zondag 10 juni 2012

Gistermiddag was ik nog aan het bedenken wat we deze zondag toch eens zouden gaan doen. Beetje klussen in huis of een middagje de deur uit? Het werd geen van beiden helaas. Wat een ontspannen dagje moest worden, werd een vermoeiende dag. Zaterdagavond werd Hayley opeens ziek. Ze had al een aantal dagen last van bultjes (soort van brandnetel- plekken) op haar lichaam. De bultjes gingen zo snel als ze kwamen, heel gek. Het ene moment zat ze onder en 10 minuten later was het weg. Maandag dan maar weer naar de huisarts dacht ik.

Maar toen ze gisteravond net een uurtje in bed lag, zat haar gezicht weer onder. Ze werd huilend wakker en schreeuwde het uit met een schorre stem. Haar gezichtje was knalrood en ze voelde zich hondsberoerd.
We hebben meteen de spoedpost gebeld en zijn met een rotgang naar het ziekenhuis gereden. In de auto kreeg ze het ook nog benauwd, dus we maakten ons erg zorgen.

Eenmaal in het ziekenhuis waren we binnen 5 minuten aan de beurt. Erg fijn dat je met een kleintje altijd snel wordt geholpen. De dokter keek haar goed na. Haar longen klonken goed, dus moest de benauwdheid toch echt bij haar neus zitten. Met Hayley ging het weer wat beter inmiddels. De rode bulten op het gezicht waren weer verdwenen. Ook werkte ze goed mee tijdens het onderzoek van de dokter. Toen ze eenmaal in haar blote buikje op de behandeltafel zat kon ze ook nog heel leuk kletsen: "Kijk eens dokter, ik heb twee tieten." We moesten er hard om lachen. Terwijl ik ongerust ben zit zij altijd weer de clown uit te hangen.

Na het onderzoek bleek dat Hayley een keelontsteking heeft. Daardoor komt de benauwdheid en de verkoudheid. De bultjes horen waarschijnlijk bij het virusje dat ze heeft. Het zou ook een lichte vorm van roodvonk kunnen zijn. Ze heeft een kuur van 7 dagen gehad. 3 Maal per dag krijgt ze antibiotica en over een aantal dagen moet ze zich beter gaan voelen.

Thuis ben ik samen met haar in ons bed gaan liggen, het was intussen al 23:00 uur dus ze was erg moe en viel meteen in slaap. Ik heb de hele nacht naast haar geslapen zodat ik goed op haar kon letten en haar drinken kon geven wanneer ze wilde. Ze had prima liggen slapen en toen ze om 07:00 uur wakker werd, hebben we de hele ochtend samen filmpjes gekeken in bed. Verder moesten we allemaal bijkomen van de brakke nacht. Nu ligt Hayley weer in haar eigen bedje te slapen en ik hoop dat ze zich vannacht beter voelt dan gister.

Hayley is nu al 3 dagen continu zindelijk. Ik was bang dat ze door het ziek zijn, niet meer naar de w.c. wilde en ik weer overnieuw moest beginnen. Maar gelukkig niet. Hoe ziek ze ook is, plassen en poepen gebeurd op de w.c. Ik kan nu wel zeggen dat Hayley zindelijk is! Ze draagt nog wel een luier, die dient als onderbroek. Nog even voor de zekerheid, want 'ongelukjes' kunnen altijd nog gebeuren. Maar de luier blijft de hele dag droog, dus we gebruiken maar 1 luier per dag. Als het zo'n 3 á 4 weken zo blijft gaan, hoeft ze van mij geen luier meer om!
In de nacht is ze ook zindelijk. Rond 23:00 uur zet ik haar half- slapend op het potje en doet ze een plas. Pas de volgende ochtend zodra ze wakker is hoeft ze weer naar de w.c. We zijn heel trots op haar. En natuurlijk ben ik ook een beetje trots op mezelf. Het is mij gewoon gelukt een kindje zindelijk te maken zowel overdag als 's nachts en dat met 2 jaar en 7 maanden. I'm so proud!

Categories: ,

5 opmerkingen:

  1. Tjeetje dat was schrikken idd! Enne wat een heerlijk opmerking van je meisje: Ik heb twee tieten. Kinderen kunnen zo snel veranderen van ziek naar beter en weer terug. Heel veel beterschap hoor! Echt supergoed dat ze nu al zo goed zindelijk is, heerlijk weer een mijlpaal en hello openbare wc's ;-)

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oww neee openbare wc's nog helemaal niet aan gedacht. haha bah! dat wordt standaard desinfectie meenemen dus! hihi

      Verwijderen
  2. Aa arme schat! Beterschap! En wat knap dat ze zo snel zindelijk is. goed hoor.

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaat alweer beter met haar he hoop ik... Wel schrikken weer hoor. Maar wat knap dat ze al helemaal zindelijk is! Gaat echt hard hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaa sinds die middag bij jou is het zo goed gegaan! Echt super

      Verwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!