dinsdag 15 januari 2013

 Hayley is nu een aantal maanden over dag helemaal zindelijk. Net voor haar 3e verjaardag lukte het om zonder luier de dag door te komen. In het begin moesten we er even aan wennen, voornamelijk met het weggaan. Maar nu hebben we onze draai er helemaal in gevonden.  
Voordat we de deur uitgaan, moet ze even snel een plas (proberen) te doen en als ik boodschappen ga doen met haar, bedenk ik mij van te voren waar ze eventueel naar de w.c. zou kunnen gaan.

Het is was meer 'gedoe' dan met een luier om, maar uiteindelijk hoort het er allemaal bij, dus dan maar een beetje moeite doen. Er zijn ook weleens momenten dat de zin "Ik moet plassen." wordt uitgesproken op een moment dat het helemaal niet uitkomt. Zo stonden we laatst onze grote boodschappen te doen voor de kerst en madam moest opeens nodig naar de w.c. Toen hebben we een supermarktmanager even lief aangekeken en mocht ze daar naar het toilet. Dat soort momenten zullen vast nog veel vaker komen.

In bed had ze nog wel een luier om, 'een nachtluier', noemen wij dat. Maar van de week waren deze 'nachtluiers' op en ik was vergeten te halen. Ik belde Pablo op die nog aan het werk was. Hij had ook geen tijd meer om te halen en dus bleef er nog maar 1 optie over: naar bed zonder luier.
Gelukkig hebben we nog een aerosleep liggen, dus als ze ging plassen, zou niet haar hele bedje onder zitten. De eerste nacht ging erg goed. We lieten haar rond half 11 halfslapend een plas doen op het potje en zo bleef ze de hele nacht droog. Een week lang doen we het al op deze manier en het gaat bijna iedere nacht goed. Gisteravond wilde Pablo haar een plas laten doen en toen was het te laat, ze had geplast in haar slaap.

We worden niet boos, helemaal niet, we noemen het gewoon een 'ongelukje'. Hayley krijgt een nieuwe pyama aan en haar bed wordt verschoond. Niks aan de hand, het hoort er gewoon allemaal bij. Wij moeten dan ook een beetje puzzelen hoelaat we haar een plas moeten laten doen, want ze wordt niet altijd wakker als ze moet plassen. En een uur voordat ze naar bed gaat, krijgt ze haar laatste beker drinken. Zo kan ze voor het slapen gaan een plas doen.

Toch had ik niet verwacht dat het al zo snel, zo goed zou gaan. Blijkbaar moest het zo zijn dat we die dag geen luiers meer in huis hadden, want het werd weleens tijd dat we aan deze training gingen beginnen. We moeten er wat energie in steken en wat meer wassen. Hopelijk is ze straks helemaal goed zindelijk zodra de kleine is geboren. Maar ik ben nu al heel trots!

Oja en haar plankje aan de zijkant van haar bed hebben we samen weggehaald. Ze vindt zichzelf namelijk een 'groot kindje' en dat plankje is voor kleine kindjes. Trots ging ze op haar bed zitten en vroeg of ik een foto van haar wilde maken op haar bed zonder plankje :) Lief!
Categories: ,

11 opmerkingen:

  1. ooo wat heb jij een lieve blog ;-) Ik lees nog wat verder...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super om te lezen dat het zo goed gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed hoor! En wat een leuke roze meisjeskamer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat doet Hayley het goed, ja hoor ze wordt een grote zus;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat het zo goed gaat. Voor Hayley prettig en voor jullie ook natuurlijk. Kan me voorstellen dat het soms lastig is, ik zie me straks al staan met Sam in de supermarkt. Ze wordt zeker al groot maar ze zal hoe dan ook altijd je kleine meisje blijven.

    Mijn broertje is ooit zindelijk geworden op vakantie. Mijn moeder vond de luiers daar zo duur dat ze geen zin had om er zoveel geld aan te besteden. Na een week was hij zindelijk, zonder problemen. Soms moet het gewoon zo zijn! X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grappig, wij noemen het hier een slaapluier. Werkt goed! Mijn zus doet dat ook, een plaswekker. Werkt bij haar ook super! Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat gaat dat al goed... en nee waarom boos worden, gaat al zo goed kan keer gebeuren zo ongelukje.

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!