borstvoeding is)?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou hem ook niet kopen hoor. Zo pro als ik ben. Maar goed ik zie wel om mij heen dat kindjes mama na doen dus dat ze de pop ook zo houden als de baby. J beperkt het dat de autos mee moeten drinken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha dat is ook wel lollig die auto's! :D

      Verwijderen
  9. Ik ben absoluut pro borstvoeding en voed mijn zoon nu al bijna 8 maanden. Toch zou ik zo'n pop niet kopen. Niets mis met een normale pop of knuffel. Als Hayley jou ziet voeden dan doet ze het daarmee wel na. Lijkt me ook prima. Kinderen gebruiken toch wel hun fantasie. Daar is geen neptepel voor nodig en ook geen smakgeluidjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nah sorry heb dan geen kids maar vind dit wel echt te ver gaan hoor... Zo,n pop zal ik niet aanschaffen voor me kind als ik die had...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Proest! Hoe verzinnen ze het toch weer, he?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja dat dacht ik ook! En die pop is ook niet echt de goedkoopste.

      Verwijderen
  12. Ik vind dit persoonlijk echt te ver gaan, er zijn grenzen toch...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mmm nee hier zou het niet in huis komen. Vind het echt té. Ze moeten nog lekker kind blijven!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gaat het goed met je? Het blijft weer zo stil op de blog!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!