maandag 26 november 2012


Buiten wordt het steeds kouder en guurder. Het regent, waait en zo heel af en toe, met een beetje geluk, schijnt het zonnetje. Voor kindjes is het geen weer om buiten te spelen, misschien een half uurtje, maar meer niet (als het aan mij ligt).

We moeten ons dus vooral binnen zien te vermaken. En wat moet je toch met al die tijd doen? Van Hayley krijg ik ook bijna iedere dag de vraag: "Mama wat gaan we doen vandaag?"

Hayley speelt graag op haar kamer of kijkt TV. Maar TV kijken mag niet zo heel lang en maximaal 2 uur alleen spelen boven is leuk genoeg.
Zo nu en dan bedenk ik dan maar wat we zullen gaan doen.

Ze is gek op kleuren en ze heeft van Sinterklaas een pakje nieuwe stiften gekregen van de week. Alleen was het (print)papier op en alle kleurboeken waren vol. Gelukkig had ik nog een hoop inpakpapier liggen en ik heb dat op de muur geplakt. Zo had Hayley genoeg vellen om op te tekenen met haar nieuwe stiften. Als een ware kunstenares zat ze op haar stoel zo'n 1,5 uur geconcentreerd te tekenen. En ik deed ook lekker mee!

Deze middag mocht ze koekjes gaan versieren. Van wat water en poedersuiker maakte ik glazuur, pakte wat chocolade vlokken, hagelslag en knipte spekjes in stukjes. Bij elkaar genoeg ingrediënten om lekkere koekjes te maken. En dit hebben we allemaal kunnen doen met spullen die we in huis hadden, leuk en goedkoop vermaak dus.

De komende maanden zal het nog wel koud zijn, dus wij zullen vooral creatief bezig zijn.



Wat doen jij en je kindje graag voor leuke dingen om de koude wintermaanden door te komen? We kunnen wel wat leuke ideeën gebruiken.
Categories: ,

7 opmerkingen:

  1. Dennis gaat al naar school, dus het meeste van de tijd is hij daar. Voor in de kerstvakantie heb ik een paar gezelschapspelletjes gekocht waar hij dan pas mee mag spelen (hij weet er nu nog niet van). Dan is dat nog nieuw hè.
    Je kan bv ook eens zout kleuren met stoepkrijt en dan in zo'n bokaaltje doen. Ook leuk om iemand cadeau te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super gezellig!
    Wij schilderen en knippen / scheuren / plakken vaak, eigenlijk zou ik daar eens wat meer over moeten bloggen.
    Vorig jaar heb ik in aanloop naar sinterklaas marsepein gemaakt met de kindjes! Dat vonden ze super: klei waar ze van mochten proeven :-)
    En brooddeeg hebben we ook al meer dan eens gedaan: http://villaspeelmama.blogspot.be/2012/03/vaderdag.html (receptje staat erbij).
    Veel plezier ermee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh heerlijk bezig geweest... Ziet er erg gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij gaan nog heerlijk naar buiten, goed ingepakt geniet rosalie erg van de boerderij etc
    Ook gaan we regelmatig naar de bieb voor nieuwe boekjes.
    Kleien vind ze ook erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dana gaat naar school dus is alleen op Woensdagmiddag vrij, de laatste tijd zijn we heel erg van het samen cupcakes bakken. Samen spelletjes doen, kleuren en spelen vind ze ook geweldig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ahh leuk. Heerlijk om creatief bezig te zijn met de kids. Wij hebben laatst een groot vel opgeplakt en daar op zitten vingerverven en plakken. Als in schoorsteen voor sinterklaas maken. Zo leuk!!!!
    Maaruhm... wij gaan wel lekker naar buiten hoor. Dikke kleren aan en gaan met die banaan. Frisse neus is gezond en ze vermaakt zich kostelijk op haar fiets of lekker rennen met de buurkinderen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is leuk zo creatief bezig zijn... En dat allemaal lekker binnen warm bij de kachel hihi

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!