woensdag 19 december 2012


De kerst komt eraan. En de afgelopen weken hebben we al volop geknutseld aan kerstwerkjes. Er hangen momenteel zelfgemaakte versierde kerstbomen en kerstballen van papier in de kerstboom.

En vanmorgen hebben we samen theelichtjes gemaakt.
Het schoot mij opeens te binnen na het zien van een potje groenten in de kast.
Ik kan mij nog goed herinneren dat we vroeger op de basisschool een potje van thuis moesten meenemen en deze dan op school beschilderde. Alle potjes schitterde uiteindelijk op de tafel tijdens het grote kerstdiner op school. Ik vond het altijd leuk om te doen en verwachtte dat Hayley dat ook wel zou vinden. Ze is namelijk gek op schilderen. En een potje beschilderen is een keer wat anders dan kliederen op een blaadje papier.


Behoorlijk ijverig ging ze aan de slag. Hayley vond het erg leuk om te doen en ik stiekem ook wel. Het potje dat zij blauw had geschilderd, heb ik verder beschilderd met een kerstboom en wat sterretjes.
"Nog 1 schilderen mama?" Gelukkig had ik 2 lege potjes staan, maar ze was zo lekker bezig dat ik 2 potjes heb leeggemaakt.

Ik heb de theelichtjes tot aan het einde van de middag goed laten drogen, deed er kaarsjes in en het licht uit.
Het was inmiddels al donker.
Hayley was aan het spelen en had niet door wat ik aan het doen was. Ik deed mijn handen voor haar ogen en vertelde dat ik een verassing had. We liepen samen naar de tafel en daar verraste ik haar met de zelfgemaakte theelichtjes waar nu een kaarsje in zat.
Ze vond het prachtig en was helemaal trots op zichzelf.

2e Kerstdag gaan we samen met mijn beste vriendin gourmetten en dan kunnen de zelfgemaakte theelichtjes schitteren op tafel.

6 opmerkingen:

  1. Aaaah wat leuk en schattig! En een goed idee om hier ook nog eens te doen met de kleine man. Die is ook gek op tekenen en schilderen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als mama is het ook leuk om te doen hihi :)

      Verwijderen
  2. Leuk! Super om het 'afval' glas weer te gebruiken.. Ziet er hartstikke leuk uit :)

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!