donderdag 11 april 2013

Je bent vast wel bekend met de uitspraak: De laatste loodjes wegen het zwaarst. Absoluut. Een aantal weken geleden had ik qua lichamelijke klachten niet zoveel last. Ik zweefde op rustig tempo door het hele huis heen. Ik kon optimaal voor Hayley en de dieren zorgen en het huis was altijd zo goed als netjes. Sinds ik uit het ziekenhuis ben is dat wel anders.

Ik heb bekkeninstabiliteit en een enorme dikke buik. Opstaan vanuit de bank doet al pijn. Vreselijk.

Maargoed met de gedachte dat het allemaal niet meer zolang gaat duren, sla ik mij door de laatste weken heen. Pablo is een stuk meer thuis zodat hij in ieder geval elke avond kan koken en afwassen, want dat is echt teveel voor me. En Hayley is zo'n 4 keer per week bij mijn moeder de komende weken. Dat is ook nogal dubbel. Zij hebben het hartstikke gezellig natuurlijk en Hayley krijgt alle aandacht en zorg die ze nodig heeft van mijn moeder. Maar het liefst had ik zelf voor haar gezorgd. Op dat punt voel ik mijzelf dan tekort schieten als moeder. Ik kan momenteel niet de moeder zijn voor haar die ik zo graag wil zijn.

Niet alleen ik heb het daar moeilijk mee, Hayley ook. Ze is ontzettend lief en zorgzaam voor mij. Zodra ik kreun van de pijn, slaat ze haar armen om mij heen "Arme mama."
Want ja die mama is de laatste weken alleen maar zielig. Daar worden we ondertussen allemaal wel een beetje moe van.
 
Ik verlang naar mijn eigen 'ik', mijn eigen slanke lichaam en een baby in mijn armen. En doet doen we allemaal. Alles ligt een beetje op z'n gat momenteel thuis. Werken is voor Pablo een chaos, omdat hij mij zoveel mogelijk wilt bijstaan. 
 
Met 36 weken zwangerschap kan ik nu wel zeggen dat die laatste loodjes zijn aangebroken. Het einde van de zwangerschap is in zicht. Het was dan ook een emotioneel avontuur moet ik zeggen. Een avontuur waarin ik, jullie als lezers, erg bij heb betrokken. De lieve en steunvolle reacties slepen mij er dan ook echt doorheen. Bedankt daarvoor! Hopelijk is dit dan ook 1 van de laatste logjes over mijn zwangerschap en kan ik jullie snel vertellen dat de kleine man gezond en wel ter wereld is gekomen. 
Categories:

13 opmerkingen:

  1. Lijkt me niet fijn, je staat nu echt in de 'wachtstand' he? Succes met de laatste loodjes! Hayley is in goede handen en de kleine man ligt vast snel in de jouwe!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pf ja meer in de startblokken haha! Kom maar op met die baby. Ik hoop net als bij Hayley rond de 38 weken te bevallen.

      Verwijderen
  2. Yo go girl! Zet hem op! Xxx Esther brandt siewertsen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zet hem op! Een zwangerschap is sowieso al een heel avontuur,zeker op deze manier. Maar het komt goed! Dat is het belangrijkste. Nog eventjes.. dan kunnen jullie genieten van elkaar!

    Groetjes Mer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De laatste loodjes wegen zeker het zwaarst. Sterkte meid, je bent er bijna! Nog heel even en je hebt je kleine mannetje in je armen. Dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die stomme laatste loodjes maar oh zo belangrijk voor de kleine man. De puntjes op de I en dan mag hij komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De 'finish' is in zicht :) Veel succes en sterkte voor jullie met deze laatste loodjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. het einde is in aantocht, voor je het weet heb je de kleine in je armen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knuffel meis! Hou je in de gaten. Spannend allemaal en zet hem op als het zover is!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!