maandag 15 oktober 2012

Afbeelding van http://blogs.psychcentral.com/
Hoe nu verder? Dat is de vraag die veel mensen mij stellen en de vraag die ik mijzelf vaak stel. Ik heb geen antwoord. Geen idee hoe nu verder. Gewoon leven bij het moment denk ik. Niet te ver vooruit plannen en de dagen een beetje op je af laten komen. Alles langzaam oppakken en de tijd nemen om dit grote verlies te verwerken. We moeten eenmaal verder, want de tijd tikt door, de wereld draait nog steeds rondjes al is dat allemaal moeilijk te bevatten, aangezien we zolang hebben stilgestaan.

De puin in mijn hoofd en mijn lichaam is groot. De dromen en de leuke vooruitzichten zijn in een diep gat gevallen. Dat doet veel pijn voor iedereen die met dit verlies te maken heeft. Je hart breekt in 1000 stukjes en hoewel we het langzaam kunnen lijmen, blijven er zoveel littekens achter.

Die puin probeer ik nu langzaam bij elkaar te vegen. Maar dat is moeilijk aangezien ik zelf het hoopje ben en ook nog eens de blik en veger. Gelukkig veegt mijn man een beetje mee en heb ik lieve vriendinnen die me ontzettend veel steunen.
Helaas zijn er ook nog mensen die misbruik maken van het feit dat ik een emotioneel wrak ben. En er nog eens een schepje bovenop doen. Jammer dat zoiets moet gebeuren, al verbaast het mij bij deze mensen niks.
In moeilijke tijden kom je erachter welke mensen echt voor je klaar staan en echt om je geven. Klinkt cliché, ik weet het, maar niets is minder waar.

Hoewel de tijd de wonden zal helen, hebben we nog een hele lange weg te gaan. Ik houd mij dan ook vast aan de gedachte dat we dit ooit een plekje kunnen geven en ermee leren leven. Ik weet nog steeds niet hoe en wanneer, maar langzaam zal dat hoopje puin worden opgeruimd, stofje voor stofje...

Bij deze wil ik jullie bedanken voor al jullie lieve berichten en steunbetuigingen. 
Categories:

11 opmerkingen:

  1. Ik heb net de andere berichtjes gelezen. Zo'n verschikkelijk nieuws. :(
    Heel erg veel sterkte voor jou, je vriendin en haar familie...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Graag gedaan lieverd, de deur staat altijd voor je open!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat weet ik toch :) jammer dat die deur zover weg is :( xxx

      Verwijderen
  3. Gewoon even....een hele dikke knuff voor jouw!!

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och wat erg, heb net je vorige berichtjes gelezen.
    Het ene moment een leuk bericht en dan ineens...
    Ik wil je heel veel sterkte wensen, ook voor je vriendin en familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wil je nogmaals een hele dikke knuffel geven. Hij is wel digitaal maar zeker niet minder gemeend! heel veel sterkte voor iedereen....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier zal heel véél tijd moeten overgaan, dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel, heel veel sterkte meid. Ik weet niet zo goed wat ik verder kan zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geef het tijd... maar moeilijk blijft het altijd. Meid, doe rustig aan, huil veel en negeer de negativiteit van anderen!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik sluit me aan bij Miek, en wat ben je wijs en rijp voor je leeftijd, weet je ik heb veel bewondering voor je, en wat je schrijft raakt me altijd en is zo waar! Je bent een heel sterke persoon, zelf in je verdriet.
    Liefs marina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wouw wat een super lieve reactie, dank je wel marina!

      Verwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!