zaterdag 9 februari 2013



Sinds ik kan schrijven, schrijf ik al in een dagboek. Ik ben dol op het bewaren van herinneringen en het teruglezen/kijken ervan. Vaak lees ik terug in mijn dagboeken over mijn tijd op de balletacademie, oude liefdes of verdrietige periode's. Op die manier herbeleef ik mijn jeugd en voelt niks als verloren. Ik kijk namelijk graag terug naar vroeger. Die dagboeken betekenen dan ook heel veel voor mij, net als de foto's en filmpjes van Hayley.

Toen zij geboren was besloot ik te beginnen met een plakboek om foto's van haar in te plakken, teksten/gedichten in te schrijven en te versieren met stickers en plaatjes. Ik houd niet zo van digitale fotoboeken. Geef mij maar de 'ouderwetse' manier van het bewaren van foto's. Dat geknars van het papier, heerlijk! Ook voelt dit voor mij zo persoonlijk. Er zit namelijk heel veel tijd en liefde in zo'n boek. Zodra we de zolder opknappen, krijgen mijn fotoboeken een eigen kast. Ik denk dat ik heel wat uurtjes zal doorbrengen op zolder dan.

Het eerste boek is van de eerste 4 maanden van Hayley. In het begin vond ik het moeilijk om te kiezen tussen foto's en plakte er veels te veel in het boek. Nu ben ik wat kritischer in het uitzoeken geworden, anders worden het namelijk wel heel veel boeken. Inmiddels is boek 4 bijna vol en loopt het tot juli 2012.

Het afgelopen jaar ben ik niet zo bezig geweest met mijn plakboeken, dus vanmorgen heb ik weer een stapeltje foto's besteld. Tjee dat is ook veel werk! Na 1,5 uur werd ik scheel van het online programma van de Hema en stopte met bestellen. Ach ik heb er weer tijd aan besteed en volgende week kan ik weer verder met het plakken. Hopelijk ben ik voordat de kleine man is geboren weer helemaal bij, want ja, hij krijgt natuurlijk ook zijn eigen plakboeken!



Hoe bewaar jij je dierbaarste herinneringen?
Categories: , ,

9 opmerkingen:

  1. Mijn dierbaarste herinneringen hangen overal aan de muur in huis :)

    Super leuk boek!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook leuk :) het zijn bij mij inmiddels 4 boeken..

      Verwijderen
  2. In dagboeken en foto albums. Sinds onze zoon is geboren ben ik gaan scrappen. Zijn baby album heb ik met papier en echte foto's gescrapt. De rest ga ik digitaal doen en dan in albums afdrukken. Die nemen minder ruimte in in de kast. Maar evengoed blijft er nog wel een plakboek voor alle dingen die ik niet digitaal wil en kan bewaren hoor. Zoals tekeningen, plakwerkjes, plukjes haar etc. Heerlijk he, soms even terug in de tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben toen ik jonger was niet zo van het opschrijven. Inmiddels kan ik bepaalde dingen wel op papier kwijt. Nog niet alles. Maar ook alleen als ik het nodig hebt om alles in mijn hoofd kwijt te raken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb op zolder een enorme plastic opbergbox helemaal vol met dag dagboeken en fotoalbums. Sinds ik kon schrijven heb ik al dingen bijgehouden en ik vind het inderdaad ook heerlijk om er doorheen te graven. Ik heb van Sam nu een map van mijn zwangerschap en een map met alle kaartjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi is dat hé hier komt er ook een verhaal/plakboek. Heb nu alle zwanger kaarten op de muur hangen maar straks wil ik die ook in een plakboek plakken. Mijn online verhalen wil ik nog op papier maar ben nog even aan het denken hoe. Lief die foto zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn herinneringen mij het meest dierbaar zijn, staan nu nog op de PC maar ik wil ze binnenkort laten afdrukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn dochter is nu 4 jaar oud... en Ondertussen heb ik 6 digitale boeken, met natuurlijk heel veel foto's maar ook met een hoop knip en plakwerk eraan toegevoegd:).. en alle 6 boeken zijn voorzien van 'haar maand tot maand verhaaltjes' inclusief de tekst van mijn zwangerschaps(dag)boek.. ik schijf nog steeds iedere maand alle belevenissen en bijzonderheden op (bijna een A4tje vol per maand).. Super leuk om te doen, en merk nu na het 50ste maandverhaaltje van afgelopen maand dat ik het (nu al) geweldig vind om het allemaal terug te lezen.. maar foto's kijken doe ik ook graag:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wouwie ook super fanatiek zeg! Heerlijk he om zo bezig te zijn en het terug te lezen, voor jou en je dochter later!

      Verwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!