zondag 7 oktober 2012

Al een aantal weken wisten we dat mijn beste vriendin gisteren haar keizersnede zou krijgen. De datum was nog strikt geheim voor ieder ander, maar wij leefden erg naar deze datum toe.

We waren ontzettend nerveus. En al helemaal de nacht van te voren besefte ik dat haar zoon bijna geboren zou worden. Kortom: ik deed geen oog dicht. Ik had geen idee wat er allemaal op mij af zou komen de volgende dag. Hoe zou die kleine eruit zien? Gaat alles wel goed met hem? Gaat het wel goed komen met Lorraine?
De spanning was duidelijk aanwezig. Ik kon niet wachten op het moment dat ik haar en de kleine zou zien.

De keizersnee werd 2 uur eerder gedaan dan gepland, dus ik kon haar en haar moeder niet meer zien voordat zij de o.k. in gingen. Terwijl zij het spannendste ooit ging beleven, vloog ik naar het ziekenhuis toe.
Ik werd in de bus nogal raar aangekeken, aangezien ik hard wiebelde, zuchtte en ook nog eens per ongeluk keihard op mijn lip beet tijdens het eten van een broodje.

Om 09:00 uur kwam ik aan in het ziekenhuis met een ballon en een knuffel en toen kon ik niet meer dan wachten en duimen.
Om 10:30 uur hoorde ik de naam van de kleine bij de balie vallen en vroeg aan de vrouw of alles goed was gegaan. Voor mij was het zoiets fantastisch en emotioneel dat ik niet kon begrijpen dat de vrouw zo nuchter en kort af reageerde. Maar goed voor hen is het allemaal niet meer dan routine.

Zoals afgesproken mocht ik meteen naar de baby toe. Hij en zijn oma waren in de kraamsuite aan het wachten op Lorraine die nog in de o.k. lag. Met mijn hart bonzend in mijn keel en mijn tranen nog net binnen liep ik snel naar dé kraamsuite. Eenmaal binnen vloog ik eerst in de armen van de moeder van mijn vriendin. Aan haar stralende gezicht kon ik zien dat alles goed was gegaan en de spanning viel van mij af.
Daarna draaide ik mij om en zag het allerliefste kleinste mannetje in een couveuse liggen. Hij lag bij te komen van de bevalling. Hij was prachtige roze, heeft de liefste kleine voetjes en blies al heerlijk belletjes.
Wij deden niks anders dan naar hem staren en genieten.

Gelukkig kwam een half uur later Lorraine al uit de o.k. en zo kon het genieten echt beginnen. Ik ben de hele dag in het ziekenhuis gebleven en mocht hem zelfs al even knuffelen! Wat heerlijk. Ik zweef momenteel op een blauw wolkje. Ik ben hartstikke trots op mijn beste vriendin en haar kleine Gianni.


Categories: ,

14 opmerkingen:

  1. Nou, jij ook een beetje gefeliciteerd!! Wat heerlijk en magisch is zo'n nieuw leven hè!! Gaat het al bij je kriebelen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel :) ja baby's zijn besmettelijk he zeggen ze weleens. het kriebelt zeker!

      Verwijderen
  2. Wat super leuk zeg! Van harte gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk voor Lorainne. Feliciteer haar maar namens mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk, jij en je vriendin gefeliciteerd!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi dat je de geboorte van Gianni van zo dichtbij mocht meemaken. Heel veel geluk voor je vriendin. Gaat het goed met haar?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooh zo spannend!! Geniet maar mooi mee van die blauwe wolk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk!! Van Harte Gefeliciteerd voor jouw en je vriendin :-)

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat lief zeg van harte gefeliciteerd aan jou en je vriendin!

    Ik ben afgelopen maandag ook weer voor de 3e keer tante geworden. Mijn zus kreeg voor de 2e keer een keizersnee en liep ook uit omdat er een spoed tussen kwam van een drieling.

    Mooi popje hoor! Liefs Kelly (ook van Onskinderwensje/blogspot)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd en je vriendin natuurlijk ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van harte gefeliciteerd met de kleine van je vriendin! Fijn dat alles goed is gegaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd voor jouw en natuurlijk voor je vriendin die de kleine op de wereld heeft gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat super leuk! Gefeliciteerd voor jou en je vriendin!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!