dinsdag 17 juli 2012

Je hebt ze overal, van die vrouwen die op internet zoeken naar de vrouw(en) waar ze al jaren lang jaloers op zijn en haten. Toch kunnen ze zich niet volledig afsluiten van die persoon die ze zo haten. Ze lijken eerder een obsessie te hebben. Constant bezoeken ze de facebook of website van diegene. Dan hopen ze weer iets nieuws te weten te komen, zodat ze zich nog meer kunnen ergeren. Soms zoeken ze contact, via een eigen naam of een valse naam. Maar je weet altijd dat 'zij' het is. Ze is ziekelijk geobsedeerd oftewel een internet-trol.

Ik had het er laatst met een collega blogger over. Ze werd steeds lastiggevallen op haar blog door een vrouw. Natuurlijk geeft een blog zogenaamde risico's. Je geeft mensen toegang tot jouw persoonlijke leven en eigenlijk verwacht je alleen leuke reacties. Maar mijn collega blogger kreeg steeds reacties van een vrouw die vervelend waren. Dat vond ze absoluut niet leuk, ze werd er gek van. Uiteindelijk kun je niet meer zomaar een reactie plaatsen op haar blog, maar hoelang zal het duren totdat deze vrouw een andere toenadering zoekt?

Want dat doen deze internettrollen. Ze geven niet op, ze maken er een project van. Hun gehele vrije tijd zit in het bedenken van hoe ze jou weer kunnen bekijken of benaderen. Het bedenken van plannen en acties. Het neemt hun hele leven over. Waarom zou je denken? Ja dat denk ik ook wel vaak, maar ik weet het antwoord wel. Vaak zijn ze niet tevreden met hun eigen leven. Misschien omdat hun man altijd naar andere vrouwen kijkt of ze zelf geen kinderen hebben. Of ze vindt zichzelf niet mooi genoeg. Het kan vanalles zijn, maar wat het ook is, het is onvrede.
En jouw leuke blog is vrolijk. Als blogger heb jij wel een leuk leventje en je wilt daar maar al te graag over schrijven. Hoe jouw leven ook is ingedeeld en wat voor diepte punten je ook heb meegemaakt, jij bent tevreden. En dat is voor haar moeilijk te bevatten. Zij wilt net zo'n leuk leven als jij, maar dat zal ze nooit hebben. En wat doet ze dan? Een blog maken over het leven wat ze graag wilt hebben. Ze verzint een nieuwe naam, een man, kinderen en een heel leven eromheen. Ze pikt zelfs foto's van internet van andere kinderen en doet alsof het de hare zijn. Blijkbaar is dat het leven wat ze wilt hebben. En hiermee benaderd ze je weer, wie weet wil je nu wel vrienden met haar worden.

Het lukt ze soms even, maar al snel valt ze door de mand. Het ip-adres wordt zichtbaar en ze doet uitspraken die een onbekende nooit kan weten. Dom dom dom. Weer een plan mislukt van haar.Niet alleen ziekelijk, maar ook nog strafbaar.

Knettergek zijn die internettrollen. Ik weet dan ook zeker dat we er allemaal last van hebben. Mensen die op je blog kijken en groen zien van jaloerzie. Het kan iedereen zijn, misschien je buurvrouw of die ene oude 'vriendin' die altijd al een beetje scheef naar je keek. Mijn mening: ze zijn gek, hebben geen leven en zijn voornamelijk erg ontevreden over hun eigen leven.
Ik zie op mijn blog aan de zoekwoorden dat ik elke dag word gezocht op google. Onder mijn eigen naam en mijn blog naam en ik weet zeker dat zij het is.

Categories:

8 opmerkingen:

  1. Lijkt me echt vreselijk irritant. En ook erg sneu voor zo'n persoon. Dat je zo ontevreden bent met het leven wat je hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha internettrollen. Hoe je dat benoemd :)
    Een vriendin van mijn beste vriend stalkte mij altijd via facebook (totdat ik mijn pagine op beveiligd had gezet. HAH!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hè bah, irritant! En ZEER sneu... Da's inderdaad een beetje het risico als je je leven deelt op internet. Gelukkig gaat het vaker goed dan fout.
    Blijven bloggen dus :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar! Ik heb het met een klasgenootje van mij. Ze is zo ziekelijk jaloers op mijn leven dat ze er alles aan doet om mij en mijn gezin in een negatief daglicht te zetten en dan zegt ze tegen andere mensen dat ze graag een leven als ik wil hebben... belachelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oww jeetje ze laat zich wel heel erg kennen zeg. Jammer he dat soort mensen! Bah!

      Verwijderen
  5. Woh, dat er een naam voor is .. ik heb er 2 die dit constant doen bij mij. De ex van mijn echtgenoot en de ex vriendin van mijn zoon. Echte Hexen.

    Ik heb alles al geblokkeerd en afgesloten, eigenlijk heel erg. Om mijn blogs te kunnen lezen moet ik je abonnee maken .. zo ver ga ik al.

    Leuk blogje .. naamgenootje !

    Groetjes Elise

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha nou de term is zelfbedacht, had hem in ieder geval zelf nog nooit gehoord. ik begrijp dat je je blog privé maakt dan! Maar dank je wel voor je reactie op mijn blog :) ik kan dus niet bij jou spieken nu ;)

      Verwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!