vrijdag 16 november 2012

Afbeelding van blogs.babiesonline.com
Van de week zat ik in de bus met mijn beste vriendin. "Jij wordt alweer bijna 26 he, ik ook!" zei ik tegen haar. Het gesprek begon enthousiast, maar dat getal 26 ligt toch wel echt dicht bij de 30. Niet dat het erg is om ouder te worden, absoluut niet! Ik hoop dat ik heel oud mag worden. Het is eerder dat ik mij absoluut al geen 25 voel, laat staan 26. Ik voel mij gewoon nog zoveel jonger, ik zie mijzelf al helemaal niet als een vrouw van 30. Zo zie ik er toch niet uit?

De meeste mensen reageren juist verbaast als ik al vertel dat ik een dochter heb en getrouwd ben. Die Elise ziet er niet uit als een getrouwde mama, die ziet er nog zo jong uit. Als er iemand voor de deur staat krijg ik weleens de vraag: "Is je moeder thuis?" Blijkbaar lijk ik op iemand van 18? Of misschien straal ik dat uit. Soms ben ik wat onzeker en ik qua looks ben ik tegenwoordig al helemaal in de war. Wat draagt een vrouw van bijna 26? Hoe ziet zij eruit? Hoe wil ik eruit zien?

Tegenwoordig kleed ik mij gewoon makkelijk: shirtje aan, spijkerbroek aan en klaar. Het is meer praktisch dan leuk of mooi. Gewoon kleren om de dag door te komen. Veel van mijn kleding in de kast is nog van mijn 'wildere' tijdperk van een aantal jaar geleden. En die jonge vrouw ben ik niet meer. Ik wil ouder lijken en serieuzer worden genomen. Ik wil niet raar worden aangekeken omdat ik moeder ben en zwanger. Ik wil meer 'vrouw' uitstralen. Mijn man is immers bijna 36, het moet niet lijken alsof hij met een te jonge griet loopt. Het is tijd voor verandering. Tenminste ik wil niet compleet veranderen, ik wil gewoon een aantal aanpassingen. Ik ga op zoek naar de vrouw in mijzelf en daarvoor moet ik een aantal dingen doen:

- Een nieuwe kledingstijl aangaan. Gympen, sneakers en andere sportieve schoenen mogen niet meer worden gekocht. Ik mag momenteel niet op hakken lopen, dus dan maar leuke platte laarzen.
- Vaker naar de kapper. Mijn haar is zo ontzettend lang, de afgelopen tijd ben ik niet geweest. Door de dooie puntjes die ik mijn haar in een vlecht of staart en dat staat niet zo vrouwelijk. Volgende week dus naar de kapper!
- Kledingkast uitruimen en eens kijken welke kleren er nog echt bij mij passen als vrouw zijnde.
- Meer tijd/geld besteden aan make-up. Als ik er goed uit zie voel ik mij vaak ook beter.
- Beter voor mijzelf opkomen en trots zijn op het feit dat ik een jonge (hippe) mama ben.

Wie weet kom ik de komende tijd op nog meer punten hoe ik op zoek wil gaan naar de vrouw in mij. Ik besef nu dat ik wil veranderen. Ik weet zeker dat ik mij daardoor beter zal voelen. Die jonge wilde vrouw in de spiegel moet verdwijnen en er moet een serieuze maar lieve moeder voor terugkomen. Een zekere jonge vrouw die weet wat ze wilt en trots is op wie ze is! It's make-over time!!

Categories:

8 opmerkingen:

  1. Heel veel succes ermee! Gaat vast helemaal goed komen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begrijp wel wat je bedoelt ja. Ik ben 41 (slik) maar voel me helemaal niet zo. Ik zie mezelf nog steeds als de Josine van 10, 20 of 25 jaar geleden. Dat "zoveel jaar geleden besef" knalt er soms wel eens hard in. Dat je zelf al kan zeggen of denken; tjonge dat en dat is al 20 jaar geleden.
    Bepaald soort kleding draag ik inderdaad ook niet meer omdat ik dat absoluut niet meer bij mijn leeftijd vind passen en me er bovendien ook niet meer prettig in zou voelen. Haren moeten zich ook aan mijn leeftijd aanpassen. Van de week weer even een flink stuk eraf. Niets is erger dan zo'n futloos sliertebosje.
    En ik ben rustiger, wijzer en verstandiger (haha) geworden met de jaren, en dat geeft zoveel rust. Kan ook nog wel fel uit de hoek komen hoor of me ergens vreselijk over opwinden maar dat is van alle leeftijden.

    Succes met je metamorfose ;), doe vooral waar je je goed bij voelt en nog even deze platgetrapte dooddoener: je bent zo oud als je je voelt :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha ik word in Febrauri 30 jaar en ik draag wat ik wil en wat het lekkerst zit. Lange leve de skinnyjeans, leuke shirtjes en platte laarzen. Om te werken draag ik een paar Nike's en mijn haar heb ik vorig jaar aflaten knippen en daar heb ik nog steeds spijt van, mijn missie is dus....groeien!!

    Mijn manlief is 31 en word vaak een jaar of 25 geschat....haha heerlijk toch! Ik ga me (nog) niet aan mijn leeftijd aanpassen. Dat komt nog wel maar zal zeker nog heel wat jaren duren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. :-) Ik word volgend jaar 30 en voel me ook nog niet zo, maar ik word gelukkig ook niet aangekeken als jong meisje met een kind. Ik denk dat veel van het 'volwassen vrouw zijn' wordt bepaald door wat je uitstraalt, niet door hoe je je kleed. Dus: wees trots op jezelf, straal dat uit en geniet gewoon van het leven. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben sinds twee maanden 26 en ik herken je verhaal zo! Ben er nog niet helemaal uit welke kant ik op wil qua stijl maar heb wel besloten dat ik niet op mijn roze Nikes achter de kinderwagen kan lopen. Toen ik zwanger was, werd ik in de c1000 eens aangezien voor een tienermoeder en dat was echt niet leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben blij om te lezen dat iemand mij begrijpt. Het is niet dat ik ontevreden ben over mijzelf. Ik ben ook een beetje op zoek naar een stijl. En dat is toch best leuk om te doen :) ik vind er goed uitzien belangrijk. Aangezien worden als tienermoeder is echt niet tof nee.

      Verwijderen
  6. Goedemorgen! Ik heb je genomineerd voor een Liebster Blog Award! Kijk even op http://watbeleeftjosine.blogspot.nl/2012/11/liebster-blog-award.html en zie wat de bedoeling is. Laat je even weten of je mee doet? Groetjes, Josine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik denk dat de meeste vrouwen dit wel eens meemaken die tijd voor verandering, ik word 39 in februari maar voel me zeker niet zo. Eigenlijk heb ik niet echt één bepaalde stijl, bij mij is het een mix, de ene dag iets elegant, de ander dag iets basic, dan wel eens iets stoerder of net iets pittigs, daar voel ik me best bij. Echt korte rokjes draag ik niet meer,een vrouw van rond de 40 vind ik dan net weer mooier met een rokje net boven de knie, op mijn 26 droeg ik wel korte rokjes hoor! Vroeger wou ik altijd langer haar maar nu hou ik van pittig kort wat ook best heel vrouwelijk kan zijn. Doen waar je jezelf het best bij voelt!Go for it!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!