donderdag 24 januari 2013

 25 Weekjes! De zwangerschap vliegt echt voorbij deze keer (voor mijn gevoel). Tenminste dit 2e trimester lijkt ontzettend snel te gaan. Het 1e trimester ging voor mij veels te langzaam. Dat kon voor mij niet snel genoeg voorbij gaan vanwege het vele spugen.

Qua kwaaltjes gaat het wel oke. Ik ben inmiddels zo gewend aan het zwanger zijn dat ik het allemaal maar voor lief neem. Zo heb ik veel last van maagzuur en ben ik in de avond erg moe. Ik geef gewoon toe aan de kwalen. Voor het maagzuur neem ik tabletjes en zodra ik moe word, ga ik naar bed, ook al is het pas 20:00 uur.
Dat toegeven werkt erg goed. In de ochtend word ik uitgerust wakker en de harde buiken zijn minimaal. Zo nu en dan kan ik zelfs de stofzuiger pakken zonder meteen kramp te krijgen. Nu is dat erg fijn. Maar over een paar weken kan dat zo weer over zijn, aangezien ik bijna in het 3e trimester ben gekomen.

Vanaf dat laatste trimester is het toch wel aftellen naar begin mei. Aan de ene kant kan het voor mij niet snel genoeg gaan. Ik leef natuurlijk naar het moment dat onze zoon geboren wordt, maar aan de andere kant wil ik ook genieten van de zwangerschap.

Dat doe ik ook zoveel mogelijk. Maar soms heb ik het idee dat ik door de zwangerschap heen zweef. Door het vele verdriet van oktober is het moeilijk, ik draag het constant met mij mee en daarom is het erg moeilijk om met een blij gezicht op de roze wolk te zitten. Vaak moet ik mij compleet afsluiten van de wereld en mij helemaal tot mijn kindje richten. Hij verdient het namelijk dat ik van mijn zwangerschap geniet!

Ook vliegen de dagen voorbij. De hele dag ben ik bezig in huis en met het verzorgen van Hayley. Dat zorgt er ook weer voor dat ik niet altijd helemaal stil sta bij het feit dat ik zwanger ben.

Misschien komt dit ook allemaal doordat ik het allemaal nog niet zo voor mij zie. De kamer is nogsteeds niet af en zoveel spullen hebben we nog niet voor hem gekocht.
De komende periode willen we dus hard aan het werk gaan voor de baby, zodat dit gevoel voor mij veranderd. Zorgen dat de kamer vorm krijgt en wij zo op die manier voor ons kunnen zien dat er straks een klein mannetje bij ons gezin komt.

Ik geniet namelijk heel erg van het shoppen voor de baby. Ik wil er zo graag op de positieve manier mee bezig zijn. Vannacht had ik voor het eerst sinds tijd een fijne droom over zijn komst. Hij was geboren en leek ontzettend veel op Pablo. De droom voelde zo goed en ik voelde mij zo gelukkig.
Sinds maanden werd ik met een blij gevoel wakker.
Categories:

4 opmerkingen:

  1. Elise, wat zie je er prachtig uit met je bolle buikje. Fantastisch dat daar je zoontje groeit en groeit. Wat is het leven toch bijzonder en wat kan het ook wrang zijn. De herinnering die je met je mee draagt is heel naar maar ik hoop stilletjes dat je toch samen met jouw vriendin jouw zwangerschap positief kunt ervaren.
    Heerlijk om lekker te shoppen he, al dat kinderspul is zo leuk. Een fijne dag samen met je twee kindjes!

    groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent echt prachtig zwanger. En ik snap heel goed dat je dat gevoel van niet 100% kunt genieten hebt. Heb je het wel eens met je vriendin er over gehad?

    Knuff

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch hoop ik dat je van je eigen zwangerschap kan genieten! Ziet er mooi uit..

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!