vrijdag 17 augustus 2012

Vandaag hoopte ik op een mooi zonnig dagje. Volgens de voorspelling zou het tropisch worden vandaag, maar ik had er weinig vertrouwen in. Gisteren zou het ook zonnig en warm zijn en toen begon het opeens te waaien en waren er volop wolken aanwezig.

Vandaag zette ik met goede hoop het badje op voor Hayley. Ze zat er net in en de zon verdween. Gelukkig had ik er warm water in gedaan anders had ze het meteen koud gekregen. Ze had eventjes gespeeld en ik zag het dan ook niet meer zitten. Geen weer voor een badje vandaag. Ik vond het dan ook vreselijk om haar teleur te stellen, aangezien ze gisteren ook zo verdrietig was.

Ze probeerde toen de wolken weg te jagen "Kssssssssssssssttt!" maar tevergeefs. Ik kon haar alleen uit het badje lokken met iets leuks: "Ga je mee naar de kinderboerderij?"
Zoiets hoef je Hayley geen 2 keer te vragen en ze sprong uit het badje.


Ik wilde naar de Kemphaan gaan met haar. Lekker wandelen en genieten van de natuur. Maar toen we eenmaal onderweg waren, moesten we overstappen en nog eens een half uur wachten op de bus. Daar had ik geen zin in en dus zijn we maar in Almere Muziekwijk naar de kinderboerderij gegaan. De Kemphaan doen we wel weer een andere keer. En ach Hayley maakt het toch niks uit, elke kinderboerderij is prima, dichtbij of ver weg.

Aangezien die kinderboerderij vlakbij mijn ouderlijk huis is, kwam mijn moeder ook even gezellig langs. En hebben we met z'n drietjes alle diertjes bewonderd, door de grote hoeveelheid stront gewandeld en in de speeltuin gespeeld.

Hayley is nu op een leeftijd gekomen dat ze lekker zelfstandig kan geen spelen in de speeltuin, terwijl ik lekker op een bankje zit. Ze durfde zelfs van de glijbaan te gaan, wat een wonder!

Ze is gek op alle dieren en rende dan ook snel naar alle geitjes toe die lekker languit lagen. Ze hadden blijkbaar ook last van de warmte en gaven geen kick. Alleen waren ze constant aan het kauwen, waardoor Hayley tot de conclusie kwam dat alle geiten constant maar op kauwgom kauwen. We hebben er smakelijk om moeten lachen.

Alle geiten kregen een aai en een knuffel en daarna zijn we nog even richting het huis van mijn moeder gegaan. Het weer sloeg alweer om en ik was bang dat het zou gaan onweren. Maar nee hoor, inmiddels zijn we thuis en schijnt de zon weer volop. Wat een raar weertje toch vandaag!

Hebben jullie, ondanks het rare weer, ook een lekkere dag gehad?



Categories: ,

7 opmerkingen:

  1. Nee, niet zo'n gezellig dagje als jij. Veel geslapen;-)
    Haha, geiten en kaugom..lief!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook lekker en je hebt een goede reden om te slapen!

      Verwijderen
  2. Altijd leuk de kinderboerderij... en ik kan het weten ik werk op een kinderboerderij. Leuk hoe kinderen reageren op dieren en dan die leuke uitspraken, heerlijk. Jullie hebben wel een erg leuk dagje gehad, zo,n leuke dag als jullie had ik echt niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk gevonden van die kauwgom, het zijn niet voor niets herkauwers :)
    Morgen zou het echt waterweertje moeten zijn, dus lekker plonsen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zo'n dagje kinderboerderij.. Heerlijke opmerking ook haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kinderboerderij blijft leuk....enne haha wel goed gevonden van haar dat ze op kauwgom kauwen :-)

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!