zaterdag 29 september 2012

Afbeelding etsy.com
Al zolang ik mij kan herinneren woon ik in Almere. Ik ben geboren in Amsterdam en toen ik zo'n 2/3 jaar oud was kwam ik in het (toen nog) nieuwbouw Muziekwijk te wonen.
Mijn ouderlijk huis is heerlijk, het voelt nog steeds als thuis en ik kom er graag. Ik denk ook dat mijn ouders nooit meer weg zullen gaan uit het huis.

Ik heb daarentegen op een aantal plekken in Almere gewoond. 18 Jaar bij m'n ouders, 2 jaar in Filmwijk, daarna weer 1,5 jaar bij m'n ouders, een flatje in het centrum met Pablo en nu dus in Almere Poort met mijn gezin. Ik dacht altijd in Almere te blijven, ik woon hier immers al zolang! Maar nee, de afgelopen maanden ben ik gaan nadenken over waar ik wil gaan wonen en wat onze wensen zijn. En Almere past niet meer in dat plaatje.

We wonen nu 1,5 jaar in Almere Poort en de huizen groeien als onkruid uit de grond. Walgelijk. Ik vraag me af wie in al die huizen gaan wonen, want bij mij in de straat staan er 5 huizen leeg. En 10 meter verder worden er 90 nieuwe woningen gebouwd. Ik word knettergek van het bouwverkeer, die met hun grote wagens geen rekening houden met hun medeweggebruiker. Qua veiligheid voel ik mij ook verplicht een eindje om te fietsen als ik mijn dochter naar de peuterspeelzaal breng.
Tevens wordt om de haverklap het water afgesloten of is er een dag geen warm water.

Ik droom niet meer van een verdere toekomst in Almere, nee die gaan we erbuiten zoeken. Niet heel ver (wees niet bang pap en mam), maar een plaats met meer rust en ruimte. Waar de huizen groter zijn en goedkoper in vergelijking met de ruimte die je hier hebt in Almere.
Het liefst een vrijstaand huisje met een grasveldje, een pony voor Hayley, kipjes en geitjes.
Ik ben klaar met het stadsleven met de busbaan 10 meter van je huis, propvolle woonwijken, chagrijnige mensen bij de bushalte en vooral de burenoverlast.

Het zal nog wel een aantal jaar duren voordat we gaan verhuizen. We wonen nu in een particulieren huurwoning en over een jaar of 4 kunnen we een huis kopen. Dat we van een huur naar een koopwoning gaan is een luxe, want dat geeft ons genoeg tijd om te zoeken naar het perfecte huis.
Het huis waar we onze kinderen zullen groot brengen en waar wij oud zullen worden. Ik verlang stiekem naar dat 'hutje op de hei'.
Categories:

12 opmerkingen:

  1. Als jullie maar niet te ver weg gaan, dan vind ik het wel gezellig om op die mini boerderij langs te komen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha nou een echte boerderij zal het niet worden, maar iets landelijker kan geen kwaad. tuurlijk gaan we niet te ver, want we willen ook niet te ver van mn ouders wonen! en ook niet van jou natuurlijk :)

      Verwijderen
  2. Heerlijk zo'n vooruitzicht, ik weet niet wat het is om in een stad te wonen. Wij wonen in een dorpje, manlief en ik zijn hier beide geboren en zullen hier ook nooit weggaan. Als we de straat uitlopen lopen we zo de polder in vol met diertjes, heerlijk!!

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ow heerlijk. Als ik hier de straat uitloop, kom ik terecht in de volgende straat. xx

      Verwijderen
  3. Heerlijk om zo vooruit te denken. Doe ik zelf ook. We willen ooit een eengezinswoning, wonen nu in een flat.. Ook fijn hoor maar een tuin en groot huis zou wel fijn zijn.. Zeker iets waar wij naar uitkijken! Lekker verder dromen, tot de droom is waargemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zelfde verhaal hier: nu nog even een tijd huren en over een paar jaar kopen. Dat geeft idd de tijd om rond te kijken naar een leuke plek om te wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oo ik zou er echt niet aan moeten denken om uit Veendam te gaan. Wel verhuizen maar gelukkig gaat ons dat op zeer korte termijn lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja super leuk voor jullie! gefeliciteerd. het lijkt mij ook 'eng' en spanennd om weg te gaan uit almere. maar ik ben wel toe aan een frisse nieuwe start ergens in de frisse lucht.

      Verwijderen
  6. Wij zijn anderhalf jaar geleden naar een andere plaats verhuisd en we hebben er nog geen seconde spijt van gehad. We hebben nu een fijn huis, in een leuke wijk met allemaal voorzieningen in de buurt en het is heerlijk groen hier. Volg je gevoel want het is heel wat waard om op een plek te wonen waar je het naar je zin hebt. Ben benieuwd naar je toekomstige beestenboel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihi wij willen juist naar Almere verhuizen, ik ben het rustige leven zat! En voor ons bied Almere meer huis voor het geld!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja ik snap het wel hoor. In het begin wilde ik vet graag in Almere blijven wonen, maar nu ik wat ouder wordt maakt het me eigenlijk allemaal niet zo veel meer uit. Als ik meer ruimte en rust heb. Maar ik zie onszelf niet zo heel snel verhuizen, zo onze lieve buren dan veel te erg gaan missen, want we wonen in zo'n leuke straat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja leuke en minder leuke buren heb je overal. Ik zou niet ergens blijven wonen omdat de buren zo leuk zijn. Het gaat tenslotte om je eigen geluk. Ik zie dat niet meer in Almere, wij willen over een paar jaar een nieuwe start.

      Verwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!