donderdag 20 december 2012


Een spannend moment. Ik leefde ook erg naar deze datum toe vandaag. Om 10:45 uur waren we aan de beurt. De gehele wachtkamer zat bomvol. We waren bang voor een flinke uitloop. Maar we waren vrijwel meteen aan de beurt toen we binnen kwamen (tot grote ergernis van de mensenmassa om ons heen).
Wij blij, want wachten op een echo is zo zenuwslopend!

Het was super fijn de kleine man weer even te zien, maar een 20-weken echo is een serieus moment. Alles werd nagekeken. Na een heftige periode was ik nerveuzer dan bij Hayley, ik lette dan ook goed op.
Gelukkig zag alles er goed uit. De baby groeit goed volgens schema, hij loopt zelfs een aantal dagen voor qua groei. Alleen de nierbekken zijn iets verwijd. Dat hadden we al gehoord bij de pret- echo dus lieten we dat nog even nakijken. Het komt vaker voor bij jongens en de verwijding is minimaal. Geen reden tot zorg, maar wel even op controle als ik 32 weken zwanger ben. Mocht het dan nog zo zijn, dan moet hij na de geboorte even naar de kinderarts. We zien het wel, mijn zorg is weer even weggenomen, want zorgwekkend is het niet.

De echoscopiste was heel aardig en gaf mij een fijn gevoel. Ze maakte dan ook ontzettend veel foto's voor het ziekenhuis (ik kreeg er 5 mee!). Heel lief van haar. Ook vertelde ze dat mijn placenta aan de voorkant zit en ik de baby waarschijnlijk niet veel voel schoppen. Nou in tegendeel, ik voel de baby juist heel veel bewegen en schoppen. Maar op de echo zag ik hem ook flink bewegen en schoppen, dat verklaarde dus wel waarom ik dat niet voelde. Ik voel hem heel goed, wel anders dan bij Hayley, als hij schopt voelt het inderdaad alsof er nog iets tussen zit, en dat is dus de placenta.

Na de echo ben ik samen met Hayley de stad in gegaan, dat leek Pablo wel een goed idee. Het werd weleens tijd voor de eerste echte aankopen voor de kleine man. Eerst zijn we naar de nieuwe Primark in de stad gegaan. Voor Hayley heb ik wat shirtjes gekocht, maar voor babyjongens hadden ze alleen winterkleding. Daar hebben we dus nu niks aan. Richting de H&M dus en daar ben ik prima geslaagd. Ik ben vooral heel blij met het rompertje.

Van het weekend maar weer verder met de babykamer. Super leuk. Ik heb nu toch wel echt de kriebels en Pablo ook. Gisteravond stonden we even met z'n twee├źn te dromen in het kamertje. Het is nu toch wel heel echt, we krijgen een zoon, wat prachtig!
Categories:

8 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat alles goed was! Lekker genieten op je blauwe met een roze randje wolk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gaan we zeker doen :) zit al de hele dag naar de echo's en de gekochte kleertjes te staren! hihi

      Verwijderen
  2. Fijn! De 1e keer ben je alleen verwonderd, bij de 2e was ik me ook veel meer bewust van wat er allemaal mis kan zijn. Veel voorpret in je zwangerschap nu.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel meis:) het is inderdaad voorpret. de echte pret is er zodra hij er is.

      Verwijderen
  3. Wat zal dat ventje lekker verwend worden. Zaaaalig die kleine pyjamaatjes en die tube van woezel en pip. genieten meid!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat de echo weer goed was... Altijd fijn te weten dat de kleine het goed doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk dat het zo goed gaat met de kleine man! Ik was ook altijd zo blij met echo-foto's :)))

    FIJNE FEESTDAGEN!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!